Frölunda HC

60412 inlägg · 3402 ämnen

Silly Season

« · 1033401 · » Till forumet

Sv: Silly Season
Paddan:

Ja, nu har det greppat det här med marknadsföring!

Bra, Paddan!
Kommentera

rackham: Tro om det betyder att Ahdrian också beslutar att ryska blir det enda språket som får pratas i omklädningsrum och på träningar och matcher?
Kommentera

Sannes:

Tänkte väl det... ;-)
Kommentera

rackham:
Hmprf..... :)

Kommentera

Sannes:

Jorå, men tänk på vad det hela signalerar till omvärlden.
Vilka klubbar är på G?

Ahdrian trollar fram en illusion om att Frölunda är klubben med stort K.

Frölunda flyttar fram maktbasen i Svenska Hockeyligan.
Varumärket stärks genom visioner om Europa.
Spelarna vill till Frölunda.
Sponsorerna ser framtida affärer.

Osv.

Sen vete innekatten Gustav hur trovärdigt, möjligt och stabilt spel i en rysk storliga är... men det kommer liksom sen.

Bara som en parentes: i min riktiga förening hemma på en gata i stan har vi liksom andra frågor på agendan som inte direkt är bra marknadsföring...

Lyllos, Sannes, lyllos... = )
Kommentera

rackham:
Kan så vara men det måste ju för sjutton finnas andra sätt som är bra mycket effektivare än just Ryssland.
Kommentera

Sannes:

Marknadsföring, Sannes, marknadsföring!
Kommentera

Denna tanke som Ahdrian har om spel i Ryssland är helt uppåt väggarna tokigt, jag hoppas verkligen att karln tänker om, och tänker rätt.
Kommentera

mattias - 74:

De pratar om den nya europaligan.
Kommentera

mattias - 74: Så är det när man har visioner.
Kommentera

Sannes:

Undrar hur ni klarar er i ryska ligan ??

Ahdrian slutar aldrig att förvåna.
Kommentera

Sannes:
Ja det verkar som det. :)
Kommentera

Blomdahl klar för Frölunda?
Kommentera

mok:

Ja, det är inte utan finess...
Kommentera

mok: Helt klart är det för lite paraplyn i Svensk hockey .
Kommentera

rackham: Paraflaxet tycker jag mest va komiskt :)
Kommentera

mok:

Ja, men det är "för enkelt" med mynt och snus, paraflax är i en egen division...
Kommentera

rackham: PAraflax, mynt eller snusdosor spelar la ingen roll :) Värre med mynt egentligen då dom kanske inte syns och fryser fast i isen.
Kommentera

mok:

Har inte sett nåt paraflax än... ;-)
Kommentera

Dragan 2k: Skall bli intressant att se i tidningarna imorgon om dom skriver ner LHC nu efter att det öst in saker på isen i matchen som dom gjorde när det flög in lite saker i borgen. Troligen inte...
Kommentera

Cyklob: Han ska du vara så speciell den där Reeeko eller vad han heter.
Kommentera

JBlom:

De flesta av Timrås spelare bor ju inte i Timrå utan dom bor i Sundsvall :), dock vet jag inte hur det är med Hahl men jag hörde nån Timrå supporter sa att han var den enda av dom finska spelarna som bodde i Sundsvall.
Kommentera

Friman SR:
Vem fn vill bo i Timrå? ;)
Kommentera

Dragan 2k: Trevligt att se din signatur igen..:-) Nubben styr och ställer ju nu, han värvar ypperliga lirare ja... Men han värvar oxå ypperliga glaslirare ska ni veta. Känner ni Er oxå bra rustade på napprapat och kirropraktorfronten??? Med tanke på vad Nubben drar till sig så måste ni ha det bra ställt bland pillerburkar, napprapater och kirropraktorer vill jag mena...;-)

Lycka till i Silly Season.....;-)

Sen, Er smala lycka, lixom min, är att Riku Hahl inte blir uttagen till Finlands VM-trupp, blir han det då hamnar Riku i NHL nästa säsong, blir han det inte, ja då kommer det att förhandlas... Vår heter numera Stefan Lindqvist, Er heter bara Nubben... Riku har tryggheten i Timrå, faan vet vilken libra nye Stefan har, Nubben har snackat med Riku förr och libran hos Nubben e garanterat större...

