HV71

7183 inlägg · 782 ämnen

1-X-2

« · 114213 · » Till forumet

Sv: 1-X-2
OskarB:
Hockeyoraklet är mitt mellannamn...

Brutes 5 poäng luktar tur..så jag
skakar bara av mig startdammet
och snart så ska jag visa er vart
skåpet ska stå..;0)
Kommentera

gud:

Snacka går ju. Kom tillbaks när du har något att backa upp snacket med..;-)

Namnet förpliktar...
Kommentera

Det är nog många som har 5 poäng skulle ja kunna tro ja har 5 poäng och ja bara tryckte så ja hade nog tur
Kommentera

Redwhiteboy:

Ni är bara 6 stycken. Kolla under HS-kampen, så får du se.
Kommentera

OskarB:
just det..jag är den ödmjuke gud...

detta är en rolig grej Marcus har fixat
hoppas att det många som hoppar på
och tippar..lite kul att kunna ge o få
lite tråkningar av folk o fä..
Kommentera

gud:

Ja, det gav vi väl prov på nyss?? :-D Tråkningar med glimten i ögat är kul...
Kommentera

OskarB:

Får jag några poäng för att jag tippat Et Tu Brute som hockeyorakel här och i LHF's gb? ;)
Kommentera

Dysso:

Du får en guldstjärna i kanten. Väldigt viktig vid i övrigt lika resultat.
Kommentera

OskarB:
Härligt, då ligger jag ju bra till. Nästan alla har liksom mig 0p :)
Kommentera

Dysso:

Du borde ligga på 6.5e plats då med andra ord...:-) Nu är det bara att klänga dig kvar i toppen i 7-8 månader till...:-P
Kommentera

OskarB:

Jag ska nog klara av att hålla mig på 0p ett tag till, så det ska väl inte vara några problem?

Eller hur var det nu? ...
Kommentera

Dysso:

Det skulle ju också vara en tävling... Se vem som lyckas få minst poäng.
Kommentera

OskarB:

Om man måste tippa något resultat så hade det faktiskt kunnat vara rätt kul det med. Som det är nu är det bara att inte tippa mer än en match för att dyka upp i listan på 0p, och det har vi lyckats med allihop nästan. :)
Kommentera

Dysso:

Självklart måste man tippa alla omgångar. Jag undrar hur många skrällar man skulle åka på? Eller tänk dilemmat när man tror det kommer bli en skräll. Ska man då lägga sitt tips på favoriten? Skulle kunna vara riktigt roligt det där...:-D
Kommentera

OskarB: Att få exakt 0p om man drar alla omgångar är nog nästan lika svårt som att tippa fullt. :)

Med tanke på att poängsystem gynnar oavgjort och bortasegrar hela tiden så ska man nog satsa hårt på såna när man inte vet, det lär nog löna sig i längden. Man får nog tänka på det sen när det börjar på "riktigt", om man vill ha mycket poäng. Nu blev det en jäkla massa ettor och tvåor, klippte inte in många kryss...
Kommentera

Dysso:

Det lär ju vara lite lättare att få 0 poäng eftersom det hela tiden är 2 alternativ som man kan få fel på. Men jag tror inte att någon skulle lyckas..:-) En bitävling kanske vore på sin plats??

Japp, man måste tippa taktiskt. Tror man att det blir jämnt, så är ju Xet gjutet. Det ger ju ändå 2 poäng mer än en hemmaseger, och ska man ändå chansa, så...

Du kan ju fortfarande ändra ditt tips om du inte är nöjd med det...:-)
Kommentera

OskarB:

Mmm, klart det vore lite lättare att få 0p, men jag skrev nästan. :)
En bitävling hade varit kul, fast frågan är när man skulle bestämma sig för vilket man ska satsa på.

Ändrade tips leder bara till att det man satte först slår in, ofelbart.

Sen tycker jag att plats 6.5 efter först omgången inte är fy skam... =)
Kommentera

Dysso:

Efter första matchen menade jag givetvis...

Synd att man inte kan editera gamla inlägg, orginalinlägget hade kunnat sparas under någon knapp, och så kunde det stå markerat vid ämnesraden att det är editerat.
Kommentera

Dysso:

Det allra bästa hade naturligtvis varit om man kunnat delta i båda tävlingarna.

He he, redigera inlägg? Det är det fina med att vara moderator. Skriver man något konstigt, så är det bara att radera och skriva om. :-P
Kommentera

OskarB:

Jo, två separata tipptävlingar hade kanske varit det roligaste om man nu ska ha en sådan tävling. Det tråkiga är väl att det kanske skulle bli samma personer som leder båda tävlingarna. Har man bara en tävling så blir det lite olika ledare.

