Frölunda HC

60410 inlägg · 3402 ämnen

Silly Season

« · 1017443 · » Till forumet

Sv: Silly Season
Klinth:

Grattis till ett bra nyförvärv i Oscar Hedman han kommer fortsätta utvecklingen hos er.
Kommentera

Frisco: Lite så är det ju, samtidigt kan man ju inte kasta in spelare från J lagen och tror dom kan bära en hel förening. men tycker det skickar lite fel signaler när man värvar yngre spelare från allsvenskan istället för att ta upp juniorer.
Kommentera

Klinth:

Att kliva fram som ledare på och utanför isen ett lag som tävlar om SM-guldet kräver naturligtvis sina kvaliteter på det mentala planet.

Säg karisma, säg mod, säg visa vägen i tuffa lägen, säg markera i gruppen vad som är acceptabelt eller inte, säg informell ledare... osv.

Då krävs det extra "muskler" mellan öronen... således 4-5 kg mentalt...

Det är kanske det Kjellgren/Knubben ser att han/de kan medverka till att bygga på Hedman för att få honom att ta ytterligare ett steg i utvecklingen...
Kommentera

rackham: Det är ju egenskaper som man delvis måste ha i sig från början. Men nu är jag med på hur du menade och det vore väl toppen om han kundå få detta till sig i Frölunda. Men sådana förbilder och förutsättningar finns väl minst lika mycket i MoDo som i Frölunda?

Oavsett skulle det ju inte bara gynna Oscar och Frölunda, utan Svenska landslaget och formodligen ett eller annat NHL lag i en förlängning om det blev på det viset.
Kommentera

Klinth:

Ja, är det inte egenskaper som han delvis har med sig då tror du?

Det kan det ju vara så att han inte har växtmån i Modo eftersom de har ett gäng spelare som sannolikt har en del att säga till om i laget.

Sundström
Svartvadet
Salmonsson
Hedin
Timander
Jonsson
Hållberg
Wernblom

Då kan det vara bra att flytta plantan till ett nytt område...
Kommentera

kvällens roligaste (förutom att hv åkte på däng då) var när björn oldeén intervjuade pyörälä:

what does it mean for your team coming back from laying under?

bedrövlig engelska verkar vara en gemensam nämnare bland just hockeyreportrar.
Kommentera

mok:

Nån som vet vad Nubben gjorde i ejendals igår ??

Han skall ge fan i våra spelare :-)
Kommentera

mattias - 74: det senaste som sägs är att patric blomdahl är klar för vf så snart är det inte så många platser kvar att fylla så du kan nog vara lugn :).

hoppas verkligen att pb är klar, det är en spelartyp som frölunda saknar.
Kommentera

qslig:

Ville han värva belfour :)
Kommentera

mattias - 74: haha, tror jag inte. de har ju två målisar med kontrakt, men man vet ju aldrig :):
Kommentera

qslig: Det var värst... Var det inte ganska starka rykten om att han var på väg till djurgården ett tag eller?

Hur som helst, en spelartyp som Frölunda behöver i alla fall. Sen får vi se hur mycket sanning det ligger i detta, trots allt AB...
Kommentera

skalpjägaren: Frölunda, med alla rykten som florerar, lär bli en svår nöt att knäcka. Känslan är att ni köper allt och alla. Sedan hur mycket sanningshalt det ligger i allt som skrivs återstår att se.

Men att Frölunda en gång för alla visar sina muskler lär inte ha undgått någon. Allt annat än SM-guld till våren 2009 vore en rejäl miss. Ja, jag är allvarlig.
Kommentera

Frölundas vanliga stil ut å köp tidigt och missa alla fina efterätter när det väl närmar sig säsong.
Kommentera

FreddanVF: eller sno allt gott i början och slippa ta avskrapet som är kvar när det närmar sig säsong :).
Kommentera

qslig: Det är helt klart enklare då man har pengar och kan vara med och välja från början. Nubben har en ny situation att sätta sig in i. Från att ha haft, i elitserie mått mätt, en rätt skral budget att förfoga över, till - som det förefaller - ha hur mycket stålar som helst.

