Frölunda85: jo men du måste ju inse hur det är, även om du tycker nånting helt annat. Och jo, en turnering tappar status när stjärnorna inte är med, inte bara dom svenska, utan även dom tjeckiska , ryska , kanadensiska etc, klart som korvspad?
danoj: Nej,man går vell inte och kollar på en match bara för att se en spelare. Är man riktigt intresserad så kollar man ju på matchen och laget. Man bryr ju sig om hur det går för Sverige. Det är som att jag tex skulle gå och kolla på Frölunda för att bara se Jonas Johnsson..det hänger ju inte ihop...förstår du?? Jag bryr mig ju om klubben,älskar Frölunda,precis som jag alltid älskat Tre Kronor.
Frölunda85: Men vad har ditt intresse för tre kronor gemensamt med STATUSEN på vm-turneringen???? 2 helt skillda saker. Jag förstår dom människorna som tycker som jag, för vm är inte var det en gång har varit, så är det bara. Bättre status leder till mer intresse och fokusering. Och intresset och fokuseringen kring vm ÄR INTE lika stor nu som den har vart. Nu skiter jag i detta och koncentrerar mig på kvällensm match.
danoj: Det har mycket gemensamt. Men har man en sån negativ inställning som du har,är det klart att det är svårt att förstå. Du vill hela tiden fokusera på vad det varit...lev i nuet i stället!!!Dessutom har intresset inte alls svalnat,det är faktiskt tvärtom nu. De senaste åren kan det ha varit svalt,men det har ändrats nu. Tre Kronor är faktiskt Sveriges folkkäraste lag. Så säg att Tre Kronor vinner VM guld i Finland..då skulle inte du bry dig eller??du skulle inte bli glad eller ..?
Frölunda85: herregud vad massa dynga du skriver, rent ut sagt, vad är det du vill att jag förstå som du skriver?? Du verkar ju inte fatta ett dyft om det jag skriver eftersom du hela tiden byter ämne, det jag skriver är inte svårt att förstå, VM är inte lika åtråvärt nu som det har varit, har försökt få dig att inse det i snart en timme nu, men du fattar tydligen inte det. Är ju som att disskutera med en ladgårdsvägg.
danoj: OK.Vi har helt enkelt helt olika åsikter om nästan allt,det enda vi har gemensamt är vell att båda hejar på Frölunda. Men du verkar i alla fall ha väldigt svårt att diskutera saker..
danoj: Vad är det jag inte förstår??Jag vet att hockeyn inte har varit lika populär på senare år som den varit innan,men det jag menar är att det håller på att vända.men det lyssnar inte du på
Frölunda85: suck, varför försöker jag ens, lyssna här nu, detta säger jag för sista gången, VM är inte lika statusfyllt som det har varit, detta har jag skrivit till dig i ex antal meddelanden, men du har ändå bytt ämne, skrivit en massa dravel som inte hör till saken, tro fasen man blir irriterad när detta inte är särskilt svårt att förstå.
danoj: ja,jag har fattat vad du skriver. Men vi har ju diskuterat fler saker. Jag vill inte vara jobbig på något sätt,jag ville ju bara diskutera om det vi började att snacka om. Jag vill kunna diskutera med folk och säga mina åsikter utan att någon blir sur.
Frölunda85: nej vi har inte disskuterat fler saker, inte jag iaf, och ang att kunna disskutera och säga sina åsikter utan att bli sur, det var du som hoppade på liepens inlägg och sa att vi "svek" när vi tyckte att Vm var skit, för det är det. Man ska inte kasta sten i glashus.
danoj: ok,men det står jag för att jag sa. För jag tycker fortfarande så. Jag tycker att det är pinsamt att ni ens yttrade de orden. Och jag tycker att ni sviker Tre Kronor
danoj: Ja!,det gör jag. Jag förstår inte varför ni ens säger så. Och som frölunda fan är det ännu mer pinsamt att just ni säger så som också är Frölunda fans. Då tror säkert alla andra klubbars fans att alla Frölundaiter skiter i Tre Kronor,och inte är riktiga hockey fans.
danoj: Du visar ju att du inte är seriös. Jag är 17 och inte någon liten unge. Men du beter dig som en. Du kan inte diskutera som vanliga folk,utan måste dum förklara mig. Du svarar inte på mina frågor heller. Vad tycker du om Tre Kronor???Bryr du dig något om Tre Kronor?
