Nu har det ju gått ett tag sedan fotbollen gick på semester men jag minner mig en frågeställning jag hade i samband med kvalspelet. Bland andra Klinth var ivrig att framhärda att det minsann är stor skillnad mellan Västra Frölunda och Frölunda Indians. Det är inte samma klubb och därför är det naturligaste sak i världen att sitta och hoppas att IFKgbg vinner kvalet och att det alltså går åt skogen för VF.
Scannar man er gb nuförtiden så är det ett väldans snack om VF, och då antar jag att det är hockeylaget som åsyftas. Även från Klinth. Hur har ni det med identifieringen där nere egentligen?
Gone: Det beror på att när hockeysektionen blev en egen klubb så antog de först namnet Västra Frölunda HC (VFHC) vilket av gammal vana även förkortades VF. När Amerikaniseringen kom farandes för att öka souvenirförsäljning och dyligt, så bytte man namn till Frölunda Indians. Trots detta så används fortfarande förkortningen VF av gammal vana.
Det som skiljer föreningarna Västra Frölunda och Frölunda Indians är således sporten. Fotboll respektive hockey, eller ska jag säga ishockey för att vara korrekt så att även du förstår?
Scannar man er gb nuförtiden så är det ett väldans snack om VF, och då antar jag att det är hockeylaget som åsyftas. Även från Klinth. Hur har ni det med identifieringen där nere egentligen?