Frölunda HC

60410 inlägg · 3402 ämnen

Slutresultat HV-VF

« · 328525 · » Till forumet

Sv: Slutresultat HV-VF
Dysso: petitesser bara. Vi fixar detta lätt.
Kommentera

GuldIndianen:

Ni ska klara ett boxplay i den här perioden också först. :)
Kommentera

Boråsindian: Jubla kan vi göra ändå. Vi har ju gjort 2 mål mer än förra gången vi var i Jönköping. Sen är det mycket kvar men 20 minuter går fort. :D
Kommentera

GuldIndianen: Vi ska inte jubla för tidigt, det är mycket kvar.
Kommentera

Jihaaaaa. Nu sköt våran sudden in 3-1.
Kommentera

Svanru:

Då var mitt tips också skjutet i sank...
Kommentera

Svanru:

Hoppas på det, krävs nog att HV lyckas få in en puck innan periodpaus för att det ska ha någon chans att inträffa dock.
Kommentera

danoj:

Aningen, lite rallarslaggis sådär .. Är väl kul att lagen är tända, het hockey är alltid positivt. Sålänge dom inte börjar spela fult på andra sätt så.
Kommentera

Dysso: du har fortfarande chansen
Kommentera

Dysso: Japp efter lite bonka utav Kallio och Nicke så gjorde Kahnberg 2-1 till VF.
Kommentera

Dysso:

Verkar vara lite "grinigt" på isen? ;)
Kommentera

Svanru:

Nu var ditt tips kört för VF gjorde mål...
Kommentera

Dysso: Börjar närma sig mitt tips
Kommentera

Boråsindian:

Tänkte svara på ditt inlägg, men jag blev så till mig av målet. :)
Jo, det är alltid svårt att inleda med PP, sen är det inte alltid lätt när det är fem minuters PP. Så mycket tid att man kanske tar det lite för lungt.

Förövrigt Simon Skoog som gjorde målet, på assist av Thörnberg.
Kommentera

Boråsindian:

1 - 1!
Kommentera

Dysso: Det är inte lätt att börja en period med powerplay.
Kommentera

HV fulltaligt, verkade som om HV hade bäst chanser under VF's PP. Lite udda..
Kommentera

Boråsindian:

Oklart, kommentatorerna såg inte alls vad som hände.
1.40 kvar av frölundas PP nu.
Kommentera

Boråsindian: Buttendade någon.
Kommentera

Dysso: Vad gjorde han för att få matchstraff då?
Kommentera

Boråsindian:

Hassinen
Kommentera

Läste på text-tv att HV fick en 5 minutare, vem drabbade den?
Kommentera

Klinth:
Tack!
Nu är det inga som helst tvivel om vad som gäller och inte gäller i utmaningen.

Nu kör vi så det ryker....
Kommentera

GuldIndianen: Erik Kakko fick målet sedemera. Passning av Jensa och Ström.
Kommentera

Klinth: JAAAAAA. 1-0 till VF genom Alexander Steen. Han är för go den grabben.
Kommentera

Sannes: P.S

"Äh...sak samma vilket, det är hur som helst en kul grej som engagerar många."

Detta är helt riktigt och naturligtvis nästan lika viktig som våran rättmätiga seger i Expertpanelen, och vårat erkännande, fast bara nästan ;-)

D.S
Kommentera

Sannes: Här kommer då svaret på era frågor och funderingar rörande vem/vilka som har rätt att ingå i utmanarpanelen.

För att vara riktigt tydlig så börjar jag med Expertpanelen:

MoK
Dragan 2k
Danne_L
Klinth

Varken mer eller mindre, ödmjuka som få och en erkänd expertpanel från öst till väst, norr till söder. Ända tills personer (ej namngivna) började ifrågasätta våran expertis och herr Mangan då tog tag i saken och officiellt utmanade expertpanelen fram till juluppehållet.

Historia:
Expertpanelen började redan under HS tid, och redan då var vi just en expertpanel. Vi erbjuder våra vänner på HS, SpS våran expertis så att ni alla kan satsa era surt förvärvade selmor på våra resultat och dryga ut plånbokens omfattning en aning. Av någon anledning blev vi, våran expertstatus, ifrågasatt under resans gång, trots att vi erbjuder er våran expertis för er vinnings skull, inte våran.

Regler:
Expertpanelen har rätt att ta ut sina resultat först. Detta skall ha skett minst 24 timmar innan nedsläpp, sedan är denna "förtur" till resultat förbrukad. Tävlingen gäller varje seriematch fram till juluppehållet, och gäller enbart Frölundas matcher, såväl hemma som borta.

Pris: Om utmanarna mot förmodan skulle vinna, så kommer vi i Expertpanelen erkänna oss besegrade och abdikera från Expertpanelen. Om och när Expertpanelen vinner så skall vi visas erforderlig respekt och äras som de Experter vi är. Detta är något som vi ser fram emot med glädje.

