HV71

7183 inlägg · 782 ämnen

A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009

« · 1142884 · » Till forumet

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
Duktigt pojkar.. ni KAN ju ! Tänk att ni kan gå hela vägen ända till semifinal mot Timrå! Det är fan inte illa pinkat måste jag säga. Ni har haft en del tur måste erkännas, men tur FÖRTJÄNAR man, eller hur? Tänk om ni tar det här nu på måndag.. det måste ju kännas kanonskönt för er.. som sagt.. duktigt pojkar!
Kommentera

Tikinmyheart:

Tackar! Moral kan väl vinna enstaka matcher, möjligen också någon matchserie. Mästerskap vinner man dock på defensiven, något som båda de här lagen saknar de väsentliga bitarna av.

Jag är förbryllad och har ingen känsla alls för vem som tar hem det här till slut. Att inte tro att HV gör det nu, när man fått till en sjunde och avgörande hemma, är väl närmast att betrakta som tjänstefel. Så visst nu tar vi hem det här, men jag skulle inte bli ett dugg förvånad om vi inte gör det.
Kommentera

Et tu Brute: Grattis. Ni är värda att gå till semifinal med den moralen ni har i laget.
Kommentera

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Kommentera

Kom igen nu Hv... Krossa Timrå!
Kommentera

Paddan:

Efterrätt har man inte klockan 8 på morgonen, om man heter Karalahti. Möjligtvis är det en för andra benet, den man tar innan överkroppen ska ha sitt också.
Kommentera

källan:

Hehe, frågan är väl om du minns varför du hamnade i hela HS:s frysbox? Du börjar ju om som om du hade kortidsminne i klass med en ekorre.
Kommentera

källan:
Ja. Och du passar utmärkt att dyka upp i den här tråden!
Kommentera

Et tu Brute: Andralina, hm, är det sånt som Jere Karalahti kallar efterrätt?
Kommentera

Minns ni mig hehe...
Kommentera

gud:

Förresten har du sett till våran andralina? Någon påstod att dom fanns med i matchprotokollet, men jag är tveksam.
Kommentera

gud:

Tackar som bjuder, men det hade du väl råd med eftersom ni säkerligen ta en av de två som är kvar :-)

Det HV håller på med, håller inte mer än en match. Det tog nästan 6 perioder innan förstalinan hamnade i målprotokollet igen. Lika länge sedan var det som man nätade i pp.

På de här 6 perioderna har du fått se 3 juniormål från HV:s sida. Inte ens jag tror att Tedenby eller Ullström kommer att avgöra detta till HV:s fördel :-)
Kommentera

superfalle:

Inte lika coolt av Styf va? Honom hade ni väl behövt på rinken sista minuten? Så visst var det coolt.
Kommentera

Et tu Brute:
Jag kommenterade ett inlägg..Inte hela hans HS liv..

Du använder själv ironi som drar åt sarkasm relativt ofta..

Skitsamma..Vi kan tjafs hur länge som helst om detta men
jag väljer att lägga ner denna lilla petites..

Grattis till segern ikväll..
Kommentera

COOOOOOL SNUBBE petrazek ..
Kommentera

gud:

Jag tog mig en titt på herr Perssons forumhistorik och måste påstå att jag ställer mig väldigt tvivlande till din diagnos som löd drypande ironi.

Jag skulle vilja påstå att han inte ens är i närheten av att vara kapabel till den sorts tvåvägskommunikation som du och jag haft sedan igår.

Kräver inte ironi någon som helst form av finess? Annars blir det väl bara billig sarkasm. Och det är väl inte riktigt samma sak?
Kommentera

Andersson:

Jag tror att det blir en lika tät match som de två senaste. Skall HV förlänga den här matchserien krävs lite bättre skärpa av förstalinen och framför allt att andralinen börjar producera något öhvt.

Det som HV egentligen borde ta hem den här matchserien på är Liv och det fruktade pp. Liv har väl egentligen gjort det han skall göra förutom fladderpucken. Men HV:s pp, vart har det tagit vägen?

