Frölunda HC

60412 inlägg · 3402 ämnen

SM-Final 1:7

« · 532047 Till forumet

Sv: SM-Final 1:7
danoj: Avundsjuk på att vi har Sheldon? ni skulle behöva en sån bra back i FRÖ.
Kommentera

Dawidovski:

Orkar inte kasta paj med dig nu, gå och se på matchen istället.

Svaret på din fråga är nej.
Kommentera

Förstår inte varför vi tar ut Lundkvist, vi är ju så jävla genomrötna i PP så det är ju lika bra att köra på 5 mot 5, straffade ju sig direkt.
Kommentera

danoj: Tror inte jag sett så många hakningar och fasthållningar på länge. Blir lite sur på domaren.
Kommentera

Pebben sa till Radiosporten att Färjestad var det bästa laget och att det var rättvist att de vann. Det är sällan man hör det från en motståndare.

Kommentera

Vf chefen:

Förstår du varför folk reagera på Fbk:s spel, men Frölunda vann ju inte närkamperna på isen idag heller men jag vet att de kommer igen !!
Kommentera

danoj: Hela FBK är fjollor,filmar konstant(fröken jönsson,transan berglund mfl) men när det hettar till sticker dom med svansen mellan benen.Så här kommer dom aldrig att kunna spela på bortaplan,därför vinner VF.
Kommentera

sylf:

Berglund och Kåberg är väl nyttiga och ha när det presterar det som de skall göra. Men att bara åka runt och söka utv är ju sjukt
Kommentera

Sannes: Kanske inte det, men det är ju dagens sanning. FBK var bättre i dag, vad det nu kan vara värt i en matchserie om 7 matcher...

Kändes som om VF dels var segare, dels vägde lätt mot det tyngre och hårdare arbetande FBK... Något jag hoppas slippa se i Scandinavium på tisdag.
Kommentera

sylf: är du dålig förorare eller?
Färjestad var bättre ida ,om hela FBK är fjollor vad e då frölunda ?! dom är fjollar isåfall !! skaffa respekt föör andra lag iställe än oh hacka på dem ,du hjälper jue inte frölunda direkt eller?!?!
Kommentera

sylf: Håller inte med dig. Någon enstaka filmning var allt jag såg. Och dessvärre en massa vitklädda indianer som åkte på propp efter propp. Klarar dom inte av fysiskt spel???
Kommentera

fbk_emelie: Kolla in vilket lag användaren har innan du skriver. Detta är en sur brynäsare som söker debatt......
Kommentera

Klinth:

Jag såg inte matchen, hörde bara det sista på Radiosporten, så jag kan inte uttala mig om hur grabbarna var idag. Om jag fattade saken rätt så spelade inte Plüss i tredje, blev han skadad eller hade han spelat dåligt?

Nu får grabbarna upp till bevis på tisdag, känns som de måste vinna den matchen, annars blir det en väääldigt lång uppförsbacke.

Kommentera

Sannes: Pluss åkte ut ett par gånger i första och andra perioden. Han hade svårt mot forecheckande motspelare. Som inte gav honom en sekund.
Kommentera

darktroll:

Då får grabben försöka att lära sig hur man hanterar det. Frölunda behöver få igång Plüss.

Kommentera

Sannes: Ja, han är ödmjuk pebben.
Kommentera

Vf chefen: Det var lika mycket hakningar å fasthållningar från båda håll, så FRÖ blev inte missgynnade! (jag vet att du inte sa det, men jag säger det ändå)
Kommentera

Klinth: Skiter fullständigt i om det blir debatt eller inte.Säger bara vad jag tycker.FBK är fjollor som filmar och spelar över.
Kommentera

sylf: Och du bör fundera över din attityd annars skriver du inte i denna gb så mycket mer...
Kommentera

fbk_emelie: Får väl absolut hålla med om att man ska respekt för de andra laget, speciellt om det lag man håller på spelar så enormt kasst... Riktigt lamt, alldeles för oaggresivt. FBK gjorde en bra match, forcheckade högt och gjorde frölunda sämre än de är.

Högre tempo till nästa match. In med Jensa som kan ta plats istället för den osynlige Peter Högardh. Jensa är ingen riktigt fajter men han står upp mot vem som helst och spelar aggresivt.

Såg inte riktigt ut som om VF ville vinna speciellt mycke. Attityden måste bli bättre... HJÄRTA... Spela med hjärta...
Kommentera

heffe: Framförallt så väger ju "lirarna" i Frölunda betydligt mindre än "jättarna" i Färjestad.

Plüss, Högardh, Kallio, Kahnberg och Tolsa får lära sig hur man som "mindre" bör spela av Alfredsson, Axelsson, Påhlsson, Lundkvist, Andersson, Johnsson.

Utnyttja sin snabbhet, sin smidighet, sin ettrighet och bara trampa, trampa och åter trampa.
Så kommer utvisningar då FBK´s "stora" backar inte längre hänger med.
Så kommer målchanser då FBK´s "stora" backar inte längre hänger med.
Så kommer målen då FBK´s "stora" backar inte längre hänger med.

Man måste inte "proppa" folk för att göra mål, man behöver skapa lägen!

Det kommer att bli en underbar match i Scandinavium i morgon, jag längtar redan!!!!!
Kommentera

« · 532047