Amb-41: Du har helt klart en poäng där. Men att dra er alla över en kam skapar större respons, och så blir det lite livat med snack om dom intressanta lagen, nämligen Frölunda och Timrå. Imponerad av Timrås start av säsongen, undrar hur länge det kommer att hålla i sig. Det handlar ju helt klart om ett lag i medgång och att man lyckats få laget att funka kanonbra ihop.
Ungefär som i Frölunda, fast här finns det betydligt tyngre namn, mer rutinerat folk.
SMÅLAND: tror att du blir lite tystare när ni halkar lite i tabellen så sug på den här karamelen ett tag till för snart är det slut med det roliga för eran del.tror inte att dom flesta lagen har kommit igång riktigt ännu.FORSA VF
Klinth: Jo jag håller nästa med dig att ni är större, enkelspårigare & enformiga (Expresståg var det visst någon som skrev). Skillnaden mellan Timrå & VF är ju inte kunskapen & storleken utan att Timrå absolut inte har någonting att förlora eftersom vi är ES sämsta lag. Eftersom så är fallet så kommer flera lag i ES gång på gång att få känna på dom rödvita krigarna och bli lika förvånade varje gång, klia sig i huvudet & undra vad som hände egentligen.
ps. jag har inte nämnt några andra lag än Tik & Vf på eran sida.ds
3-2 blr det på torsdag och en deppig hemresa för er..
bucken: GRATTIS TILL SEGERN ÖVER BRYNÄS DET ÄR ROLIGT ATT DET GÅR BRA FÖR ER. SKOJ OCH RETA ALLA BRYNÄSARE PÅ JOBBET MEN MOT FRÖLUNDA IMORRON DÅ FÅR VI SE OM NI ORKAR ATT STÅ EMOT INDIANERNA FÖR FRÖLUNDA KÄMPAR FÖR SM GULD OCH DET SKA VI HA VI ÄR NÅGRA SOM ÅKER DIT FÖR ATT HJÄLPA FRAM VÅRA GOA GUBBAR VI SYNS IMORRON
Klinth: Visst är Timrå i positiv trend. Men det är nog dax att sluta kalla Timrå succélag osv. Sa själv innan serien att Timrå går till slutspel helt klart. Det är lite som förhands tippsen i Allsvenksan i fotboll och Giffarna. De skulle ju oxå komma sist!!! Det som finns i de bägge lagen är att stommen är homogen, man bygger framgången på hela laget och inte som i andra klubbar på individuella spelare och deras skicklighet. Men som du sa och jag håller med, visst är de i en positiv trend (kan inte vara annat när man ligger två efter 10 omgångar). Visst kommer Timrå att förlora och även trilla ned några placeringar i tabellen men aldrig under slutspelsplatsen!!
Man må väl oxå tippa i morgon då. 3-3 full tid, 4-3 straffar
Amb-41: hej!jag vill inte verka otrevlig eller så,men har inte Timrå ett eget forum??här snackar vi ju Frölunda. Men det är självklart att du får skriva här,men jag tänkte bara fråga
Amb-41: Jag är böjd att hålla med dig gällande Timrås slutspelschanser. De fyra lag som inte spelar slutspel är ju naturligtvis svårt att spåna om nu, men förmodligen är ju både Frälunda och Timrå med och gör upp om SM-guldet.
Matchen i kväll blir hård och tät. 3-3? Tror du att det blir så många mål?
Jag tror Frölunda vinner med 1-3 (sista målet i tom bur).
Ser fram mot matchen, lycka till, det behöver Timrå ;-)
Dragan 2k: Helt sant, men jag tror och hoppas att Frölunda har laddat om från SSK-matchen. De är giftiga i år. Verkar somom de är mer fokuserade på att göra måt, skippar den där sista passen eller dragningen och vågar lite mer.
Linnea: Inte bara det, dom är tyngre oxå, vilket medför fler vunna dueller och därmed fler målchanser. Joel själv säger ju att det är en bidragande orsak till att han lyckats så bra hittills.
Bara våga gå på mål och avslut, och inte för mycket skönlir, så kommer målen. Hemmåt spikar Norrena eller Henke igen. där blir det målsnålt ;-)
Linnea: Två gånger den häs säsongen har jag gått ur och sagt saker som "nu kommer Frölundastormen", "Ikväll får ni en lektion i hur man lirar hockey" och så vidare. Första gången mot Mif och andra gången mot LHC borta.
