Frölunda HC

60410 inlägg · 3402 ämnen

Smisk

« · 182638 Till forumet

Smisk
Lite smisk idag skadar inte för er, då går vi om när vi slår Modo ikväll!!

Sen rycker vi på tisdag, då är det bara 4 p. ner till er :))))
Kommentera

Sv: Smisk
rådbjer: hmm, är det du som dömer ikväll?
Isf finns det nog en risk att det blir som du säger :)
Kommentera

All cred till timrå !!! men fy fan va ja ogillar allt söder om halmstad =)
Kommentera

vilket bottennapp om man ska tro radiokommentatorn, man borde ju kunna kräva mer än 12 skott på 3 perioder av frölunda, tror conny bara ger "henke" godkännt ikväll, urk va dåligt.
Likanande skitmatch mot lhc borta, conny får ju ryta till iom nästa bortamatch, för den blir mot timrå.
Kommentera

Jag vet inte om man kan ogilla Mif i den här matchen direkt. Frölunda spelade riktigt dåligt. Ingen fart, oerhört dåligt passningsspel. Hv hemma senast - mycket bra spel. Som bortblåst idag. Mif förtjänade att vinna, tar emot att erkänna, men så är det.

Nu möter vi Timrå i en ren seriefinal. Har inte torskat mot dem i år och kommer inte att göra det nu heller.
Kommentera

danoj: Vad gjorde Lindh när han plockade ut Kahnberg på slutet. MIF spelarna höll ju på så hela matchen. Karln kan ju inte börja dömma när det är 4 minuter kvar. Det är bara till att gratulera timrå till serie ledningen.
Kommentera

Det var en urusel match idag. Synd att Malmös mål kom till på ett felaktigt domskut (iallafall tyckte jag att det var felaktigt) men så är spelets regler, nästa gång kan det vara vi som har tur med domarsignalen.
Men jag är den förste som erkänner att idag spelade grabbarna inte alls bra, det var helt värdelöst, visserligen kan man ha en dålig dag på jobbet men inte så risigt som idag. Idag saknade man verkligen Jonas Johnson men någon annan borde väl ha klivit fram istället.
Ett sånt här bottennapp till vill jag slippa att uppleva.

Hur som helst så tycker jag det är jättekul att Timrå gick upp i serieledning, undrar hur experterna får till det i morgondagens tidningar.
Kommentera

sannes: domskut var något nytt tror jag.....domslut ska det ju vara så klart.
Kommentera

sannes: Ok. Ingen domare från Ljungby håller hög klass. Det vet vi sedan tidigare. Men ska man hålla en något neutral hållning måste man erkänna att Mif var bättre. De hade fler chanser, bättre chanser och borde ha gjort ett eller två mål tidigare.

Frölunda måste skärpa sig ordentligt om man ska ha susningen av en chans mot Timrå.

Eller vad säger du Danoj?
Kommentera

Dragan 2k: så är det, man kan inte vinna alla matcher, men spelar vi såhär mot timrå, ja då vågar jag inte ens tänka på det slutresultatet.
Kommentera

danoj: Välkomna till Timrå på tisdag! Det känns underbart att vi är serieledare fram tills dess i alla fall. Jag misstänker att några av era spelare kanske tänkte mer på den matchen, eller vad tror ni?
Kommentera

RoW: det tror jag inte, proffesionella idrottsmän ska kunna koppla bort sådant, fast det är klart, ingenting förvånar mig längre :)
Kommentera

RoW: njae...det tror jag inte. De spelade nog helt enkelt inte så bra den här matchen, sedan saknades ju Jonas väldigt mycket
Kommentera

danoj: Men en sak kan man ju undra, ska det verkligen betyda så mycket att en spelare är borta???Hur ska det då se ut i slutspelet om tex Johnsson skulle åka på en långvarig skada???
Kommentera

Frölunda85: jonas betyder mycket för laget, men det ska inte spela någon roll i en sånhär match, vi har mycket kapacitet även utan jonas.
Kommentera

Frölunda85: Tror inte att det hade hjälpt med Johnsson för mycket. Han har inte heller varit på topp senast.

Men en positiv sak kan man väl ändå påpeka. Frölunda har inte torskat två matcher i följd i år.
Kommentera

danoj: Jo precis, men på något sätt känns det ändå som några spelare kommer av sig
Kommentera

Dragan 2k: Det är ju det ända positiva, men det ser mörkt ut mot Timrå, de blir riktigt svåra att slå på hemmaplan, och spelar vi som idag så blir det nog omöjligt. Samtidigt ska man ju inte klaga för mycket, vi har faktiskt inte förlorat mycket alls i helhet
Kommentera

Dragan 2k: nån gång ska väl vara den första... :(
Med sånt här bortaspel då vi förlorar mot både lhc och mif, så kommer det inte att bli nåt sm-guld. Skärpning VF!!!
Kommentera

skalpjägaren: men vi får som sagt inte vara för hårda, vi har faktiskt inte förlorat mycket alls, men visst har man ju höga krav på dom, men de kan ju inte alltid vara jätte bra
Kommentera

Frölunda85: Tror nog, rättar mig själv, att Johnsson saknades nu ändå. Hans ledaregenskaper behövs verkligen i en sådan match när ingenting händer. Sedan saknar jag Ackeström enormt i sådana här matcher.

