Frölunda HC

60412 inlägg · 3402 ämnen

Silly Season

« · 1033401 · » Till forumet

Sv: Silly Season
Paddan:

Ja, nu har det greppat det här med marknadsföring!

Bra, Paddan!
Kommentera

Åh dessa brynäsare.... Suck :)
Kommentera

Paddan:
Något annat alternativ finns ju inte om det nu skall bli spel där.....
Kommentera

rackham: Då gäller det för Нуббен att se till att få en välfylld skattkista så han kan förse laget med spelare i kalibern som den unge Никита Филатов
Kommentera

Det sägs att Ahdrian redan har inhandlat en ny spelarbuss eller "teambuildingsfordon" som han kallar det, för transporterna till såna spännande resmål som Novokuznetsk och Khabarovsk
Kommentera

rackham:

Inlägget du skriver 19:38 är bra, mycket bra. Precis så tänker förmodligen herr Ahdrian. Affärsman som han är.
Kommentera

Danne_l:

Tack!

Och det finns ju en anledning till att jag är stödmedlem...

Bara en sån sak som att köra med en Europakarta på förstasidan i årsredovisningen eller Mont Blanc för den delen... det finns en tanke här!

Omärldsbevakning, Danne, omvärldsbevakning.
Kommentera

rackham: Och Gistedt till NHL i 3 år. Det känns som om han kommer att få slåss om att få spela i AHL...

Men vad ska nu Nubben & co dra fram ur rockärmen? Blir Ahonen 2:a keeper tro? Inte för att förringa Ahonens insats men jag hade inte gråtit om det kom en riktigt etablerad målvakt som kan skapa trygghet i det defensiva spelet.
Kommentera

Klinth: En övergång vi alla kan glädjas åt. Så vad väntar ni på. Kom in och njut av denna härlig övergång 70 Rodriguez, Poffa, Rackham, Metal Guru och alla ni andra.

Jag har inte arit så här upprymd av en spelarförlust sedan Christian Bäckman försvann från Frölunda - att han sedan blev en helt suverän back är en annan sak.

Jag hoppas nu att man siktar högt i värvning av ny målvakt. Det ska inte värvas en backup det ska värvas en kille som verkligen kämpar om första spaden.

Vi får gärna sno Johan Holmqvist som har dåligt med istid och spelar i Dallas just nu. Han var ju trots allt på gång till oss tidigare.
Kommentera

Ska bli väääldigt intressant och se vad som händer på målvaktssidan.
Ahonen har en vääldigt hög högsta nivå men väldigt lååg lägsta nivå.
Johan Holmgvist vore ju coolt, var inte Frölunda på han innan han drog till USA?
Kommentera

Dragan 2k:

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!
Kommentera

JBlom: Japp. Det var man. Frölunda har ju tidigare dessutom hört sig för om Mika Noronen. Vad det gett för svar vet jag ej men ger ändå en indikation på att man satsar på att spetsa istället för att bredda målvaktsidan.
Kommentera

Dragan 2k: Haha. Ring Salo, han kan säkert tänka sig att hoppa in och hjälpa till. Han har ju slutat förut för att sedan göra comeback.
Kommentera

Klinth:

Ja, Ahonen är lite upp och ner... helt klart skulle det finnas mer att hämta i målvaktsspelet.

Men min känsla av förra säsongen är att det inte gick att svetsa ihop laget.
Några värvningar har inte varit lyckade i det hänseendet, va...?
Kommentera

rackham: Det var naturligtvis fler orsaker än bara målvakten när man pratar fjolår och försvar. Men det jobbas ju intensivt på att lösa det, och kommer det en kanonmålvakt så gör det knappast situationen sämre...
Kommentera

Klinth:

Fan, jag tyckte du skrev fjollår först...

Ja, det gäller få ihop lagbyggarpusslet på kort och lång sikt!
Kommentera

Synd att man inte skrev nytt kontrakt med Rahm innan han kritade på för Borås.
För jag personligen tror stenhårt på Ahonen. Han har ju varit en av Finlands mest lovande juniorer men sen har ju sjukdom ställt till det. Jag tror att han kommer prestera mycket bättre nästa säsong. Även Holmqvistarna med flera nyförvärv kommer prestera bättre.
Känns som att dom 2 senaste säsomgerna inte varit riktigt riktiga i hela truppen. Nu kommer Frölunda ha kvar i princip hela laget från säsongen som varit vilket är viktigt.
Kommentera

JBlom:

När det gäller Ahonen kan du vara rätt ute. Vi får se.
När det gäller Holmqvistarna undrar jag om inte de är orsaken till det gnissel som jag tycker mig se i gruppen... eller?
Kommentera

rackham: De ska tydligen vara något av glädjespridare i laget - det framkom i en serie intervjuer som gjordes av WWS
Kommentera

