Frölunda HC

60403 inlägg · 3400 ämnen

Sören Persson

« · 654148 · » Till forumet

Sören Persson
Sitter och tittar på HV-Frölunda, måste få säga att Domaren, Sören Persson är riktigt dålig. I första perioden så åkte Odyua ut när han småbråkade med en HV spelare, bara Odyua åkte ut, även om båda slogs. Nu i andra så fick Nilkas Andresson en slaching på handen, Sören står bara nån meter i från och friar. Så ruskigt dåligt. Han var lika dålig när han dömde i division 1 för Borås HC.
Kommentera

Sv: Sören Persson
Boråsindian:
Och jag vill se hockey, inte boxning.

Kommentera

Sannes: Sören Persson har tappat matchen helt och hållet.
Kommentera

Boråsindian:

Visst, han är inte bra, men just nu skulle jag vara tacksam om de ville spela hockey. Är ju "slagsmål" hela tiden ju.
Kommentera

Sannes:

Och det är ni som börjat allt. Jensa Karlsson får matchstraff för att han tog emot.

Kommentera

Poffa: Jensa har aldrig varit oskyldig =)
Kommentera

darktroll:

Nu var han det. Tveklöst. Pinsamt av Persson att ge honom matchstraff.

Kommentera

Poffa: Jensa Karlssons matchstraff är ju totalt galet. Möjligen en 2:a för crosschecking på Liv, max!
Kommentera

Bolivar: Det är ju et jag säger, Sören Persson är kass. Han borde inte få dömma i elitserien.
Kommentera

Poffa:

Jag har aldrig påstått något annat heller, jag har bara en önskan om att få se hockey, och det klarar dom inte av idag.
Denna matchen kommer att sluta med en förskräckelse för Frölunda.
Kommentera

37-49, där har Ni utvisningsminuterna i andra perioden.

Kommentera

Poffa: Nej. Det är inte Frölunda som startat det hela. Det hela startade givetvis med Petraseks överfall på Niklas Andersson tidigare som borde renderat i ett matchstraff.
Kommentera

Sannes: Många onödiga utvisningar, matchen ballade ur när Persson, "missade" slaschingen på Niklas Andersson.
Kommentera

Sannes:
Är även jag mycket tveksam till Jensas utvisning men Herr Persson har en väldigt, väldigt dålig dag på jobbet. Slashingen som Niklas får är ju helt sjukt att han inte blåser för!! Jag undrar hur matchen blir i sista perioden?? Det kan ju knappast bli mer intensivt, men det här är riktigt härlig hockey!! Sitter och njuter hemma i soffan..
Kommentera

Dragan 2k:

Så då ska man köra på Liv, slå på allt och alla samt kasta handskarna?

Kommentera

Boråsindian:

Jovisst, det var då det hela drog igång, men trots detta så måste man vara såpass smart att man inte skall ge igen hela tiden, det tjänar man inte någonting på.
Och hur dålig man än tycker domaren är, så hjälper det inte att "skälla" på han, det förlorar man bara på själv.
Kommentera

Poffa:
Liv gav tillbaka direkt med ett slag på ryggen..
Kommentera

Poffa: Det är det ingen som har sagt, men hade Persson visat ut Petrasek för slashingen, så är jag säker på att det inte hade blivit så bråkigt som det blev.
Kommentera

Poffa: Äh. Det är derby och seriefinal. Påkörningen av Liv är väl inte snygg men´den hade aldrig inträffat om inte Sören redan tidigt hade gjort bort sig genom att inte plocka av Petrasek av banan.
Kommentera

piff:

Ja, jag sa ju att ni började.

Kommentera

Poffa:
Nån Hv spelare åkte ju på Salo också!! väl?
Kommentera

Poffa: Var det vi som började så att det blev bråkigt?? Missade du slashingen på Nilkas Andersson av Petrasek??
Kommentera

piff: Hehe. nej då. Det vara bara Davidsson som fick klubban på Salo. Det gillade inte Salo och nitade honom elller försökte i alla fall.
Kommentera

Dragan 2k:
Salo har aldrig vart bra på att slå till folk med nävarna. Han borde träna mer boxning på träningarna!!
Kommentera

Dragan 2k:

Enormt kul att Patrik Carlsson, fick göra sitt första elitseriemål och dessutom fick han en assist på första målet.
Han har gjort en suveränt bra match tycker jag.
Kommentera