Jag är inte helt säker på om det är rätt man på rätt plats, även Nubbens fingertoppskänsla. Hur som helst måste det vara häftigt att få allt man pekar på.
Kommentera

250kg kärlek: Har ju straffat sig förr. I år är det dom som kommit underifrån som varit dom som presterat bäst. Om man nu kan se det som att Fredrik Pettersson och Micke Johansson också räknas in där. Det finns få värvningar jag är nöjd med dom senaste åren. En är Karl Fabricius. Dom andra är lite till och från.
Kommentera

FreddanVF:

Akademien, Freddan, Akademien...
Kommentera

250kg kärlek: "Hur som helst måste det vara häftigt att få allt man pekar på."

Riktigt så är det ju givetvis inte även om jag förstår vad du menar. Sen är det klart att det blir enklare med en större plånbok, något annat har jag aldrig påstått. Nubben får som du säger en helt annan situation att arbeta utifrån, och jag förväntar mig inga under. Hur som helst kan inget bli sämre än hur Kellgren har värvat tidigare så det blir nog helt ok.

Sen blir det ju inga egentliga större förändringar för vf:s lag tills nästa säsong, så nubbens talang kanske vi får se först om någon/några säsonger.
Kommentera

qslig: Kasta inte massa skit på Kellgren nu igen han har gjort många dundervärvningar med eller har du glömt dom? Sen är han ju knappast ensam om alla värvningar om man säger så.

NUbben i all ära man han har inte så mycket att göra i år, inte så många spelare som försvinner så det kan inte värvas direkt mycke heller. Som du säger får vi vänta en 2 säsonger innan vi ser hur hans tankar går om att bygga ett lag då lite mer kontrakt går ut i Frölunda.
Kommentera

mok: Höj honom inte till skyarna heller. Han var kritiserad redan innan årets säsong och det är bokslutet som räknas. Jag anser att han är fel person att sätta som utvecklingsansvarig i Campus Frölunda. Skicka tillbaka honom till pastaköket. Likaså ser jag en övertro på Conny Evensson. Visst han är en gudabenådad COACH. Men att han ska vara någon man tillfrågar vid värvningar ifrågasätter jag starkt. Iaf om man ska tro på att Conny rekommenderade och frågade Pelle Bäckman om dennes intresse att träna Frölunda.

Men det är klart ett par spelare har han ju också lyckats med, som Kallio och Plüss.
Kommentera

mok: självklart skall han inte ensam bära hundhuvudet. givetvis finns det bra värvningar också. däremot kan man väl inte kalla de senaste säsongerna för särskilt lyckade ur värvningssynpunkt, dock är det som du säger inte enbart hans fel.
Kommentera

FreddanVF: Conny är KUNG
Kommentera

Fysisk hockey: Även om man är kung kan man vara överskattad. Tycker Jörgen Jönsson i Färjestads BOLLKLUBB är överskattad många gånger jag.
Kommentera

Fysisk hockey: Fel. Jag är KUNG!!!
Kommentera

mok: Du har lärt dig med versalerna ser jag... Dutti
Kommentera

Fysisk hockey: Lärt mej av den bäste....
Kommentera

mattias - 74: Med all respekt för ert lag men jag har svårt att se vem i Leksands lag som Nubben var och tittade på.

Har du några idéer?
Kommentera

Konceptet:

Nej men han kan ju ha kollat på spelare i Mora också även om det är föga troligt :)
Kommentera

mattias - 74: Funderade även jag i de banorna men som sagt omöjligt att sia om.

Vi Frölundakännare får ta en eller två års "utbildning" på att läsa av vad det är för spelare som Nubben vill ha.
Kommentera

Konceptet:

Vi ?? blanda inte i mig i din tråkiga barndom :-)
Kommentera

mattias - 74: Bah! Haha. Ser att semantiken blev fel. Med Frölundakännare menar jag givetvis inte sådana som du.

