Får väl starta matchtråden för nästa match Vf vinner mot Malmö med 5-1. Expertpanelen har givetvis företräde at ta mitt tips. Fast det vete fan om dom kan kallas experter om det ska fortsätta så här.
ja det kan nog bli lite jämnare. frölunda spelar ju tyvärr lite ojämnt men det gör nästan alla lag dom har iaf visat att dom fungerar perfekt nu i början av elitserien, får hoppas att det håller i sig och med tanke på att målskyttar som magnus kahnberg och första linen med johnsson & co kommit igång så kan det mycket väl blir 8-1 igen, ;)
mok: Det brukar ju ta lite tid för nyvärvningar att komma in i laget. Sammi Salo till exempel, har ju inte fått avlossa många mörsare hittills i FI (som det borde heta och inte VF). Så jag tror på komfortabel Frölundavinst.
WaterMelonMan: Jo jag tror oxå på en komfortabel vinst men en målvakt behöver liksom inte komma in i samma sätt i laget som en utespelare. Men resten av laget är så dåligt så vi skall vinna ändå.
Pasi Nurminen har 92% i SM liga. Släpper i snitt 2,98 mål/match. Har fått näst mest skott på sig av alla målvakter i år. Se länk för målvakts tabell. Han ska dom väl knäcka?
Danne_l: 2-3 nya spelare i ett så dåligt lag gör dom inte till ett topplag. O så häör snabbt lär inga större förändringar märkas. Skall Malmö klättra kräver dte ju att Hannula, Melin etc börjar producera
Sannes: Nurminen var bra även om han fick många enkla skott på sej. Han velade dock utanför eget mål många gånger och det såg farligt ut. Men han förstärker ju helt klart Malmö om han fortsätter på den nivån. MIF pigga med framför allt sina nyförvärv , Frölunda sega och uddlösa.
Det var nog den tråkigaste match jag sett på länge. Ett jäkla sömnpiller var det. Min "granne" fick väcka mig ett par gånger.... Nä, nu jäklar tar vi Timrå på lördag!!!
mok: Inte en torsk än så länge. Bara tre poängare. Blir nog en hejdundrande match på lördag, det brukar ju bli när TIK och Frölunda möts. Blir det några indian-suppar från götet som kommer upp i morrgon?
There has been a rumor on our Ilvesforum about Klingberg. Could there be a point? Can anyone tell? Anna Klinberg has started following Ilves on Instagram. Is she someone Carl knows?