Frölunda85: man är inte dummare än man gör sig, det var sista gången jag fastnade i en "disskution" med en person under 18 år, det gav ju som synes inte ett jota.
Frölunda85: Eftersom jag varit inblandad i denna diskussion typ 100 inlägg tidigare, och nu läst alla dina + danoj´s inlägg i debatten, så kan man ju bara konstatera en sak.
Visa respekt för att andra människor har en annan åsikt!
Bara för att folk har olika åsikter, så betyder det inte alltid att den "andra" har fel. Det betyder inte heller att han är dum!
Det bara är så, precis som baken är delad, så har folk delade medingar, punkt!
Sen vill jag bara än en gång poängtera att man inte måste skita i Tre Kronor bara för att man tycker att VM har tappat i status! Dessutom så är man ABSOLUT inte en svart fläck och en skam för Frölunda, bara för att man tycker att VM har tappat i status!
Skriver man sådana saker till en annan person, så får man vara beredd att ta emot en respons som inte är odelat positiv! Prova att vara lite mer ödmjuk i din framtoning, det lönar sig i längden, sen är det iofs inte alltid så lätt, men försök.
Se nu inte detta som en dumförklaring av dig som person, eller ett påhopp, för det är det inte.
Avslutningsvis, vad gött att Frölunda vände och vann mot Luleå, en go krigarinsats och tre enormt viktiga poäng, Frölunda mot SM-guld, där är vi alla överrens ;-)))))))))
Klinth: hmm..om du verkligen har läst allt borde du förstå att det var Danoj som inte visar respekt. Han accepterar inte att jag har andra åsikter än han. Att han dessutom sedan säger att han aldrig mer ska diskutera med en person under 18, är både dömande och idiotiskt. Jag tar inte det du skrev som ett påhop,för du verkar vara seriösare än Danoj.
Frölunda85: Jag kan hålla med om att danoj blev otrevlig mot slutet av eran maratondebatt, men i mina ögon så drevs han till det av dina inlägg. Sedan tycker jag att även han kan hålla igen lite, eller helt enkelt inte fortsätta diskussionen om han anser att den inte leder någonstans.
Summa summarum så var ni båda två goa kålsupare i slutet. (Sen kan man ju fundera på vad jag har med det att göra, och det beror på att jag var väldigt aktiv i den debatten innan ni drog igång. Mina åsikter om VM stämmer rätt så bra överens med danoj´s)
Detta behöver vi inte diskutera vidare, utan vi kan kocentrera oss på Frölunda, och den kommande matchen borta mot Modo. Sedan är det en riktigt kul match mot Färjestad på Tisdag, det blir en stor värdemätare.......
Frölunda85: Klinth är nog den perssonen som är mäst seriös och vettigast på detta forum.. men jag antar att den vilda debatten mellan dig o Danoj är över.. så om du bara vill släppa taget så kan vi nog gå vidare utan att detta behöver upprepes... som klinth sa till mig tidigare idag att visst akn det vara kul att sådant här händer... mrn min åsikt är att när man debbatterar om vem det e som är dum i hövvet en längre tid så blir det tjatigt... jag och MokGG gaggade ett atg förut med det var max 5 min o det räcker...
Klinth: Själv så tycker jag inte att jag drev honom till det,men men.. Visst vi behöver inte diskutera det,men jag kan som sagt inte förstå era åsikter om Tre Kronor,och jag håller absolut inte med er. Men jag får acceptera vad ni tycker.Även om jag inte förstår era åsikter. Självklart är det ju viktigt att koncentrera sig på Frölunda nu.
Frölunda85: Felet med dig är att du försöker pracka på folk dina egna värderingar, och det kan du aldrig lyckas med. Sen får la du tycka hur du vill om mig, men håll det för dig själv.
Och jo, en turnering tappar status när stjärnorna inte är med, inte bara dom svenska, utan även dom tjeckiska , ryska , kanadensiska etc, klart som korvspad?