Frölunda HC

SHL · 60463 inlägg · 3404 ämnen

SM-Guld

SM-Guld
Då fick vi ett sm-guld iaf, våra juniorer slog malmö med 3-1 på hovet i stockholm. 3:e raka Guldet för frölunda i jsm sammanhang, det tyder på att vi har en oerhörd styrka i våra ungdomsled, och det värnar gott inför framtiden.

FORZA FRÖLUNDA

Sv: SM-Guld
Danoj> Underbart att se att det finns ett gäng killar till man kan plocka upp i A Laget framöver.

FÄRJESTAD SM-GULD 2002

MODO SM-SLIVER 2002

FRÖLUNDA SM-BRONS 2002

ni får va nöjda me ett brons...=)

mjo, men vart kom malmö nånstans?

5..6 nånting...=)

miftjejen>>

Har det spelats bronsmatch?? Det måste jag ha missat... Hur annars kan du tilldela VF ett brons??

OskarB!För att Frölunda e bättre än Hv71!
Nästa säsong ser ni ett hungrikt frölunda!
Forza frölunda!

Ja, det är klart att de är. Och jag antar att den tunga oemotstridbara anledningen till det är för att du säger så. Eller?

Ja tror inte att det blir nån match om 3:e pris... kommer inte ihåg att det har varit så förr... e det inte så att eftersom HV blev utslagna av FBK så kommer dom trea? eftersom FBK vann. Ja e inte säker...

//VF fan =)

Ok, vi säger som såhär, Frölunda och HV får dela på bronset, ok?
Nu hoppas jag att alla är nöjda och glada.

Nej, det är klart att det inte blir någon match om 3e pris. Man utser inte någon bronsmedaljör, vilket är anledningen till att jag hackade lite på miftjejen till en början.

Danoj ->

Det låter bra. (Men VF var bättre än HV... ;) )

//VF fan

Inte för att det spelar så enorm roll, men jag har för mig att det är tabellplaceringen som avgör...

Vilket tjöt om 3:e pris... vem bryr sig???

VF vann JSM-guld och det ska vi vara glada för, för där dominerar vi enormt. 3:e året i rad dessutom...

Varför skulle tabellplaceringen avgöra?? Elitserien och SM är ju som två skilda tävlingar. Elitserien ligger som grund för vilka som kvalificerar sig till SM. HV var bättre än VF i elitserien, i SM hamnade man väl på samma plats antar jag. Delad 3a vore väl det mest rättvisa att säga där.

skalpjägaren> Jepp, kul att se, och dessutom att vi har så många bra juniorer i a-laget som har visat att dom kan mäta sig med elitseriespelarna.
Undrar vem dom lyfter upp permanent inför nästa säsong, luukonen kanske?

Skalpjägaren ->

Du behöver ju inte bry dig... Visst ska vi vara glada för JSM-guldet!!! Det säger en hel del om Frölunda som klubb i framtiden!
Vi har la bättre plantskola en MoDo nu va??

VF fan

Danoj>

Luukonen... mmm... vem vet???? kanske Jensas brorsa??

VF fan

OskarB>

Jo, det låter rimligt...

VF fan

Nej du, OskarB, varken du el. HV slipper ifrån tredjeplatsen - hur mycket ni än försöker. :-)

Citat ur Sv. ish.förbundets officiella kalender för 2001-02 (s.158)

"Bäst placering i Elitseriens grundserie avgör rankingen mellan samtidigt utslagna lag"

Punkt&slut!

(Bronsmatch spelades fram t.o.m. säsongen 1976-77)

Vem bryr sej egentligen om 3e platsen? Antingen vinner man SM Guld eller så gör man det inte. Inget mer med det tycker jag.

Frölunda Nu e det bara sikta på frölundas fotbollslag i superettan!
Forza frölunda!

Någon som vet några nyförvärv som kommer till frölunda nästa säsong!

