Frölunda HC

60412 inlägg · 3402 ämnen

Silly Season Part 2

« · 235506 · » Till forumet

Sv: Silly Season Part 2
Dragan 2k: Har varigt roligare att höra:

Per Persson & Jan Jansson....
Kommentera

Dragan 2k:

"När det gäller Marek Zidlicky imponerar hans statistik. Statistik för ifjol i den finska ligan:

56 matcher, 11 mål, 29 assist, 40 poäng totalt, +7 i +/- och 107 utvisningsminuter."

- Jo, det är rätt hyfsad statistik.
Men iår har han vart ÄNNU bättre.
45 poäng på 53 matcher (9+36) gäger väl en hel del om hur han spelat iår. och ligger med dom poängen 7:e i hela poängligan.

Tror inte nåt på att han vore aktuell för Frölunda, tror nog NHL ligger närmare, men man kan ju aldrig vara säker =)
Kommentera

Marek Zidlicky kommer att få ett kontrakts förslag av Nashville när Finska ligan är slutspelad och allt talar för att han gör ytterligare ett test i NHL.
Kommentera

NallePhu: Vore otroligt om NHL inte var intresserade av honom. Sedan harvar de två år i farmarligan sen plockar någon klubb i Europa hem dem igen. :)
Kommentera

Dragan 2k:

"Sedan harvar de två år i farmarligan sen plockar någon klubb i Europa hem dem igen. :)"

- Så brukar dt vara ibland ja.
Fast i Zidlicky fallet tror jag dt inte är så.
Om ni minns Brian Rafalski så har dom nästan så gott som exakt samma spelstil, möjligtvis att Rafalski är snäppet snabbare och kvickare, men Zidlicky svara med att ha lite bättre teknik och spelsinne. Annars är dom oerhört lika.

Och ni såg ju hur det gick för Rafalski?
Efter 2 säsonger i HIFK drog han till NHL och är nu bland NHL bästa backar, iaf. offensivt.
Så med detta resonemang så tror jag inte Zidlicky skulle få några större problem att anpassa sig till NHL spelet.
Kommentera

hehe...

Zidlicky gjorde 1+1 i dagens vinst match mot Blues med 3-5 och steg till delad 5:e plats i hela poängligan, väldigt bra av en back.
Sen leder han förståss oxå HIFK:s interna poängliga.
Med den segern säkrade HIFK en slutspelsplats.

En av mina favoritspelare!
Han har ALLT, kommer att bli en NHL sjärna om några år!
Tro mig!
Kommentera

1-1 Skit
Kommentera

Och power play spelet fungerar ju så bra nu förtiden...
Kommentera

Dragan 2k: Ja det varkar så bara dom kan få in puken Modos målvakt varkar omöjlig att göra mål på.
Kommentera

Så förbannat dåligt vf, så dåligt...
Kommentera

danoj: Helvete oxå..... Nu blir det svårt på tisdag i övik... SATAN
Kommentera

danoj: Hirsch var enorm. Annars en rätt medioker match .
Kommentera

Portello: Hmm. Instämmer. Tråkig match. Synd. Nåja. Nu gäller set nya tag i Ö-vik.
Kommentera

Portello: Frölunda fick precis allt mankan begära, tom en straff i sudden, och all apowerplay lägen, nej, riktigt sunkigt.
Kommentera

danoj:

Lite dålig coachning av "sur conny" på straffen ???

Äntligen kom upp till ö-vik så blir de åka av nu vänder de...
Kommentera

danoj: Nu kam man inte skylla på det, men varför blåste dommaren när FRÖLUNDA gjorde mål. han blåste före pucken petades in för blockering. Då hade vi nog vunnit, hoppas vi tar dom på tisdag. Det blir tufft där uppe.
Kommentera

Varför får Sten ta staffen när vf har så bra anfallare som niclas Anderson bla.
Kommentera

Mr Y: Skulle tro det beror på att han avgjorde senaste matchen på ett friläge.
Kommentera

Roberth: Sur-conny?
Jo just det och pirro är ju känd för sitt breda leende.
Kommentera

Attans att vi inte vann, men det är sånt som händer.
Det är bara att bita ihop till nästa fajt.

Sen så tycker jag det var helt OK av Conny att välja Steen som straffskytt, han har ju varit hur säker som helst tidigare.
Kommentera

Portello: jo men nu hade vf chansen att gå till semi och conny viste att modos målvakt hade spelat bra under matchen och vf har bättre straffläggare en sten.
Kommentera

Mr Y:

Funderade på samma fråga.
Dt finns ju spelare som Kahnberg, Andersson, Johansson, Kallio m.fl.