Dragan 2k: Har även synts rätt tydligt på träningarna men det kan vara en fars regisserad av Frölundas PR apparat.
Kommentera

Dragan 2k:

Jag skall kolla med Peja och återkomma...
Kommentera

Jonas Johnson kan vara aktuell till Brynäs, men tror knappast att han skulle tillföra laget nåt...

www.gd.se/brynas/brynas.jsp

www.gd.se/brynas/brynas.jsp
Kommentera

Johnson: "Man ska aldrig säga aldrig"

Sundlöv öppnar dörren för Jonas Johnson
Kommentera

rackham: Haha. Gör det:-)
Kommentera

Jonte321:

Skulle inte han tillföra nånting i Brynäs ?? Hoppas du skämtar.
Kommentera

JA!!! ::o)
Kommentera

Jonte321: Läser man artikeln och vad Jonas svarar så står den dörren knappt på glänt, hur mycket Brynäs än vill att dörren ska stå vidöppen eller helst avplockad från gångjärnen och bortkastad för alltid...
Kommentera

Klinth: Nu jäklar snackar vi klassförvärv på gång - Andreas Karlsson!!
Kommentera

Dragan 2k: Satt precis och läste om detta på Aftonbladet. Skriver han på så är det hur grymt som helst. Det är en center som duger... Typ...
Kommentera

Dragan 2k:

Ni behöver lite dalmasar i eran klubb också också tycker jag!
Kommentera

mattias - 74: Våra två förmodade tvåcentrar båda från lilla Leksand.:-) Har ni fler?
Kommentera

Dragan 2k:

Bla bla bla !
Kommentera

Jösses. :)
Detta kan bli hur grymt som helst.
Kommentera

JBlom: Blomdahl officiellt klar. Kom igen Blomdahl. Smäll på utav bara helsike. Vi har längtat efter en sådan person som gör motståndarna på isen och läktaren förbannade.
Kommentera

Dragan 2k:

Han har gjort mig förbannad. Jag har avskytt killen!
Men han är säkert jättetrevlig:)
Kommentera

Danne_l: "Han har gjort mig förbannad. Jag har avskytt killen!"

Med tanke på din storlek och hur fantastiskt snabbt du vände kappan efter vinden så borde du vara som klippt och skuren för jobbet som spinnaker på vilken 60-fotare som helst. :-)
Kommentera

Poffa:

Ska nog göra en intervju med killen. Min öppningsfras blir:
- Hej, jag hatar dig.

Går säkert jättebra sen.
Kommentera

Danne_l: Jag väntar med spänning på att få läsa den.

Tråkigt att han gick till Frölunda. Nu måste jag ju börja tycka illa om er.
Kommentera

Danne_l:

That´s the spirit! Bros-nivå!
Det gäller att sätta nivån direkt!
Kommentera

Poffa: Ingen risk Poffa. Du glömmer vilken klubb han går till. I Linköping är han tuff. Hos oss får han säkert en snedvriden verkllighetsuppfattning och tror helt plötlsigt att han är en poängproducerade ytter.

Jag ser det framför mig. Blomman får priset som Rinkens riddare nästa år.
Kommentera

Dragan 2k: är andreas karlsson klar:D?
Kommentera

lu93rowa: Nej
Kommentera

Dragan 2k:

Lyllos...
Kommentera

Jaha, ska Frölunda kränga M Holmqvist redan nu eller?
Kommentera

JBlom:

Han är väl för dyr att ha sitta på läktaren...?
Kommentera

JBlom: Inte oväntat. Det måste beredas plats åt alla centrar som ska inhandlas.
Kommentera

Tycker det är synd att skicka iväg han redan nu...
Rackham borde väl veta hur Dackell var fösta säsongen han kom hem från NHL... :)
Kommentera

JBlom: Det här är nog inte den första som är på väg bort. Nubben arbetar direkt och visar den ledarskap som vi alla hade hoppata få se.

Vi kan inte ha en högavlönad center i Frölunda som i regel sitter av hela sista perioden som vi såg i slutspelet. Holmqvist är en bra center om han får den omgivning som han behöver men samtidigt är han inte den producerande center som behövs i några av våra första kedjor.

Vi får väl se hur han ser ut i Linköping, Djurgården eller det lag som får honom.
Kommentera

Toni Koivisto avskriven som rykte. Skrev idag på för Kärpät.
Kommentera

ska bli spännande att se vilken målvakt dom väljer
Kommentera

« · 1033401 · »