Frölunda HC

60403 inlägg · 3400 ämnen

Turnering?

« · 536896 Till forumet

Turnering?
SKall Frölunda till hösten få spela i den däringa turneringen HV spelade under säsongen nu eller hur går det med den? Nån som vet? Känns sådär intressant....
Kommentera

Sv: Turnering?
mok:

Japp. Mästaren från sex länder ställer upp i en turnering som då kallas Super Six.

Hamnar turneringen i något kul land så kan det ju bli årets höjdpunkt. Tänk en tre-fyra dagar i någon mysig alpstad eller så, kan det bli bättre?:)
Kommentera

Danne_l: Det låter som en kul resa att göra. Hoppas att det blir nåt trevligt land att åka till också. Ryssland, som det var sist, lockar ju inte nåt vidare. Schweiz elle Tjeckien hade varit riktigt kul.
Kommentera

mangan:

Japp. Man undviker väl helst Ryssland och någon liten håla i Slovakien. Prag eller någon liten trevlig alpby vore inte helt fel. Kan ju inte vara så jättedyrt heller.
Kommentera

Danne_l: Det kan säkert vara dyrt, men skit i det. Alltid kul att komma ut och se sig om i världen.
Kommentera

Danne_l:

Eller varför inte spela turneringen i Sveriges hockeyhuvudstad, Göteborg!?

Kommentera

Sannes: Det blir ju iofs en billig resa, men kanske inte så spännande. Längtar efter att spelplatsen ska presenteras.
Kommentera

mangan:

Billig resa, inte för mig. Bensinen är dyr... :))

Kommentera

Danne_l: Prag hade vart en höjdare eller någon annan intressant Tjeckisk stad. Har vart i PRag 2 gånger och är svag för staden. Brygga öl kan dom göra med bravud med för den delen.
Kommentera

mangan: Allt är ju relativt med priser. Tänker främst på boende och överlevnadskostnader. Det lär väl inte vara helt dyrt i vissa städer.

mok: Öl är bra. Prag är bra:)
Kommentera

Danne_l: Tror ni dem har en bra chans att hävda sig, i super six, även om Nhl går igång igen?. Kan vara kul att lyssna på lite synpunkter :D.

Föresten, vet någon vad Frölunda gick i vinst med, ekonomiskt sett?.
Kommentera

Crazyhorse: I GT hade de tagit upp det. Det snackades om 12 miljoner i vinst efter att 5 miljoner i en momstvist betalats in samt 2 miljoner extra i lönekostnader för NHL spelarna fixats tills. Enligt Ahdrian den näst bästa bokslutet i föreningens historia.

Jag tror mycket väl att vi hade hävdat oss riktigt bra i Super Six, om laget är motiverat det vill säga.
Kommentera

Crazyhorse:

Drar NHL igång igen så försvagas ju även övriga topplag i Europa så jag tror absolut att Frölunda skulle kunna vara med och strida om slutstriden.
Redan nu har vi ju kvar större delen av årets trupp plus att några av NHL-killarna antytt att det kan bli en fortsättning även om NHL drar igång.

Men om du förstår är det mycket om och men fortfarande.
Kommentera

Danne_l: Tja, det är väl ändå en del öppna platser? Jensa, Tolsa, Affe, Pebben, Samme, Bäckman, Salo, Henke.... Är det fler?
Kommentera

Klinth: Kan ju bli så även om det inte ser ut så just nu. Hoppas verkligen Tolsa stannar sen skulle ju jag gärna ha kvar Jensa med för den delen men det ser ju mörkt ut. Dags att NHL konflikten tar slut så klubbarna vet vad dom har att rätta sej efter.
Kommentera

mok: Ja, det vore ju faktiskt ganska så skönt även om det vore kul med en sådan här säsong till.

Frågan är ju bara hur man skall bemanna upp truppen.