Oerhört sneakigt av dig att vara moderator då, jag skriver som en tomte, kanske hade behövt det. :)
Kommentera

Dysso:
ska farbror lära dig o skriva?? inte för
att jag är bra..det är en ursäkt o träffas
o ta en bärs..;0)
Kommentera

gud:

Hmm... Mina föräldrar har alltid sagt att man ska akta sig för snälla farbrödrar... ;)
Kommentera

Dysso:

Fast det funkar tyvärr bara här, i den allmänna och i Hammarbys gästböcker. Och i bajens har jag ännu inte skrivit ett ord...:-) Annars får man vara noggrann när man skriver, precis som alla andra.
Kommentera

OskarB:

"Noggrann när man skriver, precis som alla andra."

Hm, jag tror att rätt många gör som jag gör, skriver, postar, och hoppas på det bästa. :)

Hur kom det sig att du blev moderator för Hammarby föresten?
Kommentera

Dysso:
så jädra snäll är jag inte...

att OskarB blev moderator på bajen sida
var för jag hotade honom..blev han inte
det så skulle jag spöa honom...;0)
Kommentera

gud:

Elaka farbröder är mycket bättre, då vet man var man har dom.

Så du är så elak... Bara att man håller sig undan då, så man slipper adminstrera någon slumpmässig division 2 klubb. :)

Det enda jag skulle eventuellt tänka mig att admina på den nivån (eller tja, en aning lägre dårå) vore HC Dalen. Har trots allt spelat några år i den klubben... (knattehockey dominerar =))

Fotnot: Vi slog HV när jag var med! Weee.. ;)
Kommentera

Dysso:

Fast gud var inte så här snäll när han "utsåg" mig till moderator för bajen. Armageddon, gräshoppesvärmar, syndafloder och allt han dillade om...
Kommentera

OskarB:

Det måste bo en liten hammarbyfan inom dig, eftersom du tog posten. Det här kommer jag tracka dig för i all evighet, det hoppas jag du inser. ;)
Kommentera

Dysso:
klart att det bor en Bajare i varenda människa..
så är det bara..
Kommentera

gud:

Hmmm... Jag tvivlar starkt. Måste jag välja ett tokholmslag så skulle det väl bli bajen, men det måste jag inte, som tur är.
Kommentera

Dysso:
tyvärr så är HAMMARBY ett 08 lag...
men Bajen är mitt lag..har tatuerat
in Bajen Bärs o rakade Brudar på ryggen..
har du tatuerat in HV blå??
Kommentera

gud:

Har sett bilden med supportertröjan med den texten, men aldrig tatuering. Ta ett kort och lägg upp så lär du få många träffar på TIK's hemsida. ;)

Skulle aldrig tatuera in något alls faktiskt, inte min grej.
Tycker mitt skin funkar rätt bra som det är.
Kommentera

Dysso:

Jag har sympatier för bajen, det erkänner jag utan omsvep. Äger dock inga supporterprylar, har aldrig sett dem spela live, jag håller inte reda på när de spelar etc. Och sympatierna gäller enbart fotboll. Anledningen är att jag tycker om den stämning som deras fans skapar på söderstadion. Jag unnar helt enkelt så bra fans lite framgång...:-)

Sen om J-södra mot förmodan någon gång skulle ta klivet upp i fotbollens finrum, så skulle de sympatierna blåsa iväg och ersättas av kärleken till ett annat grön-vitt södergäng. :-)
Kommentera

OskarB:

Jag får väl också krypa till korset och erkänna att jag är imponerad av Hammarbys fotbollsfans, men det innebär inte att jag håller på klubben mer. Det får deras fans sköta själva. :)

Mitt fotbollsintresse sträcker sig ungefär till landskamper, men det är klart att man kanske skulle följa ett lag från hemtrakterna om det kom upp. Nu är väl Kalmar det närmsta och det känns inte så sexigt. ;)
Kommentera

Dysso:

Och som du säkert såg av mitt inlägg nedan, så räknar jag mig heller inte som ett bajen-fan. Det är helt klart i brist på bättre. Egentligen bryr jag mig inte mycket om allsvenskan i fotboll, även om jag hänger med och ser fotbollskväll varje måndag och matcher då och då på Canal+. Det hänger väl mer ihop med det allmänna idrottsintresse som man har. Och som investerings information inför de viktiga beslut man gör dagligen på unibet.com...:-)

Jag ska väl också erkänna att hade gud bett mig moderera AIKs GB hade jag gjort det också. Och jag har inte mycket till övers för AIK...:-)
Kommentera

OskarB:

Det var ingen egentlig kritik av att du moderar deras gb, jag hade nog också ställt upp. Tycker att HS är en mycket bra satsning, som ger oss ett vettigt ställe att snacka om hockey. Klart att man skulle hjälpa till, även om man fick offra sig lite.

