Boråsindian: Allvarligt talat förstår jag inte varför dom visade FBK mot BIF???? Måste ha varit nån skallskada som gjorde att dom visade den matchen. :))
Boråsindian: Japp. Det är bara att utöka den fina vinstraden som finns hemma. Vi får hoppas att våran rad blir bättre detta året. Vi förlorade ju trots allt 2 matcher hemma förra säsongen. :D
Dom två 5 minutersutvisningar var då inte mycket att säga om. Där har vi två "lirare" som jag hoppas inte får spela på ett par matcher, och det gäller både esset i VF och dito i HV .. (inte ens värda att nämnas vid namn efter såna tilltag)
Dysso: Bara att hålla med. Verkligen inte snyggt. Buttending är nog bland det fulaste som finns i hockey. Och Oscar verkar ha gett sig tusan på att vinna den interna utvisningsligan verkar det som. Fick väl en 10:a i förra också.
En kanonmatch med högt tempo där båda lagen hade glömde bort det defensiva spelet.Spelet böljade fram och tillbaka där varken Stefan Liv eller Henrik Lunqvist fick någon hjälp av sina utespelare.
Det var jämt matchen igenom men VF var hade en bättre skärpa framför motståndarmålvakten.Idag hade VF marginalerna på sin sida och tog sin första 3 p på bortaplan. För mig är det en gåta hur Vf med det här spelet inte har lyckats att knipa en 3poängare på bortaplan innan.
Domarn då???
Tja...han missade mycket men det drabbade båda lagen,matchstraffen är inte mycket att orda om tycker ja.Utvisningen på Thörnberg var jävligt billig som ledde till att VF genom R Sundin gjorde 3-1 till VF.
Som sagt var..Idag studsade pucken VF:s väg nästa gång kanske den studsar Hv:s.
Tack för en otrolig match och GG fina stöd på läktarn.
Dysso: Håller med dej 2 fula saker som man skall hålla borta från isen. Sen måste jag ju säga att ge sej på spelare när dom gjort mål, är man frustrerad då? Förstår inte vad Acke tänkte på, helt onödigt att göra så på Huusko.
MoK: KOllade lite på statistiken gällande Acke. Snittar över 5 minuter i utvisningsbåset per match just nu - med det är han givetvis given etta i den statistiken. Nu får han ta och coola ner sig lite. Hur pass stor chans/risk att det blir avstängning på Acke?
Dragan 2k: Risken finns på Acke och Även Alavaara men oxå på Hassinen i HV. Men de har ju inte nämts ett ord om detta och det brukar dom ju vara snabba på annars tycker jag,
GuldIndianen: Måste bara berätta en liten kul grej frän matchen jag var på igår (FBK-BIF)
När ni ledde med 5-1 så muttrade FBK'arna bredvid mig om Frölunda mummel, mummel. När HV gick upp till 5-5 så spreds det ett glädjetjut i hela hallen, men ni tystade dom igen sedan med 2 mål.
GuldIndianen: Stämmer det. Inga avstängningar är att vänta.
Följande saxade jag ur hockeyligans puckprat:
"Matchstraffen för Oscar Ackeström och Jan-Axel Alavaara bedömdes som lindriga. Båda får spela mot Djurgården. Ackeström åkte dock på en utskällning av sin tränare efter det som hände i Kinnarps Arena ("buttending" på Anders Huusko) och Oscar bad om ursäkt efteråt. Eventuellt kan även Antti-Jussi Niemo och Jonas Esbjörs vara tillbaka. Båda har i varje fall återupptagit träningen."
Låter ju lovande.
Inga spelare blev för övrigt avstängda vare sig från Frölunda eller HV. Acke och Hassinen förtrjänade annars i mitt tycke en avstängning för tilltagen.
Jag skrev tidigare att jag tycker att både Hassinen och Ackeström skulle bli avstängda och det står jag fast vid.
Det här har INGET med lagtillhörighet att göra. Det här handlar om ifall det är farligare att peta någon lite i ansiktet med nävarna när dom står upp och har koll på vad som händer, eller att köra in klubban i ryggen på någon, eller med hög fart i veka livet, när dom INTE är beredda. Vad tycker du?
Som den grabben måste ha väntat, nu kommer han att ösa in mål i fortsättningen.....känner det på mig...