Ska Pelle verken lämna VF????? Hoppas inte det.

ForzaFrölunda> Frölundas fotbolsslag?? Hade dom var samma förening kanske jag hade brytt mej :)

Jag kan faktiskt inte riktigt se vem som ska få gå från frölunda nu när rönnkvist och sormunen är borta.
Går ju snack om att timmy pettersson och niklas rahm ska försvinnna, rahmen tycker jag var grym under slutspelet och tog verkligen vara på dom chanser han fick, gjorde ju mål i stort sett varje match.
Carnbäck ska frölunda bara erbjuda ett kontrakt, det ska inte ens diskuteras.
Prestberg tycker jag också definitivt att vi ska behålla, han visade sin kapacitet framförallt under slutspelet.
Men som vanligt kommer det vara några stycken som försvinner, undrar bara vilka det blir..

Danoj> Det är ju inte sagt att Tommy och Rahmen skall försvinna bara det att värvar vi dom backar det ryktas om har vi för många pch då måste någon försvinna. Carnbäck skall givetvis bara erbjudas ett kontrakt tror inte det är så mycket mer att orda om det. Han måste stanna helt enkelt. Prestberg ser jag gärna att han stannar med, sticker han hem till FBK som det ryktas kommer jag inte ha mycket till över för honom. Hoppas det inte blir så. Blir en intressant period framöver.

Vi måste ha minst sju bra backar nästa säsong. Det skulle vara fint med Mange, Ronnie, Alavaara, Timmy, Oscar, Koivisto och Bäckis. Men jag tror det är fel att släppa Rahm, trots allt. Han har inte fått det förtroende som han behövt. Men det som han har gjort har varit bra. Bäckman är också fel att släppa, han är en ung spelare och kommer växa för varje säsong. Det mest logiska är nog att Frölunda värvar Oscar Ackeström eller Koivisto. Skriver Oscar på, kan nog Koivisto glömma kontrakt. Frölunda har ju en skuld att betala. Men ingenting är omöjligt.

Oscar Ackeström har redan skrivit ett kontrakt på två år så det är inget att diskutera. Affären med Koivisto kommer att slutföras nästa vecka och det mesta tyder på att han skriver 2-års kontrakt han med.

VF:s backar:
Ronnie Sundin
Magnus Johansson
Jan-Axel Alavaara
Tom Koivisto
Oscar Ackeström
Timmy Pettersson
Christian Bäckman
Per Helmersson

Reserver:
Jonas Leetma
Mikael Svensk

Det är inget snack om saken, Rahm måste tyvärr lämna. Han får inte plats. Och man borde verkligen skämmas om man gör sig av med Timmy Pettersson och Christian Bäckman.
Bäckman är ung och har framtiden för sig.
Timmy är inte direkt ung längre men han har inte fått det där riktiga genombrottet än. Kan bero på backkollegorna han fått spela med.
Han skulle vara till mycket mer nytta om man sätter honom med någon av de poängglada backarna Koivsito eller Mange.
Då växer han markant!

Pelle får gärna stanna. Han kommer säkert göra 20 mål eller fler om han får spela med en framspelare, tex JJ eller Nicke.

Ström SKA stanna, inget snack!

Micke är den perfekta kaptenen och jag hoppas verkligen han stannar. Han ger fart och kämpaglöd i laget som kan vara svårt att finna annars.

Skicka ner Rahm till oss i Rögle, han var kung när han spelade här. Hoppas hoppas hoppas;)

SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD

Conny från värmland har helt plötsligt blivit kallad kungen av GBG:-D
E vi så omtyckta i Göteborg, tack:-)

wolfboy> Conny har alltid varit kung av göteborg, och nej vi syftar inte på karlstad utan bara på conny.

Är det någon som vet om Frölunda har flera nyföverv på gång förutom Osckar Ackeström och Tom Koivisto?

