I "Allmänt snack"-gästboken pratar de om slagsmål. Alla utom jag tycker det är helt ok och de nästan hyllar slagsmål och förstår inte alls varför de ska bli avstängda.
Själv tycker jag att "schyssta" tacklingar är helt ok men slagsmål??? Det är väl inte hockey? Eller jag helt ensam om att tycka så???
mysmi: Jag tycker att man skall markera att man inte tål att det andra laget spelar fult och fegt med att ge dom smäll, annars fortsätter dom att spela fult på och över gränsen.
Verkar finnas flera lag som spelar extra fult för att störa motståndarlaget när dom själva inte kan spela konstruktivt.
Tur att vi har spelare som Karlsson , Carnbäck , och M Andersson som inte backar för att ta en fajt för det egna laget.
darktroll: Det jobbigaste med att fajtas är ju inte själva fighten, den kan ju vara rolig att se på någon gång ibland (Fullvuxna karlar som försöker slåss och vara manliga, men som mest ser ut som en svettig bambi på hal is), det är utvisningarna och orättvisan som skapas. Oavsett om du slår tillbaka eller bara står och tar emot ett par käftsmällar så åker BÅDA i princip alltid ut. Det är förbannat dåligt av dommarna. Visa ut den som initierar slagsmålet. Om båda är riktigt aktiva i slagsmålet, visa ut båda två. Som det är nu kan man ju "ta bort" nyckelspelare via slagsmål en hel match, t.o.m flera matcher på rad, bara genom att leka bambi på hal is med dom...... Se över denna regel omedelbart!
Själv tycker jag att "schyssta" tacklingar är helt ok men slagsmål??? Det är väl inte hockey? Eller jag helt ensam om att tycka så???