Frölunda HC

60410 inlägg · 3402 ämnen

Tobias Viklund till Frölunda!

« · 1108417 Till forumet

Tobias Viklund till Frölunda!
Nu när Aftobnbladet går ut med att han lämnar Skellefteå för Frölunda så borde det ju stämma. :)
Flera backar behövs ju och att värva unga killar med utvecklingspotential är bra. Hedman har ju visat sig vara en bra värvning i det defensiva.
Kommentera

Sv: Tobias Viklund till Frölunda!
JBlom: Klart intressant, ung kille med potential. Som sagt, truppen inför nästa säsong blir bra mycket mer intressant att se då det finns så många utgående kontrakt där det säkerligen också försvinner rätt många. GO nubben :)
Kommentera

qslig: Det är lite av detta som är njutningen och tjusningen med livet som supporter till Frölunda. Alltså - jag är inte orolig alls inför nästa säsong med Norberg bakom spakarna - uppbackad av en rejäl pengaapparat. Vi skulle kunna bli av med Kallio med flera och ändå skulle mitt förtroende vara helt orubbat för da GM.

Tidigare har man känt: "Vad tusan gör du Kjellgren" och likanande. Nu känner man bara "ok. Nubben vet bäst"
Kommentera

Dragan 2k: Kjellgren var ju inte mycket att hänga i granen så att jag håller med dig om att det känns tryggt nu. Det är dags att bygga om och det känns som att nubben är rätt man för det. Gillar också inställningen dom har haft från början med att spelare ryker före tränare om det inte presteras, helt rätt. samtidigt har Dahlén haft en plan för hur spelet skall se ut och hållt fast vid samma och nött på trots att det blåste lite snålt i starten. Viktigt med kontinuitet. Nubben bygger nytt lag, det byggs ett nytt Campus för föreningen och även Scandinavium byggs om. Man kunde må sämre.

Däremot är jag tveksam till ett SM-guld i år faktiskt, visserligen kan allt hända men tycker att det finns en del svaga punkter som delvis har att göra med aktörerna på isen. Men det är ju det som VF gjort fel de senaste två-tre säsongerna, man har byggt för kortsiktigt. Nu är man inne på rätt spår, tycker jag, hoppas vi får se resultat av det framöver.
Kommentera

« · 1108417