Frölunda HC

60403 inlägg · 3400 ämnen

Snöar på resorna

« · 359641 Till forumet

Snöar på resorna
Vad kommer det sig att det alltid ska snöa när man ska åka på bortamatch? Gävle, Timrå, Ö-vik, Leksand. Det slår nästan aldrig fel. Dålig karisma kanske?
Kommentera

Sv: Snöar på resorna
mangan: Taskiga vinterdäck?? Välkommen till norrland!

(Mitt 1000:e inlägg för övrigt..) =)
Kommentera

Dream Team: Ett till så är legendstatusen given
Kommentera

Dream Team: Grattis. Menade nog mest att det snöar alltid när man ska ut i skogarna och köra. På Stockholmsresorna när man kör E4 hela vägen snöar det aldrig. Konstigt fenomen.....
Kommentera

Dragan 2k: Åh fan.. man måste "kliva över" gränsen..?

Sagt och GJORT!! =)
Kommentera

mangan: Ja, det kan jag absolut hålla med om! Vi var ju ner i fredags och då var det ju stora bussar som gällde. Ingen höjdare dom där småvägarna runt Leksand och andra samhällen efter vägen. Inte bara för snöns skull, det är ju knappast så rakt heller, det krävs en varsam förare med stor respekt för det ansvar han/hon har.
Kommentera

Dream Team: Helt klart. Vi ska ju till Dalaskogarna på tisdag. -15 och snöfall är utlovat. Kul värre. Snöar förresten här just nu.
Kommentera

mangan: Pratade för en stund sen med min bättre hälft där nere så jag hörde det var typ snöstorm.. Är det så pass kallt är det väl bara bra. Garanterad vinterväg då, istället för snöslask eller blankis...
Var ute i god tid bara, så ni slipper stressa ihjäl er. Hoppas ni får en lika trevlig vistesle som oss på tisdag, lycka till!

Nu bär det av neråt västkusten igen i morrn. Från ett vinterlandskap hemma till ett som det verkar just nu, nästan lika vintrigt Göteborg!
Kommentera

Dream Team> Att vi fått Vinnerborg i våran derbygrupp, jo du, det skall gudarna veta att vi fått! Halva försäsongen, 2 matcher nere i Oskarshamn började det med. Sen dök han upp i Kungälv, titta in i Skövde och slog sedan ner som en blixt i Kortedala i genrepen mot HV71. Sen, sen är det dags för Elitseriepremiär mot Luleå. Och vem står där då? Just det!! Sen har han vart och hälsat på fler gånger därefter, jag bara fasar över den dagen då han kommer när en match gäller någonting. Ohh, va hemskt.

Han är så förbannat dålig att jag saknar ord, och det är en ren skandal att han får döma elitseriehockey fortfarande, efter 3-4 år som ligans klart sämste domare! Men det i ju iof inte hans fel, nån får ju plocka bort han... Det är ingen tillfällighet att det blir gringt, slagsmål och en massa tjafs när han dömer.

Vinst eller förlust spelar ingen roll, det är när det vinnande laget klagar på domaren, det är då man skall lyssna! Förlorarna gör det jämt, så det är inget att fästa sig vid.

Nu har jag fått gnälla lite
Kommentera

mangan: Nått konstigt är det iaf. Är det nu så att det inte ligger snö när man åker kan man ju ge sej på att det blir snöstorm på hemvägen istället. Konstigt det där som sagt
Kommentera

MoK:

Men det var ju en chock senast i Gävle, ingen snö!! Har aldrig sett Gävle i verkligheten någongång, det var en helt ny upplevelse. Fast vi vann ju ändå, så det mesta var som vanligt:)
Kommentera

Heda: Tur att vissa saker är som vanligt iaf då :) Vore värre annars tycker jag.
Kommentera

mangan:

Passa på att njut av det vita guldet :)

Det är bristvara nere hos er va!
Kommentera

Mattias - 74: I vanliga fall är det en bristvara här nere, förutom just idag :)
Kommentera

MoK:

Jaså men då är det väl bara att säga grattis då :)

Passa på att kasta snöbollar på spårvagnarna nu medans den ligger kvar
Kommentera

Mattias - 74: RIsken e la att det har regnmat bort tills imorgon eller nått. Men skulle tydligen bli kallt på nyårsafton så man vet ju aldrig.
Kommentera

« · 359641