Kom ihåg mot HV när han gjorde två mål (tror det var HV). Den fighting spirit han uppvisar match efter match hade vi verkligen behövt idag.
Kommentera

Frölunda85: Om man ens skall våga drömma om sm-guld, så måste nånting f-n göras. Man får inte förlora mot såna här bottenlag...
Kommentera

Dragan 2k: Ja, Johnsson behövs absolut.
Sen behöver andra spelare i Frölunda skärpa sig lite, Tolsa har jag inte sett mycket av, vet inte om han varit skadad eller nåt
Kommentera

skalpjägaren: Bättre nu än sen, men det känns ändå inte bra, vi måste kunna ge mer på bortaplan
Kommentera

har varitt sjuk en längre tid o legat döende på sjukan men nu när jag e tbax så förlorar vi mot MIF med 1-0 som sagt bättre nu en sen o vi måste skärpa till våra borta spel! 5 raka borta förluster! aja men vi ska ha Guldet i år vi måste få det! vi är värda det men det är ju andra lag oxå iallafall timrå som gjort mkt bra i från sig.... men jag gråter om vi inte får det!
Kommentera

SupportVF: aj då, har du varit så sjuk??hoppas du mår bättre nu. Är ju inte kul att komma tillbaka när vi gör en sån här dålig match.
Men jag tror att det vänder, jag litar 100 procent på att Conny gör rätt, han är den bästa tränaren som finns.
Kommentera

Frölunda85: ja men det e lugnt nu...

självklart kommer vi t baka det är väl bara 1p....
conny är utantvekan den bästa tränaren... men jag fattar mig inte på dagensspel visste fick i chanserna fast sent i matchen men annars var det bara rörigt, vi slogs om ställningen o väntade bara på andras misstag.... o den utvisningen tåls o diskutera!
Kommentera

SupportVF: Dagens spel berodde på att våra spelare helt enkelt var för dåliga, väldigt dåliga avslut, påminner om vissa matcher i baltica cup, där det bara inte gick att göra mål.
Utvisningen var som sagt avgörande, hade de inte fått den kunde matchen slutat hur som helst, är som sagt synd att en domare ska avgöra en match
Kommentera

Frölunda85: prata inte om baltica cup.... :) eller :(......
visst vi spelade kasst men vi hade vissa fina chanser, när conny tog ut lundquist tänk om någon hade hunnit fram när pucken blev in skjuten mot mål... då hade den gått in o då hade de bllllllitt 1-1... snyft...aja skit samma det fixar sig det vet vi alla...
Kommentera

SupportVF: som sagt, vi får hoppas på bättre spel mot Timrå. Slår vi dom är vi serieledare igen
Kommentera

Frölunda85: mmm hoppas det... det e väl hemma match då väl?!
Kommentera

SupportVF: Nej bortamatch, sen e det borta match mot MIF igen, det blir tungt,men vi måste lära oss att vinna på bortaplan
Kommentera

Frölunda85: jag måste såga så här att visst måste vi lära oss det men vi har inte tid just nu under dessa förhållanden o lära oss nu... vi ska inte lära vi ska utföra! eller e jag för hård nu?!
Kommentera

SupportVF: ..boorken..=bästa tränaren här i landet !
Kommentera

arnetiberg: Kan du motivera det där lite mera tror du?
Kommentera

danoj: säger bara..canada-cup..1984,aldrig har ett svenskt landslag varit så bra på små rinkarna. tycks minnas att de t,o.m slog..canada..boorken..visade en unik förmåga att svetsa samman alla stjärnor till tidernas bästa..tre kronor..
Kommentera

det gäller bara att hålla humöret uppe

Timrå är faktiskt det enda lag i elitserien som är sämre hemma än borta. Det kanske kan vara något att ta fasta på.
Kommentera

cj80: Det beror kanske på att Timrå vunnit nästan alla bortamatcher. Men det är bra att du tänker positivt, det ska jag också göra och säga att efter Tisdagens match leder vi med 4 poäng före er. Tänk att ett förhandstippat jumbolag ska störa er i guldjakten.
Kommentera

Frölunda85: Inte sett Tolsa? Nu kommer du med dina dumma analyser igen. Har du sett matcherna det sista live eller ser du bara på TV?
Kommentera

MoK GG: Ja, det var ju inte överensstämmande med verkligheten i alla fall, Tolsa har ju till och med varit framåt och en av de hungrigare spelarna.....
Kommentera

« · 182638