Har vi junisar så att vi kan bemanna åtminstonde en hel kedja i elitserien?
Kommentera

Klinth: Junisar finns det i överflöd :)
Kommentera

mok: Vad händer med Tolsa?
Kommentera

Dino:

Han ä'r ju med på Brynäs lista över heta nyförvärv tillnästa säong, men jag personligen tycker ni skall försöka behålla honom, gillar honom!
Kommentera

Dino: Jari har enligt rykten sagt nej till det bud Frölunda lagt fram. Samtidigt har andra klubbar hört av sig. Återstår att se var han hamnar så småningom.
Däremot tror jag inte att vi behöver flytta upp en hel juniorkedja nästa säsong. Pebben har ju sagt sig vara villig att stanna kvar i Göteborg.
Samuel påhlsson säger att det krävs ett riktigt bra bud från Amerika för att han ska åka över och att Frölunda isf är ett hett alternativ på hemmaplan.
Sami Salo säger sig vara i stort sett klar med NHL, han har gjort sitt där, och skulle gärna tänka sig en fortsättning.
Bäckman åker nog tillbaka några år till. Affe har ju ett femårskontrakt med Ottawa att fullfölja.
Nästan alla andra har kontrakt.
Det ser med andra ord mycket bra ut. In med Åhsberg, Axelsson, Demén och någon till så är det nästan komplett.
Återstår att hitta en målvakt, men det löser säkert Kellgren och co galant som vanligt.
Kommentera

mangan: de juniorer vf kan ta upp tycker jag är: (precis som du säger mangan) Åhsberg, Demén, Axelsson och Viktor Stålberg, han visade hur bra han är i sin första match med vf j20. 3 Mål (av totalt 4 vf mål) mot u18 landslaget. Ge honom en chans, han kommer bli en stor spelare...
Kommentera

_majja_: Visst är Viktor bra men nog är det lite väl optimistiskt tänkande att plocka upp en junior från j18 direkt in i A-laget. Snacka om att sätta press på honom direkt. Nej. Låt honom utvecklas i lugn och ro i J20 och sedan slussa in honom i A-laget.
Kommentera

Dino:
det ryktas om AHL för tolsa men inte säkert än ?
vi får se hoppas att han stannar
Kommentera

Dragan 2k: han kommer inte från j-18...
Han har spelat de två (om inte mer) sista säsongerna i Mölndals a-lag!
Kommentera

andreas: han ryktas även till andra elitserieklubbar...han vill inte vara 4line spelare
Kommentera

Db_04: ¤:e line spelare i årets VF är ju typ 2:a line i andra lag ;-)

Kruxet är väl att VF gett Tolsa ett vad dom kallar 4:e line bud, vilket jag då antar är får dåligt betalt wnligt Tolsa och hans agent. Vilket jag kanske kan förstå iofs. Tolsa är ju onekligen duktig.
Kommentera

Klinth: Absolut. Tolsa har varit hur bra sóm helst. Kul att lite fokus hamnat på honom också. Det har han verkligen varit värd. Gillar honom skarpt. For ett bra jobb, ger alltid max och sedan tyst om honom. Han är som en ishockeyns svar på Greta Garbo,

Usch! Hur ska man klara sig i fyra månader utan denna underbara sport?
Kommentera

Dragan 2k:

Om det är sporten du är ute efter har jag för mig att "VM" går av stapeln i maj ;-)

Sen att det inte ens är i närheten av att se Frölunda är en annan sak.
Kommentera

Dragan 2k: Förresten ser jag att Jämtin spelar i Finland nästa säsong. Vem ska man nu bli frustrerad över i HV 71?
Kommentera

Dragan 2k: Sola, bada, dricka pilsner och grilla antar jag.

(Supporterns form av försäsongsträning)
Kommentera

Dragan 2k: Jens Karlsson..... ;-(
Kommentera

Dragan 2k:

Klara sig utan hockey i fyra månader, du får göra som jag, koppla av med fotboll. Imorgon är det Flodala IP som gäller.

Kommentera

Klinth: Usch. Jens Karlsson vill jag inte bli frustrerad över. Fast efter tacklingen på Wallenberg i slutspelet mot Timrå har han inte varit samma spelare tyvärr.