Men Steen har ju vart rätt het dom senaste matcherna så varför inte...

Sen tror ju alla att man MÅSTE göra mål på straffar i en hockematch, men så är det inte, det blir mål ENDAST på 1/9 straffar har jag hört nånstans, och det låter inte omöjligt.
Speciellt man hör 11000 skrika i bakgrunden.

Sen tycker jag fortfarande att man SKA lägga in Norrena till nästa match, Lundqvist är inte het längre.
Beror ju till viss del på att han inte haft speciellt mycke att göra dom senaste matcherna men är det för alla målvakter.
Han har ju inte spelat dåligt, men inte lika bra som vanligt heller.
Kommentera

sannes: vi tar dom på Tisdag sen om vf skulle fölora så har ju vf två hemmamatcher att luta sig mot.
Kommentera

finne85: där håller jag med dig i med Norrina på Tisdag modo varkar kommit på hur man ska gör mål på henke.
Kommentera

Mr Y: "modo varkar kommit på hur man ska gör mål på henke."
..eh kom igen, killen släppte in 2 puckar idag. så inte har modo kommit på någon henkehemlis inte
Kommentera

Mr Y: För en gång skull så måste jag hålla med alla som vill att Norrena skall stå i mål på tisdag. Henke är inte lika het som han brukar. det är klart att nån gång måste han ha en svacka.

In med Norrena nu och låt han visa vad han kan göra i slutspelet.

Henke har gjort det bra fram tills nu. men jag tror att han måste vila.

sen är jag väldigt besviken påvåra så kallade målskyttar. Vi sköt en helvetes massa skott på mål men bara ett gick in. FAAAN.

Göbbar för h... skjut i mål. mer folk fram på mål och ta inte för mycket tid på er.

Måste dock säga att Hirsch var ganska omöjlig idag.

Nu är man ganska deppad. får dränka sina sorger i mer öl.
Kommentera

tbse: Na kanske inte men han var hettare för några matcher sedan än nu.
Kommentera

tbse:

"eh kom igen, killen släppte in 2 puckar idag. så inte har modo kommit på någon henkehemlis inte"

- *försvarar Mr Y*
Om vi säger så att MoDo spelarna vinner närkamperna mot Henke, då kan väl tydligt säga att dom vet hur man ska göra mål eller hur?
Och sen kan man inte nångång säga att man inte vet hur man ska göra mål på en målvakt.
Sådant finns inte.

Men på båda målen vann MoDo spelarna (Green & Öhman) närkamperna mot Lundqvist.
Det säger en hel del, men Lundqvist var absolut inte dålig.
Men han var INTE HET!

Däremot Hirch.
Kommentera

Peter72:b det är bara ta nya tag och så sitter man bänkard framför radiosporten på tisdag.
Kommentera

finne85: Visst visst.. norrena kan möjligtvis visa sig vara hetare.. men enligt mig är inte det skälet till er snöpliga förlust idag, utan självklart beror det på att "ni" inte gör mål på chanserna.
Kommentera

Mr Y: Ja jag hoppas att dem verkligen tar en vinst i Ö-vik på tisdag för gör dom inte det så kommer dom att bli livsfarliga i GBG på torsdagen. men som en vis man har sagt bortaplan är bra för det lag som har minst att vinna. med tanke på att MODO vann senast så kanske dom tror att det skall gå en gång till och försöker säkert avgöra tidigt. då kommer dom att gå bort sig och släppa kontringar.

GO VF på tisdag. visa att ni kan ta er till semi utan 7 matcher. avgör!!!!!
Kommentera

Jag tycker isf att Magnus Johansson, Jonas Johnson och Peter Ström ska ut också till nästa match. Jag menar Ström missade från 1 meter i andra perioden. Mangan drar slagskott när det är 2 meter till mål och från blå sätter han dom säkert i mål men från 2 meter hamnar den rätt på Hirsch. Och sen Jonas Johnson som mest åker runt med nattmössan nere over ansiktet. Totalt osynlig idag. Skandalöst dåligt spel. Sen börjar jag undra om Conny har kvar sin gloria. Jag tycker han gör ingenting när Frölunda spelar så dåligt. Han kan ju skälla lite iaf. Och sen sätta en så orutinerad kille som Steen på straff är oförlåtligt. Han skulle lagt press på nån som Kallio eller Niklas Andersson som har rutin och kan vara kylig. En grej är att vara fri. Straff är något helt annat.

Sen undrar jag om det bara är jag som tycker Frölunda har ett uselt power play? Det händer ingenting och man tar hela tiden skott efter 5 sekunder i fritt skottfält.