Sedan tror jag att det börjar bli lite psykiskt jobbigt för vissa spelare. Man har bara vunnit en match av nio mot Timrå den här säsongen. Och då har ju inte TIK direkt rosat marknaden på bortaplan...men undantag av matcherna här nere och det läget vi har nu.

Jag tror ändå att man tar hem det här i kväll. Desto mer skeptisk till att man gör det ytterligare två gånger.
Kommentera

Nån som tror hur matchen ikväll blir då . Jag förväntar , och fruktar , att det blir HV71 för hela slanten , iaf första kvarten. klarar timrå anstormningen , då blir det en jämn historia.
Kommentera

Et tu Brute:

Jag trodde inte i min enfalld att du skulle gå på det inlägget...

Såg förövrikt inget som kundes köra ner något i halsen i det inlägget..
Kommentera

gud:

Det hade varit lite klädsamt om Persson först kom in och presenterade sig, så hade jag vetat lite mer om Persson än bara hans humor. Exempelvis har ju 73:an frikort här med sin "ironi", eftersom han kan snacka också.

Så du menar allvarligt att när helt okända människor kommer fram till dig och kör ner något i halsen på dig så uppfattar du det som ironi.

Varför klarar du då inte av att se ironin i rattfyllokult? Tycker du det blir tjatigt efter ett tag?
Kommentera

Et tu Brute:

persson inlägg dröpts av ironi..Ditt svar till det inlägget var att medvetet wommera i den berömda hinken..Och du skulle passa som präst..;)
Kommentera

gud:

Att det blir en låg nivå, på ett redan lågt inlägg.

Eller du kanske tycker det är givande? Präst är helt ok, men inte rattfyllokult? Det är det du menar eller?
Kommentera

Et tu Brute:

Nyfiken som jag är..
Vad menar du med " Eftersom du nu tillhör den där rattfyllokulten, så blir sannolikt resultatet att fan far i dig."Vad var det du ville få fram??
Kommentera

Et tu Brute: be! din sorglige jävel.
Kommentera

persson:

Resultatet? Eftersom du nu tillhör den där rattfyllokulten, så blir sannolikt resultatet att fan far i dig.

Ett djävulskt raljerande vid vinst eller ett helvetiskt gnällande och kverulerande vid förlust.

Amen!
Kommentera

Et tu Brute: Gode präst! vad blir resultatet ikväll? :)
Kommentera

för er som undrar : det här står i regelboken

"Om försvarande spelare skulle göra självmål utan någon inverkan eller kontakt med spelare eller puck av anfallade lag under en avvaktande offside skall målet godkännas."
Kommentera

bra match idag , jämn match in i det sista . HV71 var bästa laget i sudden , men vi (timrå) vinner på ett riktigt skitmål

ser fram emot resten av serien ( minst 6 matcher , tror knappast timrå vinner 2 raka i er hall)
Kommentera

Fet-Ecke:

Då var det fanimej fullt även på bortastå va? Undrar om det varit det sedan dess :-)
Kommentera

Et tu Brute: Jag var 6 år och minns när grindarna gav vika för ett massivt tryck. Folket bara vällde in och ingen av dessa betalade.(Inklusive jag). Ingen vet väl egentligen hur många som såg matchen...men det var drygt 12000 åskådare i "ladan".
Kommentera

73Sjöbba:

1973? Ja, då hade jag nog börjat skönja en del hårstrå på den lille som vi är begåvade med här nere :-)
Kommentera

Et tu Brute: Stenåldern? Det var väl -73 om jag minns rätt. Hehe, då är jag född på stenåldern. Du då? Före eller efter? Det var väl nästan bara ståplats på den tiden? Sedan kanske det kan bero på att människan har blivit bekvämare. Men det kanske du redan visste. =)
Kommentera

73Sjöbba:

Men ni hade väl 11-12 000 mot Brynäs någon gång på stenåldern. Inte har ni väl flyttat ishallen sedan dess. Det var väl på den tiden när E4:an var enfilig :-)
Kommentera

Et tu Brute: Icke utsålda slutspelsmatcher är pinsamma problem för alla lag utom HV, eftersom problemet inte existerar där. Vad gäller bortastå i KA så kanske medicinen är som du säger, en bojkott av bortasupportrar. Efter gårdagens spektakel och med vissa farhågor om en icke upprättad heder i morgon så lär kanske "problemet" med utsålt bortastå i KA vara ett minne blott redan på onsdag. :-/
Kommentera

