Niklas Andersson har blivit anmäld till förbundet för den vidriga slashingen på Patrik Zetterberg i gårdagens match mot SSK. Att han slashade Z över handleden efter avblåsning är nog inte till hans fördel. Bort med drägget!!!
Frölunda85: Inte ute efter att skada? När man hugger klubban över underarmen på en annan spelare EFTER AVBLÅSNING? Det var det fulaste jag sett den här säsongen.
fukami: Nej, det tror jag inte. Dessutom tror jag inte att Niklas skulle gjort så om den andra spelaren var helt oskyldig...han hade säkert gjort något mot Niklas innan
fukami: Det fulaste du sett denna aäsongen då har du inte sett mycket kan jag säga. Sen som nån sade NIklas gjorde knappast det utan att ha blivit phoppad själv men rätt onödigt att göra så det kunde gått illa,
Nej siktar man mot den som alla vet oskyddade delen ovanför handsken och slår för kung och fosterland efter avblåsning så var det nog i all välmening en kompis grej. Tror Z stannade för en fika hos Andersson efter matchen.
Oavsett vilket lag man håller på så kan vi ju helt klart vara överens om att det var fult och onödigt gjort. Sånt hör inte hemma på en rink. Men det värsta som skett är ju en klar överdrift, har allt sett en jävla massa grejer i år som är värre.
KH: SLÅR FÖR KUNG OCH FOSTERLAND!!!!!! skojjar du med mig de va ett rapp för fan, visst jäövligt onödigt och dumt men "offret" överdrev oxo fölr han kom i spel direkt! hade den träffat som du breskriver här så hade han inte fortsatt spela, Både kakko och jens karlsson i frölunda har fått MYCKET värre slashings i år och var borta i några matcher plus att södertälje spelarna slashade friskt också, alavaara va de va? hans klubba gick itu!! p.g.a av era spelare inte hängde med så kom fan inte hit och kalla våra spelare drägg lär era att spela ren hockey dpå med!!! fmkölajkl"!#¤"!#ÖL5"!#¤%
KH: Jag tycker som sagt att du överdriver. Du behöver inte hänga ut Frölunda spelare sådär...det händer ju mycket värre saker än så..och som jag redan har sagt så var inte ssk spelaren oskyldig heller
Frölunda85: Jag satt nära och såg precis vad som hände. Andersson satt på knä vid SSK:s blålinje. SSK-spelaren knuffade in honom så det blev offside. Vet inte varför Nicke agerade som han gjorde för i just den situationen hände det inget direkt innan. Möjligtvis var det någon situation tidigare i matchen...
KH: Mmm..lite överdrivet ja. Då var tacklingen i ryggen på Jens Karlsson uppe i Tälje bra mycket fulare...rent ut sagt livsfarlig då följderna kan bli katastrofala vid en såan tackling.
liepins: Dom kan ju som sagt ha grälat innan..annars blev vell Niklas bara lite sur. Det här är ändå hockey, då händer det såna här situationer ibland. Jag tycker inte alls att det här var så farligt,har sett mycket värre
Frölunda85: Jag var och kollade på division 1 hockey i går, mellan Borås-Jonstorp. Där var eet em mycket fiulare grej efter en avblåsning, en från Jonstorp gjorde en regel vidrig knä tackling, så att Borås spelaren fick utgå pga knä skada. Domare visade ut killen för, hör och häpna, armbågs tackling. Han fick bara 2 minuter.
pappin: Jag tycker inte att du har något att säga om den saken. Södertälje är inte bra på något...ett helt osynligt lag...dessutom är era publiksiffror pinsamma
Fy f*n vilken slashing! Jag hoppas verkligen att förbundet tar tag i detta. Hade det varit en LHC spelare som hade slashat hade det blivit 1 månads avstängning direkt.
Frölunda85: öhh,va?å,jag menade inte så...jag menade att vi inte kan vara sur att förlora i scandinavium med det hemma spel ni har...Ni toppar den statistiken,eller tar jag fel?
pappin: jaha. undrade bara,tyckte bara att det stod något om det i din presentation. Då har du en bit att åka alltså. Går du på många Södertälje matcher. Hur kommer det sig att du håller på Södertälje när du bor i Sunsvall???Vore det inte lättare att hålla på Brynäs eller nåt?
Frölunda85: jaså?aja...ja,siså där 50 mil...men jag åker inte på nåra,men ska boka in en match mot malmö hemma ...orkar inte bäretta varför jag håller på dom här,skickar mejl..
Richter LHC: Varför vill alla andra lags supportrar att Niklas Andersson ska bli bestraffad??? Det var inte så farligt. Ni överdriver. Sluta att klaga på honom
Richter LHC: Lägg ner den här disskutionen nu tack, har hänt mycket värre grejer, var som i början av elitserien när vi mötte leksand och kakko och jens karlsson fick sina tummar avslagna och var borta i flera veckor, blev dom bestraffade? svar: nej.
Richter LHC: Nu lägger vi detta bakom oss, gjort är gjort. Så här skulle du inte snacka om nån LHC spelare hade gjort samma sak, Så lägg ner din energi på dom i stället, dom lär behöva erat stöd så att dom inte åker ner i kval serien.
Frölunda85: sluta klaga på honom..?klaga och klaga,men det är bara ni som tycker att det var en shyst slashing...men det ka inte vara shyst om man gör det efter avblåsning(men jag tror också att zetterberg hade gjort nån innan?)
danoj: Dessutom är det ganska klantigt av honom att säga att Frölunda alltid kommer undan. Jag tycker att vi åker ut hela tiden..domaren brukar inte vara på våran sida
pappin: ja du, jag förstår inte varför det blir sån uppståndelse över det här?? Självklart var det kanske inte så snällt...men det är ändå hockey och sånt händer ibland. Dessutom skulle som sagt inte Niklas Andersson gjort så för att medvetet skada någon,det är jag säker på.
Ja ni har så rätt så. Linköping ska få mitt stöd och Leksands spelarna borde ha blivit bestraffade.
Ni håller ju på Frölunda och då ser ni slashingen ur ett annat perspektiv. Hade det varit en LHC spelare hade jag nog gjort detsamma. Men saken är att det var riktigt fult och det håller nog de flesta med om. Med undantag för er som håller på Frölunda.