Utmanarna: Vilka som helst, men de leds av Mangan. Ju fler ni är, desto större blir våran seger. Lycka till!!!
Kommentera

Dragan 2k: Vi skall gå ett gäng på jobbet och de bara VF:are. Det roliga i kråksången var att en av de mest fanatiska fick till uppgift att ordna biljetter. Han återkom med att han ville ha in 150 spänn per biljett varpå jag tyckte det var oerhört billigt. Då kröp det fram att det bara fanns biljetter kvar på sektion klacken brukar stå.
Inte vilken klack som helst utan FBK klacken :-)
Kommentera

Svanru: Hehe Aldrig. Mot Färjestad. Den vill vi inget annat än att vinna. Det ska bli kanonkul med den matchen.
Kommentera

Dragan 2k: Någon gång skall väl vara ett undantag. Den 19/11 kan vara en bra början.
Kommentera

MoK: Japp. Vi har aldrig tippat emot dem och kommer således aldrig att göra det heller. Vi tror alltid på vårt lag oavsett om vi skulle möta Västra Hallinden i div 7 eller spela med halva laget mot Rysslands OS lag
Kommentera

Dragan 2k: Kan sträcke mej till oavgjort men int längre. SKulle aldrig falla mej in att satsa emot mitt lag.
Kommentera

MoK: Sanningens ord. Att tippa mot sitt lag är som att...ja jag vet inte. Det är en sådan upprörande tanke att jag blir knäsvag:-)
Kommentera

Svanru: H'rligt med ödmjuka personer. Men även om jag skulle to att VF förloar så skulle jag aldrig tippa detta av rena principskäl. Jag tippar inte emot mitt eget lag.
Kommentera

Sannes: Iofs är jag och Dyssos en trevlig motpol till er inskränkta Vf:are ,som bara tror på VF vinster. Jag som är oerhört ödmjuk tror alltid på bara FBK vinster :-)
Kommentera

MoK:
Hrmpf....trodde Ni var experter...då räcker det mer än väl med fyra personer tycker jag.... :-)
Kommentera

Svanru: Jo kanske men det kan bli lite väl löjligt med 30 utmanare mot 4 personr då :)
Kommentera

MoK:
hm, den där Trollhättegrabben...sorry Nordkroksgrabben....säger så klart att det enbart är frölundaiter som skall ingå i utmanarna...
...fast och andra sidan så tror jag att när han har gjort sammanställningen över tippade resultat så har han tagit med alla..

Äh...sak samma vilket, det är hur som helst en kul grej som engagerar många.
Kommentera

MoK: Det enklaste vore att alla resultat som ni inte tippar är en seger för era utmanare
Kommentera

Sannes: Ja ännu kan vi ju titulera oss experter om det så förblir efter jul får vi se. Vet ej heller vad som gäller helt skall kolla med Klinth som har stenkoll på detta
Kommentera

MoK:
Tja, fråga inte mig om vilka som ingår i utmanarna......jag var inte ens med från början och bestämde hur det skulle vara.......

Jag bara kommer med mitt "kärringtips" efter expertisen har sagt sitt.
Kommentera

Svanru: Heheh det återstår att se vet du :)
Kommentera

Dysso:
Japp, vi behöver all hjälp vi kan få......
Kommentera

MoK: Äsch bara för att ni får relevanta tips :-)
Kommentera

Sannes: Hmm frågan e vilka som får ingå i utmanarpanelen egentligen. Torde ju bara vara våra mest bakanta besökare som dessutom håller på VF.
Kommentera

Sannes:

Jag betraktar mig inte som någon utmanare till expertpanelen, eftersom jag inte har sett en enda VF match den här säsongen. Det ger ett något begränsat underlag för tippande. :)
Eftersom det är HV ni lirar mot idag så känns det något intressantare, så jag får väl kasta in ett tips. Känns som om ni utmanare kan behöva all draghjälp ni kan få. =)

Jag drar till med 4 - 2, sista i öppen kasse.
Undrar dock om inte Svanru sitter på ett vinnartips där.
Kommentera

MoK:
Det är ju sant men om Ni deras resultat går in så är ju utmanarna fått sitt första rätt slutresultat.
Kommentera

Sannes: Då får dom slåss själa mot oss om segern då :)
Kommentera

Svanru och Dysso:
Klart att Ni får tippa.
Ni är ju precis lika mycket utmanare till expertpanlen som vi andra frölundaiter är....bara att slänga iväg ett slutresultat
Kommentera

Dysso: Haha hade samma tanke men jag gillar att tetas så här kommer det 3-1 til HV.
Kommentera

« · 328525 · »