Et tu Brute: Timrås prolem är att hallen är för dålig, att den ligger för ocentralt.
Kommentera

73Sjöbba:

Hade jag fått bestämma hade jag gärna gett bortasupportrarna en plats på ena långsidan och flyttat NBS till den andra, så som det var på den gamla K&K-tiden

Problemet är ju att det numera är marknadsekonomiska aspekter kring vad som är lyckat eller fiasko. HV har inte bara Sveriges bästa beläggning utan även Europas under en längre period.

Kan du förklara för de ekonomiskt ansvariga samt HV71 Förvaltnings AB, vilket stort misstag dom har gjort, så vore nog hälften vunnet.

Annars är det väl att hålla sig därifrån som skulle kunna föranleda några förändringar.

HV har haft fullsatt på varenda slutspelsmatch sedan den 6 april 2006, inklusive bortasektionen.

Själv hade ni bara 5 616 på matchen i torsdags...I ETT SM-SLUTSPEL...vad är problemet? Fast de kanske är mer lättlösta på bortaplan än hemma?
Kommentera

Et tu Brute:

Återigen, du tror inte att det har lite med det geografiska läget att göra? Undra hur många Göteborgare som konstant besöker Coop Arena när det vankas match. Sedan handlar väl disskussionen om hur pass bra bortasektionen är och inte hur många sålda biljetter. Visst kan det gå lite hand i hand, men det är nog bara halva sanningen.

Kommentera

73Sjöbba

Vilken sektion anser du att man ha störst problem med om beläggningen är 100%. Och vilket annat lag än Frölunda är ens i närheten av det? Eller menar du att i övriga Hockeysverige där man inte har mer än 80% beläggning säljer ut sin bortastå före alla andra biljetter. Vad tar eran fågelholk till bortastå? Såg jävligt glest ut där i torsdags. Och det är väl så det ser ut som oftast i ES-arenorna om det nu inte är någon match av derbykaraktär. Ja, KA undantaget då eftersom hallen nästan alltid är fullsatt eller näst intill.

Visst har man anpassat KA efter den infrastruktur man finns i. Därför har hallen en kapacitet på 7 000 istället för 10 000. Därför att det på längre sikt skapar en stabilare efterfrågan på biljetter och man är inte lika konjukturkänslig.

Det är väl också en av anledningarna till att man inte har svårt för att sälja ut någon sektion eftersom efterfrågan oftast är större än tillgången på platser. Men inte jämt så det här är ju en balansgång.
Kommentera

mikenomad:

Jo jag håller med dig och det är också vad jag tidigare skrivit i de otaliga trådar som funnits i ämnet. Det är ingen hit supportermässigt eller stämningsmässigt.

Däremot säljer man nästan alltid ut de här platserna oavsett om det kommer stora eller mindre skaror av bortasupportrar. Vet att det även förekommit enkäter bland vanligt folk som besökt sektionerna och då är man oftast ganska nöjd med den överblick som platserna ger. Ser jävligt dåligt gör oftast fylltrattar på lördagar.

Problemet som jag försökt beskriva kvarstår dock. Trots allt är man helt outstanding i Hockeysverige på att sälja ut sin bortasektion, därför känner man väl heller inte så stort ansvar som bortasupportrarna vill att man skall göra.

En mer eller mindre tom sektion under en längre tid och det skulle nog hända grejer...
Kommentera

Et tu Brute:

"Bortastå i KA är ju den bortasektion i hela ES som är i särklass mest utsåld av alla och har högst beläggning."

Det kan inte ha att göra med det geografiska läget tror du?

"Hur kan det då komma sig att just KA:s bortastå utklassa alla andra med bred marginal?"

Utklassa på vadå för sätt? Vidareutveckla tack!
Sedan skulle det vara intressant och veta vad du har fått dina stats ifrån. Vad jag har förstått så är hockeysverige enig om att just KA har den sämsta bortastå. Jag har personligen inte varit i KA så jag kan inte kommentera den själv.