Jag tror och hoppas Riku väljer där hjärtat och tryggheten är idag om det inte blir NHL. Han har så jävla mycket pengar ändå så han hinner ändå inte göra av med dom innan han dör så han kan likaväl vara kvar i TIMRÅ IK kan jag tycka...;-)

Men, lycka till i Silly Season å ge fan i Riku Hahl.....;-)
Kommentera

Dream Team:

Det jag menar, se hur det slutade. Det går inte helt enkelt att säga nej!
Kommentera

Danne_l: Eran nye sportchef försökte väl i det längsta... ;)
Kommentera

Gidde:

Man tackar liksom inte nej till Frölunda, det gör man bara inte.
Kommentera

Dragan 2k:

Är det helt klart med Dahlen?
Jag har liksom så svårt att förstå att han skulle lämna NHL för Frölunda, speciellt nu när han verkar göra succe som PP-coach.
Kommentera

Gidde: Undrar vad han gjorde här nere. Hur är han som invidivuell coach för så vitt jag vet är det en sådan som är av intresse också.

Karlsson kommer leda Frölunda med Dahlen.
Kommentera

Dragan 2k:

Hehe, nu var det ju inte jag som ville ha gratulationer.
Det var bara ett litet rykte i Silly Season-tråden ju ;-)
Kommentera

Gidde: Det har du nog rätt i.

Grattis Gidde.
Kommentera

Flög från Landvetter igår till Arlanda.

I sätet framför mig satt Lückner.
Är det dags att säga Grattis?

;-)
Kommentera

Dragan 2k: Japp, sen säljer vi dom dyrt ;-)
Kommentera

qslig: Varför är han en pajas då?
Kommentera

det var mer i skämtsam mening, å andra sidan tycker jag att kellgren är en stor pajas.
Kommentera

qslig: Ja o Kellgren har ju även sagt det om spelare som motsvarat alla förväntningar o lite till. Förstår fortfarande inte hur folk kan och orkar med att lasta Kellgren för alla spelare som inte presterat vad man förväntat. Ta Andreas Holmqvist.. nu e det bara en jiddra massa grin på denna killen men vem grinade när han blev klar för Frölunda? Ingen! Finns fler sådanna namn sen visst nån måste ju floppa. Sen dom 2 senaste säsongerna har ju egentligen mer eller mindre hela laget underpresterat.
Kommentera

Dragan 2k:
Härligt... :)
Jag ville att Micke skulle förlänga, tycker han gjort det bra.
Kommentera

Klinth: Så har Mikael Johansson förlängt. Vi fortsätter med vår nya hobby - att samla centrar.
Kommentera

FreddanVF: Det är även Eric Gadd...
Kommentera

Dragan 2k: Fan vad du är lik Konceptet ;)
Kommentera

Dragan 2k: så sant så, glömde för en stund av mig när jag dessutom läste kellgrens namn i artikeln, fick svettningar och ångest.
Kommentera

Verkar producerat skapligt i Ilves dom senaste säsongerna.
Kommentera

qslig: Oroa dig inte. Numera är det en viss Nubben som styr och ställer. Ingen spelare kommer om han inte fått ok av the GM.
Kommentera

"Landslagsspelare. Mer behöver man inte säga om hans kapacitet, säger sportchefen Christer Kellgren."

låter oroväckande, det har man (läs christer kellgren) ju sagt tidigare om spelare som senare floppat duktigt.
Kommentera

Finska anfallaren Toni Koivisto verkar i det närmaste vara klar. En ytter och landslagsspelare. Anfallskonton nästan fullt men ändå.

Lite dålig koll på honom. Någon som har lust att upplysa?
Kommentera

Dragan 2k:
Kan inte annat än hålla med.
Kommentera

Bissett19: En sann hjälte. Det känns lite vemodigt att se honom sluta men likt tusan nödvändigt. Han har gjort mycket fint för Frölunda.
Kommentera

JBlom:
Man skriver ju som ett arsel...
"4 har ju vi" ska vara "Vi har ju 4"

=)
Kommentera

Bissett19:
Ja dra på trissor...
4 har ju vi centrar på kontrakt i dagsläget, får vi hoppas på en riktigt karamell i form av R.H. :)
Kommentera

Konceptet:

"Generationsväxlingen måste fortsätta. Esbjörs borta, Ackeström borta och säkert även Johnsson."

Johnson lägger rören på hyllan.
Kommentera

« · 1033401 · »