Apropå canal+ så tycker jag det är synd att de inte kör mer hockey.
Det känns väldigt dyrt att skaffa dekoder, betala för canal+ för att sedan få betala pay-per-view varje vecka också...

Synd att inga "vanliga" kanaler visar mer än matcher i slutspelet.
Hoppas på en rejäl hockeykvällssatsning från någon kanal, då helst 1'an eller 2'an. Någon som vet hur det är med tv-rättigheterna, finns det någon möjlighet att det blir något sånt?
Kommentera

Dysso:

Jag tycker mer det är synd att de inte kör PPV matcher från alla matcher varje omgång. Jag hade mer än gärna betalat 59 spänn per match för att inte missa någon bortamatch på hela säsongen. Jag kan förstå att Canal+ inte vill att de ska sända matcher samtidigt, men att de inte kör från alla arenor när inte C+ sänder, det är märkligt och synd. Och ett hockeymagasin á la fotbollskväll på SVT hade varit guld. Tyvärr lär vi väl få dras med challe-tv...
Kommentera

OskarB:

Jag hade gärna betalat 60 pix per match för att få se alla HV's matcher, men jag vill inte betala 60pix per match, + 300 i månadan för canal+, + vad nu avgiften är för själva dekodern..
Kommentera

gud skrev: "Brutes 5 poäng luktar tur..så jag skakar bara av mig startdammet och snart så ska jag visa er vart skåpet ska stå..;0)"

He he, vis av fotbolls-VM så kan jag förkunna att HÄR behövs ingen tur för framskjutna placeringar. Jag är en usel tippare, men majoriteten här inne verkar vara ännu sämre. I ett tidigt stadium proklamerade jag Brasilien i final mot Tyskland/Italien, men fick knappast något gehör alls för den "teorin". En teori som var underbyggd med förödande statistik. Sunt förnuft helt enkelt ;-)

Så damma på du :-)
Kommentera

Dysso:

Du måste ju inte ha canal+ för att ha en digitalbox. Själv har jag det då jag gärna ser NHL, Premier League, Serie A och Allsvenskan förutom ES.
Kommentera

OskarB:

Nej, det är sant, men man måste ha något grundutbud, och det billigaste är för 200, och ger mig då inga kanaler jag inte redan har. Då skulle jag hellre lägga 300 och få några elitseriematcher, lite NHL och annat. För min del är det egentligen enda alternativet.
Dekoder + Canal+ och ppv, eller ingen dekoder alls.

Det ska villigt erkännas att jag inte har undersökt det extremt mycket, så det kanske finns någon annan smart lösning, men inget jag har hittat än.
Kommentera

Dysso:

Du får väl köpa en box då. :-) Då behöver du bara betala för programkortet, vilket väl är en årlig engångssumma.

Nej, telia vet hur man tar betalt. Och de smyghöjer hela tiden lite grand itaget. Skulle byta ut telia i ett ögonblick om jag hade något alternativ, precis som jag gjort med allt annat..:-)
Kommentera

Et tu Brute:

Still going strong, ser jag.. nu har du placerat dig på en andra plats. :)

Själv har jag iallafall höjt mig från mina 0 poäng.
Kommentera

OskarB:

Visste inte ens att man kunde köpa dem utan abonemang faktiskt. Någon aning om pris?

Hade fått höra från andra källor att det inte gick, om man nu inte fick tag på en begagnad.
Kommentera

Dysso:

Ingen aning om pris... Jag tror inte det är många som köpt sig en sådan box.

Ni grabbar är ju grymma på att tippa!! 2a och 3e plats... Själv sladdar jag rejält med en 22a plats. Skönt dock att man håller gud bakom sig. 70e plats återfinns han på. :-D
Kommentera

OskarB:

Den där tävlingen tog en chockerande vändning, men visst ser det fint ut med HV på topp? =)
Kommentera

Dysso: Du är kung på det där. Kanske ska ge mig i maskopi med dig, så att jag kan börja vinna lite pengar på unibet igen...:-)
Kommentera

OskarB:

hehe, njae, tänker inte hjälpa dig att förlora pengar, det klarar du nog lika bra själv. :)
Kommentera

Dysso eller nån annan... Vet ni ifall amn kan köpa JP nånstans i Göteborg? Vill så hemskt gärna ha tag i dagens hockeybilaga i JP!
Kommentera

Patrik87:
gå ner till biblioteket vid Götaplatsen..där har dom den tidningen..
den kan du bara läsa..inte köpa..ska du köpa en JP så kolla kiosken vid kungsportsplatsen..där säljer dom dagstidningar från andra delar av vackra Sverige...
Kommentera

« · 114213 · »