Kommentera

Et tu Brute: Jag kan dessvärre inte bemöta dig ang. olika arenors publiksiffror på bortastå utan förutsätter att du har rätt uppgifter. Hur det kan komma sig att det är så trots min o i stort sett alla andra bortasupportrars kritik? Ingen j-a aning om jag skall vara ärlig. Återigen, jag bygger inte mina åsikter på en massa siffror hit o dit utan på verklighetsupplevda erfarenheter. Om jag får välja mellan att stå som i KA eller få komma upp ett tiotal rader, åtminstone i jämnhöjd med plexits övre kant, på en yta som sträcker sig företrädelsevis lodrätt ist f vågrätt så väljer jag det sistnämnda 7 dagar i veckan.
Kommentera

mikenomad:

Nä, vi pratar knappast om vitt skilda saker. Bortastå i KA har redan ändrats en gång. Skulle förmodligen med rätt taktik, kunna ändras ytterligare en gång.

Fast då kanske det krävs att beläggningen på bortastå minskar väsentligt och når normal ES nivå. Bortastå i KA är ju den bortasektion i hela ES som är i särklass mest utsåld av alla och har högst beläggning.

Det är ju samma sak som att ni skulle tycka att den mest utsålda sektionen i EON vore ett stort problem och åtgärdade den före andra sektioner med mindre beläggning.

Och till sist om det nu är så jävla dåligt i KA och bra på andra ställen. Hur kan det då komma sig att just KA:s bortastå utklassa alla andra med bred marginal? Borde det inte vara bara lite, lite tvärtom?
Kommentera

Et tu Brute: Äh...som att snacka med en vägg, vi pratar ju om vitt skilda saker du och jag. Att Kinnarp är flottare och större än e.on råder det inga som helst tvivel om. Att ni dessutom har bättre publiksiffror är också sant. Herregud, jag kan t.o.m tillstå att ert hockeylag håller högre klass och har bättre framtidsutsikter än vårt.

Att ni däremot möter motståndarsupportrar på ett bedrövligt vis samt att man som sådan är hänvisad till arenans utan konkurrens absolut sämsta platser, vida sämre än i någon annan hall, det är dagens sanning! Längst ner intill plexit, utan möjlighet att göra sig hörd nämvärt, usla möjligheter att använda medhavda banderoller pga handikappläktaren alldeles bakom samt usel översikt av planen..
Kommentera

Et tu Brute:

Serien ljuger !
Kommentera

Metal Guru:

De som envisas med att ha snoppmätartävling är de som inte har några guldmedaljer att räkna eller putsa på.

Fast du får vara undantaget som bekräftar regeln :-)
Kommentera

Et tu Brute:
De som envisas med att ha snoppmätartävling är de som är oroliga att nån annan har större.

Jag är inte orolig.

Kommentera

Metal Guru:

Falsk blygsamhet? Enligt seriesystemsteorin torde ni vara ena riktiga titaner?
Kommentera

mikenomad:

Fast då kanske man skulle prioritera problemen i rätt ordning. Kanske ni skulle uppnå 99-100% beläggning innan ni inser vilken bedrövlig bortastå ni har. Kan man inte ens fylla sin egen hall, så har många nog inte så många experttips att komma med till redan bristningsgränsen fyllda bortahallar och som dessutom har högre kapacitet än erat ärovörda plywoodslott.
Kommentera

Et tu Brute: Nä, jag har heller inte påstått att du tog upp det utan tvärtom att du haft invändningar mot det vilket jag ställde mot din fablesse för att orera kring hjärnkapaciteten hos befolkningen i andra orter.

Då det gäller vad själva frågan i inlägget eg. handlade om så vill jag bara tillägga att din långa utläggning med statistik o allt till trots så tycker jag ff detsamma, grundat på faktiska upplevelser och krass verklighet.
Kommentera

Et tu Brute:
Hantera inte alla dalmasar med en och samma kam, bara för att Mattias precis har upptäckt att man kan göra annat med vad som finns i kalsongerna, än att skriva sitt namn i snön.
Kommentera

« · 1142884 · »