Nu garderar jag mig själv genom att vara lågmäld men givetvis tror jag och hoppas på en rejäl Frölundavinst.
Det ska bli riktigt spännande. Radiosporten på högsta volym - Det finns väl ingen Tv täckning (som vanligt när Timrå spelar).
Dragan 2k: Tveksam till om det blir en rejäl vinst med tanke på att Kapanen är en duktig målis. Men även Norrena är bra så det blir en het "finne" match där. Dock krävs det några snäpps ökning för att frölundas bortaspel skall vara lika dominant som hemmaspelet. Radion på högsta volym som sagt.
Klinth: Alla lag behöver ett lycka till ;-) Matchen blir tuff, hård och jämn. Det som gör att Timrå tar hem poängen är hemmaplanen. Frölunda är ju otroligt hemmastarka i år men borta är de inte lika bra. Första perioden ikväll lär nog visa vem som tar hem poängen. Roligt att notera är att Timrå alltid har vunnit sista perioden :-))) 3-3 eller 1-3 Vi får se vem som har rätt eller kom närmast
Med tanke på vilka lag som ej går till slutspel så börjar ju tåget tuffa för Brynäs... viktig match för dem ikväll. De var inte bra i tisdags. Så om ingen vinst kommer för dem innom 3 närmsta matcherna då tror jag de får de svårt!
Linnea: Visst blir det en tuff match inge snack om det. Men att Frölunda skulle vinna på styrka och kämpaglöd......???? det tror jag inte. Är det den parametern som avgör matchen så vinner Timrå!!! Det behövs mer än styrka och kämpaglöd för att besegra "The Red Machine" ;-))
HH: Helt rätt... VF är för bra för att underskattas, men ett TIK i medgång är inte att leka med heller..... blir en fartfyllt o jämn kamp.... må bästa lag vinna
liepins: Kom o tänka på en sak..... om inte jag missminner mej (kan ha fel) så hade du TIK 12a på förhandstipsen på "sportzonen.se"...... står du för den tippningen fortfarande?
BlackBay: Hehe...visste väl att jag skulle få äta upp det så småningom. Kan ju inte göra annat än att erkänna att min tippning gick fullkomligt åt helvete, åtminstonde på den positionen.
liepins: En tröst är väl att du inte är ensam om den missen..... Själv tror jag väl inte TIK ligger kvar i toppen efter 50 omgångar men TIK vs VF i ett slutspel ska nog kunna ske.......
BlackBay: Hade man gått mot strömmen och tippat er i topp hade man la vart helgonförklarad däruppe nu?=) Jo slutspel ska nog funka, chansen är nog hyfsat stor att det blir mot ett lag som HV eller VF.
liepins: Jag har släkt i ö-vik som natruligtvis håller på MoDo. Vi satt och pratade just om hockey i augusti månad. Jag sa att Timrå går till slutspel och blir utslagna i kvarten. Gissa om de skrattade åt mig. Antar att du försår att det var just det de gjorde. Själv var och är jag säker på min sak att Timrå går till slutspel och minst semifinal. Övrig experis i media gjorde samma misstag om Giffarna i Allsvenskan i fotboll... de skulle oxå åka ur. Så helgonförklarad häruppe hade du nog inte blivit då vi själva har trott på åretslag.
Jag sitter och funderar på hur canal+ och comhem tänker.......jag menar de borde väl kunna kasta om i programmet när de ser hur serien utvecklar sig....... Jag menar Timrå-Frölunda idag är ju en toppmatch. Det känns som jag inte fattar detta.....
Amb-41: Hm, lagen runt Stockholm, de är ju inte så jäkla (ursäkta uttrycket) många i år. Kommentatorerna orkar väl inte att ta sig ut i landet antar jag. Men det luktar skandal lång väg, tycker jag.
Amb-41: Ja, du. Jag gissade på 1-3, sista målet t om kasse. Så blev det ju (nästan), 1-4 går lika bra för min del.
Kul att ni har en sådan skön inställning till sporten, jag ser fram emot returen i Scandinavium, och hoppas naturligtvis även då på en Frölundaseger ;-) Ha det gött och lycka till mot de andra lagen.
Klinth: Ja 4-1, det var skönt. Jag fruktade en förlust. Men är det inte typiskt? Två av topplagen möts, matchen bjuder på bra hockey men var visas matchen? Ingenstans! Södertälje på Canal+, dåligt...