TRÄNA POWER PLAY och börja spela som mot Djurgården förra året. Låt Modo anfalla och göra misstag. Jag lägger mig inte i målvaktssaken men jag kan säga att jag är inte imponerad av Henkes senaste 4 matcher. Den första var i Henke anda dom andra har han varit mänsklig.
Kommentera

Då har man ytterligare en spännande match framför sig igen. Detta tar styggt på mina nerver och hjärta kan jag meddela.

För att grabbarna skall kunna greja detta så krävs det att alla höjer sig ett par snäpp.
Vissa utav dom känner man inte igen sen seriespelet tycker jag, den känslan har jag tvn, kan vara fel men jag tror inte det.

Det skall bli spännande att läsa vilka som kommer att helt bli sågade efter denna match.
Men det är ju för sjutton inte det dom behöver höra.

Nu stöttar vi grabbarna för fullt.
Kommentera

Peter72: Ja det är bara att hoppas att vf kan ta med sig detta spel som dom hade i dag upp till ö-vik för då tror jag att modo får svårt. Och att dom också kan få mål på modos målvakt.
Kommentera

sannes: Jag håller med dig. dom gjorde ingen dålig match men dom måste sätta sina chanser. Jag stödjer VF fullt ut. Nu skall vi bara vinna på tisdag.
Kommentera

Mr Y: Jag tycker att dom la för många puckar efter isen, dom måste lyfta pucken när målvakten går ner på isen och täcker.
Kommentera

Mr Y: Hoppas att han blir sjuk, deras målis eller att han har en riktig sopedag. han kan inte spela så haär bra jämt. det har han ju inte gjort under vanliga seriespelet.

Nä visa vilka ni är och panga in så många mål i baken på MODO så dom får brännmärken i röven allihop. He He
Kommentera

Peter72:

"Hoppas att han blir sjuk"

Det var ju sportsligt sagt av dig.
Kommentera

BORÅSINDIAN: Jag håller med dig det skulle inte ska skada att vf spelarna lyfta puken mot mål.
Kommentera

sannes: Nä, vad dom behöver höra är att dom har mellan 50 000 och 75 000 i månaden och att om dom hade jobbat på ett vanligt jobb och gjort ett så j-vla dåligt jobb så hade dom inte varit välkomna nästa dag. Tomi Kallio, totalt osynlig idag och han har 500 000 kronor för dom här 2 månaderna... Låt spelarna betala biljetterna till nästa match. För som dom spelar så är dom inte värda 230 spänn. Inte efter vad dom presterade i Grundserien. Men dom har väl inte fattat att man måste kämpa i slutspel.
Kommentera

Peter72: Hirsch var verkligen bra idag. När man har med en sådan duktig målvakt måste man in på mål och grovjobba lite. Att skjuta på en het målvakt som dessutom har fri sikt är lönlöst.
Kommentera

scim: Javisst han kan få en vanlig förkylning eller nåt i den stilen. det går över efyter ett par dar. men sen är han frisk och kry igen. Vi måste ju ha en bra chans fattar du väl. He He :)
Kommentera

skulle bara avreagera mig lite............så..........färdig :)
vilken pärs det var, höll på att svimma...
Kommentera

Peter72: Modos målvkt spelade lika bra som henke gorde i första matchen mott modo.
Kommentera

det är verkligen tragiskt att se hur man från Frölunda håll spelar power play. Man drar ner på tempot och det känns som det inte finns någon intensitet i den spelformen. Vad har hänt?
Kommentera

BORÅSINDIAN:

Jo se på Modo. Så fort Henke ligger o simmar lyfter de bara upp den.

Känns verkligen som läge att slänga in en het Norrena nu förresten...
Kommentera

Dragan 2k: Precis. det blev bättre i sista perioden när dom kämpade ner MODO. då blev det lite mer jävlar anamma i spelet. samma spel på tisdag och vi går vinnande ur den striden.
Kommentera

Dragan 2k: Hoppas att powerpkayet är bättre på tisdag, man kan inte spela så dåligt i powerplay som VF gjorde i dag. Dom får träna på det imorrn.
Kommentera

BORÅSINDIAN: Nej exakt. I sådana här täta matcher där det inte finns några som helst ytor är just den spelformen som avgör. Sedan undrar man hur länge Connys tålamod med dragkedjan kommer att vara i takt.
Kommentera

BORÅSINDIAN: Nä powerplayet var något av det uslaste jag har sett. Det mådte dom verkligen träna på mer. i alla fall under slutspelet. det är ju det som kunde ha avgjort för oss idag.
Kommentera

« · 235506 · »