skalpjägaren: Nja, utifall ni eventuellt missat att en del Timrå supportrar är lite ledsen i ögat förmedlar vi det i den här gästboken också. I all välmening.
Jonte321: Ganska konstigt egentligen att man vinner en silverpokal när man tar SM-guld. Tro förresten hur mycket pengar det var Raoul Le Mat lyckades lura Metro-Goldwyn-Mayer på för att finansiera Le Mat pokalen?
Dragan 2k: Det här var ett underbart exempel, från Hockeysverige, på att man kan behöva tankepauser även när man skriver:
"#23 Fan vad underbart 2008-07-23 19:31 Fan vad underbart när Honken kommer till läkerol då jävlar är det ingen som vet vem Honken är för han är död inom det Brynäsar stallet för trogna hoppas Honken kommer att Skada sig alvarligt för det här är inte bra för hockeyn i sig så ser alla vad Frölunda köper och alla säger Sm-guld eller i final men sa inte alla det förra säsongen och innan den vad fan Köplunda mot KS säger jag vem tror att dom kommer vara något hoppas på samma smäll som Mr malmö känner fortfarande i danmark/Skåne
Den här gillar jag. Saxar Busschaffisens kommentar till Honkens inträde i Frölunda:
"Andreas Karlsson Jonas Nordqvist är leksingar o jävligt bra såna. Riku Hahl var Timrås bästa Honken är fan Brynäs bästa förutom Bäckis på 15 år. Fabrisius var Luleås kanon för 2 år sen Patric Blomdahl var väl inte fullt så bra och Oscar Hedman i Modo spås ju en lysande framtid. Så att inte se att Frölunda köper loss andra lags bästa spelare för o se dom en efter en förpassas till Allsvenskan eller botten av ES. Tydligen såg man att Timrå började bli bra så nu ska även det laget krossas genom att man tog deras sportchef oxå. Frölunda har vägrat öppna för fler lag nu kommer resultaten tack vare att inte bingolottopengarna räcker till eftersom nu Göteborg la den jävla inkomsten för smålag på en jävla tv kanal som knappt nån har. Nä fy fan jävla Adrian kan för mig fara åt helvete får detta fortsätta kommer endast Frölunda vara det lag som har råd att ställa upp i ES för jag gissar att deras jävla bud på spelarna kommer knappast locka spelare till andra lag framöver genom deras troliga ryska bud på spelare till Sverige. "
Uddan: Oki. :) Hade varit roligt att se hur det låtit i Sverige om vi värvat 5st mindre stora namn... Då hade vi väl fått lika lite skrivet om oss som SSK...
JBlom: Kul annars att se hur mycket det kommenteras om Frölundas värvningarna på forumen runt om i Hockeysverige. Hockeysverige.se och Hockeymagasinet formligen överöses med kommentarer om Frölunda.
Grejen med värvningarna är att det är inget annat lag som har råd att göra detta och det beror givetvis på den ekonomiska säkherhet som dels finns på banken men även framtida intäkter i forum av tusentals hockeytörstiga Frölundasupportrar.
Eller låt mig förfina lite. Det är ingen som har råd att köp...jag menar investera i spelarmaterial som Frölunda kan.
Ska bli jäkligt intressant att se vad spelarbudgeten och lönebudgeten ligger på. Det här måste vara den dyraste truppen någonsin.
Jag tror till skillnad från dig att det inte enbart handlar om den aktuella investeringskapaciteten i Frölunda. Det finns fler lag som skulle kunna och kan handla.
Men om du ser på totalen med den nya organisationen som lovar mycket, de nya namnen (Nubben, Dahlén, Karlsson) som skall ingå i den nya organisationen, Frölundas Campus-satsning, den uttalade satsningen på Europa, publiken och en bra grundtrupp så blir det intressant att skriva på för Frölunda.
Just nu är Frölunda ensam om att han den kraften med sig. Nu gäller det att ta tillvara på möjligheten!
visst är det så. namnen på tränarsidan/staben samt frölundas campus som byggs just nu som blir en toppmodern träningsarena/ishall med gym och allt lull-lull man kan tänka sig och den uttalade satsningen lockar givetvis spelare till sig.
Är jäkligt kul att Frölunda åter berör pojkar och flickar land och rike runt. Ser med glädje fram emot säsongen. Hoppas verkligen våra nya lite tuffare killar verkligen tar för sig och står upp framför de bägge målburarna.
Vem vet, nu kanske man t o m vågar sig upp till paddträsket igen...
Danne_l: Du vet att du är välkommen. Lär dig att gå rätt, bara.
För övrigt vet vi ju alla hur detta slutar. Frölunda klappar igenom, åker ur i kvarten mot LHC eller HV och expertpanelen får som vanligt spö så det står härliga till.
Svanru: Förmodligen spelar de i J20. Du vet, det där som Färjestad rationaliserade bort för att spara pengar och urvattna bredden inom svensk ishockey.
I all välmening.