Jag hoppas han lirar i AHL eller Finland så slipper man ens tänka tanken på att bli frustrerad på honom.
Kommentera

Sannes: Fotboll ja. Så länge man slipper halvlekar som den första halvleen mellan IFK Göteborg och Vålerenga kan det gå bra. Sedan är det kanske bara att smälla på en gammal matchvideo kanske med Frölunda.
Kommentera

Dragan 2k:

Usch, vilken eländig halvlek det var. Jag hoppas då på bättre spel imorgon, match mellan Floda och Oddevold, det låter som en klar Oddevold vinst, iallafall såhär dagen innan. :))

Kommentera

Jaha, där sprack drömmen om en trevlig resa i höst. Jag mailade nån tävlingsansvarig på förbundet och enligt honom spelas det i St Petersburg nästa gång. Jippie!
Kommentera

Danne_l:

Eller vafan, klart man kan resa dit ändå...
Kommentera

Danne_l: Varför skall turneringarna spelas där borta? Undra vem som bestämmer det. Vire dte inte bättre att lägga den nära dom länder där intresse o bra arrangemant kan ordnas.
Kommentera

mok:

Maffian vettu, pröjsar bra:)

Nä men kanske bara är dom som är intresserade, vem vet.
Kommentera

Danne_l: Jag som såpg fram emot nån trevlig resa. St Petersburg lockar mej liksom inte. Nåja Frölunda får la vinna igen när turneringen spelas på trevligare plats helt enkelt.
Kommentera

mok:

Har kollat upp den där staden lite grann. Kan vara så att man faktiskt har haft liiiite förutfattade meningar om Ryssland i allmänhet. Staden ligger relativt nära Sverige, ingen jättelång resa. Det är billigt att leva där. En öl kostar t ex ca fem spänn.
Är ju annars bara att kolla med någon av de från HV som var där hur man ska bära sig åt...
Kommentera

Danne_l: Jo så sett går det ju säkerligen att lösa men frågan e om det e så roligt där :) Sen har man ju hört mycke annan skit men vi får la kika kankse.
Kommentera

Danne_l: Jag har varit där. Fast då hette byn Leningrad...

Öl och sprit är billigt, eller var då rättare sagt. I dag vet jag inte... Mina erfarenheter av Leningrad är ju trots allt 15 år gamla... För ett par gamla sletna Nike skor fick jag loss öl, sprit och skumpa så jag klarade mig i en hel vecka, och då var de så slitna att det var hål i sulan!!!

Vi gick på cirkus och de var helgrymma.
Vi gick i gamla museum, och de var helgrymma.
Vi åkte på guidade turer, ocj det vi såg var helgymt.

Grymt som i vackert, gammalt och historia. Samtidigt skittråkigt!!!

Staden i övrigt var sliten, hotellen slitna och maten rent ut sagt vidrig. Och tro inte att man kunde köpa sig en burgare, Sibylla finns inte... Jag stod i kö till en korvmoj i 30 minuter, de sålde bara gurka... Men jag tror att Mc Donalds är etablerade där nu. Det kan ju ha hänt något possitivt med byn på 15 år... Men jag är skeptisk...

Det bästa med resan till Leninggrad var när vi åkte därifrån. När vi kom till Finska gränsen. När vi fick mat där. Minns det än i dag. Pomes Frites och grillad korv. Ät så mycket du vill. Gissa om jag åt!!! Jag har inte slutat äta än...
Kommentera

Klinth: Har nog hänt en hel del på 15 år där men vissa saker du skriver stämmer nog säkerligen överens fortfarande.
Kommentera

Klinth:

Jag hittade en sida på svenska om just byn du besökt. Enligt den har det hänt mycket den senaste tiden. Det mesta man kan hitta här finns. Däribland snabbmatsställen. T ex kostar en Big Mac & CO 20 spänn.
Dom har tydligen också byggt upp affärsstråk så väl i citykärnan är det som vilken stad som helst.

För 15 år sedan var Frölunda Hockey lika nergånget som den staden var vid samma tidpunkt. Vad har hänt sedan dess?
Kommentera

Danne_l: Skulle ju vara intressant att komma till något land man inte vart i. Kanske något WWS får kika på och anordna en resa helt enkelt :)
Kommentera

mok:

Självklart. Vill någon åka så löser vi ju detta;)
Kommentera

Danne_l: Om det nu är på detta viset så kanske man inte kan få en veckas fylla för ett par riktigt nedgångna Nike då?!? Allt var ju inte dåligt för 15 år sedan ;-)
Kommentera

Klinth:

Äsch, räcker vi visar våra söta nunor så bjussas vi på allt. Av maffian!..:)
Kommentera

« · 536896