Sannes: Det har han verkligen gjort. Nu ser vi fram emot sista perioden som jag inte tror blir lika grinig. Tät och fin hockey...
Kommentera

Sannes:
han är väl dessutom sen 87a??
Kommentera

Sannes: Dax för 3:e perioden nu, åtestår att se om det griniga fortsätter.
Kommentera

Dragan 2k:
Båda lagen vill ju verkligen vinna..blir intressant att se hur sista perioden börjar. Får hoppas att Persson får någorlunda koll på matchen igen..
Kommentera

piff: Persson brukar tappa matcherna han dömer, har sett honom ett antal gånger i division 1. Han var nog den enda domaren som blev utbuad, så fort han gick in på isen.
Kommentera

Boråsindian:
Jag tror han dömde en semifinal med föra säsongen. Mellan Frölunda och Djurgården. Men han hoppade in för den tänkte huvuddomaren som inte kunde komma av någon anledning som jag glömt
Kommentera

piff: Koivisto ut 2+2, nu blir det tufft för frölunda.
Kommentera

För jävligt att Petrasek får göra mål, han ska inte ens få vara på isen. Tack Sören persson.
Kommentera

Boråsindian:
Där kom målet. Ganska väntat fem-fyra i fyra min är ofta svårt speciellt i så här jämna matcher. Hoppas nu att Indians inte viker ner sej utan fortsätter kämpa.
Verkar vara lite lugnare på isen denna period.
Kommentera

piff: Nu blir det jobbigt för frölunda, ytterligare ett boxplay. Vore skönt med poäng i dag så att vi drar ifrån LHC iallafall, Leksand vann ju uppe i linköping.
Kommentera

Blir det inga poäng i dag, så får vi hoppas på vinst på lördag då. När vi möter LHC borta, vinst där och andra platsen ligger bra till. Kan vara mycket viktigt i slutpelet.
Kommentera

Boråsindian:
Det hade vart riktigt gött om grabbarna kunde vända detta för då ligger de tre poäng efter Hv71 och dessutom en match MINDRE spelad och om de skulle vinna den ligger de på samma poäng men bara att ta nån poäng från Hv sitter fint det me. Denna matchen är viktigare än man kan tro iaf i kampen om seriesegern och eventuell fördel i slutspelet.
Kommentera

piff: Det är ändå starkt av frölunda att spela så här bra, Med tanke på att Kahnberg, Tolsa och Esbjörs är borta.
Kommentera

Boråsindian:
Juniorerna spelar ju gudomligt bra!! Frölunda kommer inte ha några problem att få en full trupp nästa år. Inte iår heller vid ev. fler skador.
Kommentera

piff: Ja, det gör dom, men frölundas powerplay har inte varit bra i dag. Dom kom knappt in i anfallzon nu på det senaste powerplayet.
Kommentera

Boråsindian:
Nej men de spelar väldigt bra i fem-fem spelet. Undrar när Salo sticker..
Kommentera

piff: Nu var denna matchen körd, att det ska vara så svårt att vinna mot HV. Nu är jag besviken.
Kommentera

Boråsindian: Segt att förlora mot dem igen. Men mönstret känns igen. HV är lite starkare och lite tyngre.
Kommentera

Dragan 2k:
Det är synd att Frölunda inte får in nåt mer mål i mittenperioden under all den press de hade.
Kommentera

Dragan 2k: Frölundas powerplay stämde inte i dag. jaja det är bara till att ta nya tag på lördag mot LHC. Bara hoppas att trenden mot HV vänder i slutspelet, om vi får möta dom där.
Kommentera

Boråsindian: ABsolut. Och framförallt måste vi bli mycket tightare i boxplay. Vår boxplay går inte att känna igen.
Kommentera

Boråsindian:
Vilket vi troligtvis kommer göra om vi går till final.
Tufft schema nu LHC på lördag och FBK på tisdag. Får hoppas på sex poäng där..
Kommentera

Dragan 2k: Det håller jag med dig om, boxplayet är som bortblåst. HV fick ett för enkelt 3-2 mål. Kanske dax att träna lite extra på box- och powerplay?
Kommentera

Dragan 2k:
Inte powerplayet heller. Vissa stunder men de är inte långa. Samtidigt, ska det nämnas, är Hv väldigt bra i boxplay.
Kommentera

piff: LHC är i en svacka nu, 5 raka utan vinst, bara hoppas att den trenden håller i sig på lördag. Tyvärr missar jag matchen ska på dop då.
Kommentera

« · 654148 · »