Håll dig du till ditt Leksand:-)
Kommentera

Konceptet:

:-)

Ang nubben så kanske det är Bastiansen som han kollar på.
Kommentera

mattias - 74: skoja inte.
Kommentera

MoDo och Jari Tolsa är överrens om att bryta 2-årskontraktet efter bara 1 år. Oklart vart han går. Kan han vara på väg till frölunda tro? Har han något i Frölunda att göra? Det är ju ingen poängmaskin direkt, utan en komplementspelare i bästa fall...
Kommentera

Klinth: Nja. Vet inte. Ingen duger för att spela här. Skät åsido. Kan man plocka in Blomdahl och / eller Månsson ser jag ingen plats för Tolsa som med handen på hjärtat inte uträttat något av värde i vare sig MoDo i år eller de senaste säsongerna i Frölunda.

Mitt förhoppningsfulla tips är att det blir Suomi för honom igen.
Kommentera

Klinth: Bryta o bryta kontrakt han hade ju 1+1 så dom väljer helt enkelt att inte förnya. Vilket inte kommer som nån direkt överraskning. Har hört från håll att han givet är intresserat av Frölunda men frågan är ju om Frölunda är intresserade.
Kommentera

känns ju inte som att tolsa har något att tillföra direkt, skulle väl inte hoppa jämnfota direkt om dom skulle kontraktera honom, nu tror jag inte det iofs. säger som konceptet; hoppas på suomi nästa.
Kommentera

qslig: Eller Borås ihop med Jens Karlsson ;-)
Kommentera

Klinth: hehe, ja varför inte :)
Kommentera

Sundin fortsätter ett år till... Där vågade man inte säga nej. Då är det upp till bevis Sundin.

Käns lite jaha...
Kommentera

Klinth: Undrar vad tanken är egentligen. Jag hade gärna sett att man fortsätt i avvecklingen av det gamla. Men ska han in och ta en Acke roll så visst. Men samtidigt - det är ju inte som så att Sundin blir yngre eller snabbare för den delen.

In och lira som avlastare och BP .

Generationsväxlingen måste fortsätta. Esbjörs borta, Ackeström borta och säkert även Johnsson.
Kommentera

Konceptet: Samtidigt är det inte så många gubbar kvar. Det är just nu Sundin (38) och Andersson (37). Efter det kommer Niemi, Kallio och Plüss, "bara" 31 år gamla i år.

Men man skulle vilja ha en Frölundastomme i laget, som verkligen har ett hjärta för laget. Typ Kahnberg.
Kommentera

Klinth: Därmed inget ont sagt om t.ex Kallio och Plüss. Mycket hjärta för klubben hos många herrar, men de har liksom inte rötterna i föreningen... Men den kan ju iofs bli "adopterade" sådana som Johnson och Sundin blivit ;-)
Kommentera

Klinth: i och med att så många av de andra backarna satt med kontrakt som sträcker sig även över nästa säsong och kanske längre så ska man väl erkänna att man hoppades lite på att dom inte skulle ge sundin en fortsättning. inte för att att han har varit sämst, men att ytterligare förnya backbesättningen hade ju inte känts helt fel.

så jag säger som du, det känns väl lite sådär.
Kommentera

qslig:

Å andra sidan kanske det är just lugn och stabilitet som behövs för att få ordning på backspelet. På pappret är det ändå en jävligt bra backbesättning. Ifjol rycktes det ju emellertid sönder lite av skador på både Mäntylä och Niemi tidigt på försäsongen.
Kommentera

Danne_l: ja, på pappret är det ju en grym backbesättning. uffe & janne kanske kan styra upp gossarna? :)
Kommentera

Danne_l: "På pappret" levererar inte SM guld, tyvärr... Det ska bli ett lag också. Och man ska orka varje match i 60 minuter, minst.

Men än är det ju osett, det kan ju bli kanon...
Kommentera

Klinth:

Exakt, därför kan det vara klokt att bygga ihop laget på sikt istället för att värva massa nytt igen.
Kommentera

mattias - 74: Du ställer en fråga. Jag besvarar den med ett jakande svar.
Kommentera

« · 1017443 · »