Fredrik Norrena från TPS Åbo. Finsk landslagskeeper. Men det e inte klart ännu.

mangan> Ackerström sägs ha skrivit på. När Frölunda säger han har gjort det då tror jag på det. man har hört så mycket innan om sådanna här saker. Den och den har skrivit på sen blir det inget, Bäckman är ung och har framtiden för sej? Visst han har vart hyffsad i år.. men i 3 säsongen har han vart lovande men det häner inte mycket. Bäckman har dock kontrakt en säsong till med Frölunda så han försvinner knappast. Rahm är en bättre back tycker jag.

Det som skall bli riktigt kul är vilka som Conny eventuellt lyfter upp från juniorlagen.

Frölunda har ju gott om duktiga juniorer, och årets säsong bevisar ju att det är en smart taktik att satsa på eget, hungrigt material.

Visserligen bör det förstärkas med erfarenhet oxå, men ändå!!!

MoK GG,
Oscar Ackeström har skrivit på för Frölunda, ett 2-årskontrakt närmare bestämt. Detta är bekräftat av Svenska Fans hemsidan.

Tom Koivisto kommer troligtvis skriva ett 2-årskontrakt med VF i veckan. Vilken dag det blir är inte fastställt.

Mangan> Den enda bekräftelse jag litar å¨är Frölundas styrelse eller Frölundas hemsida, inget annat!

Då får du nog vänta länge innan du tror på nått för frölundas hemsida lär ju inte uppdatera dessa nyheter förän nära nästa säsong. Tror jag inte iaf.

/Peter

NakPeter> Jodå Frölunda kommer uppdatera det. Dom har ju faktiskt skrivit att Pasi och Petter inte stannar. Men jag kan ju inte skriva att spelare är klara när Frölunda inte bekräftat detta. Det är ju ändå Frölunda som har kontrakten.

Men om TPS Åbo's egna tidning skriver att Fredrik Norrena var klar så måste det vara sant, speciellt när det finns en intervju med deras verkställande direktör, då blir det genast mer trovärdigt.

Frölundas värvningar inför säsongen 2002/2003:

Fredrik Norrena, målvakt, TPS Åbo
Tom Koivisto, back, Jokerit
Oscar Ackeström, back, Hannover
Rykten:
Jonas Esbjörs, forward, HV 71

Mangan> Ja då borde det ju ligga en del i det tycker man. Men avvaktar ändå tills Frölunda säger sitt.

Att Pasi och Petter inte stannar har stått t yp sen direkt Färjestad vann SM-guld. Men kontraktet me Oscar är ju änna klart så man tycker ju att dom borde skriva det iaf. Eller hur? ;)

Och inlägget nedan var till Mog GG :)

Det varkar som Pelle Prestberg kommer att försvina från frölunda till Färjestad och Oscar Ackeström har inte skrivit på för frölunda än.

Mr Y: Jaha...jag ahr för mig jag läste nån stans att han hade skrivit på för 2 år. jaja...har du bara sett på olika sidor som ett rykte att Pelle ska till färjestad eller vart läste du att det var på g med en flytt?

P.S: om min text e helt osammanhängande och svår o läsa beror det på att jag är helt nyvaken och skittrött :)

Bankpeter:
Jag läste det i i dagens gp.
Gp skriver också att Pelle och han sambo längtar hem till Värmland.

Mr Y> Aftonbladet, Gp, GT , Expressen etc har flera säsonger innan skrivit att spelare är klara för VF och senare visar det sej att dom inte alls är det. Därför litar jag bara på Frlunda.

Bakpeter> Kontrajtet med OScar är klart men inte underskrivit ännu.

Mok GG> Ja det är det bästa man kan göra, spekulationer är som sagt vanligt i dessa tider.
Ska bli intressant och se vad som har hänt om en vecka när man kommer hem, jag åker nämligen till gran canaria nu inatt :)

« · 75711 · »