HV71

7183 inlägg · 782 ämnen

"DIFiplinnämden" måste skämt

« · 231151 Till forumet

"DIFiplinnämden" måste skämt
Vilket skämt!

Kan alla lägga ner snacket om "DIFiplinnämnden" nu efter dagens löjligaste besked, att dom stänger av Fimpen 5 (!?) matcher?

Duktigt av dom att ta tillfället att statuera exempel på att dom inte är DIF-vänliga under slutspelet.
Kommentera

Sv: "DIFiplinnämden" måste skämt
fd skuggan: Sorry, förra inlägget skulle till DIF gästbok:-)
Kommentera

fd skuggan: Passar väl bra ialla Gb:s som hållt på med surret kring "Difiplinnämnden" .. prof. struntprat alt. sk-t snack...
Kommentera

fd skuggan:

Svarar på det där ändå, även om du hävdar att du skrev det på fel ställe.

Jag tycker inte att 5 matcher visar att dom skulle vara anti djurgården. Han har erkänt att han slog efter pelle, sen om det var efter klubban så siktar han jävligt dåligt. Pelles klubba i isen, hans klubba i ansiktet? Hur kan den mannen nånsin ha träffat något så litet som en puck? Med bara en liten aning otur så hade Pelle nu varit blind, eller haft en krossad käke...

Nä, fy fan, det här var det fulaste jag sett live på en hockeymatch!
Kommentera

Arthur Dent:

Det har såvitt jag vet inte nämts i HV's, så det är väl rätt vilse att skriva det här i vilket fall som helst? Men du kanske tycker det är enklast att göra som Wikegård, och häva ur dig en massa skit...
Kommentera

Dysso: Med bara en liten aning otur skulle folk bli blinda i varje match. Det resonemanget håller inte.
Det var en olyckshändelse som orsakades av heltända spelare i en slutspelsmatch. Det var fult och en avstängning är på sin plats, men 5 matcher ät ett skämt!

Det fulaste jag sett live på en match är förresten HV's dräkter :-)
Kommentera

fd skuggan:

Jag såg matchen live, jag står fast vid att det var det fulaste jag sett. 5 matcher är förövrigt jävligt lite, när spelare får 9 matcher för att slå sönder en klubba...

HV's dräkter fula? Tja, vilken säsong snackar vi om? Årets upplaga har en av seriens snyggaste dräkter, för ovanlighetens skull. Däremot dom där rosa bortadräkterna behöver vi inte gå in på .. :)
Kommentera

Dysso: Hahaha, jag ska väl inte kasta sten i glashus kanske. DIF-dräkterna är iofs bättre nu när det försvunnit reklam som tog upp större delen, men tydligen är det på gång nya dräkter till nästa säsong. Ett av förslagen innehåller flammor!! Fy fan, då byter jag lag:-)
Kommentera

fd skuggan:

Du är välkommen att bli frölundait;)
Kommentera

Dysso: ...sen vet du likväl som jag att Wernblom inte bara "slog sönder en klubba". Dom 9 matcherna snackade han till sig då han "omyndigförklarade" domarna i kombination med klubban. MEN jag håller med, 9 matcher kanske var i mesta laget.
Kommentera

liepins:

Nu har väl inte ni seriens snyggaste dräkter heller. :)

Värst är väl ändå FBK, har ni sett deras hjälmar? Förstår inte varför dom har ritat dit hjärnsubstans på väg ut...
Kommentera

Dysso: Coolast är ändå Stefan Liv som har sin mamma på hjälmen! Respekt!
Kommentera

fd skuggan:

Nej, det är väl sant. Men han slog åas inte sönder en annans spelares kind. En sarg och lite verbalt svingande är fan så mycket snällare än vad som händer i KA. Verkar ju dock som om du tycker själva avstängningen var OK, så det enda vi debatterar är väl straffskalan? Jag tycker att 5 matcher är lagom, hur många hade du sett som rättvist?
Kommentera

fd skuggan:

hehe, jo .. Folk må tycka han är överskattad som målvakt, och det får dom väl göra då, men hans personlighet är iallafall den intressantaste i hockeysverige just nu. Den mannen vågar bjuda på sig själv och säga vad han tycker.
Kommentera

Dysso: Nja, jag hade nog sett matchstraff + en match till som det brukar bli efter slagsmål utan handskar t.ex. Jag menar, Gustafsson spelade ändå utan problem i förrgår så det kan ju knappast varit så farligt. Om man skulle utdöma diciplinstraff på saker som händer i rinken som KANSKE kunde varit farligt, nä det vill inte jag vara med om iallafall.

Hur är det nu med utvisningar då motståndaren blöder? Då blir det 5 minuter automatiskt, eller hur? En regel som inte heller är fair tycker jag. Det ska bedömas från fall till fall tycker jag. Jag menar, lite näsblod har väl ingen dött av?
Kommentera

fd skuggan:

Han fick sy, jag tycker det är rätt mycket värre än lite viftande med nävarna. Sen att han spelar säger inte så mycket, slutspelet 95' lirade han med en väldigt trasig tå... Krävs mycket för att han skulle stå över en match.

Håller helt med om det där med blod, löjligt att det ska avgöra om det blir 5 min eller inte. Om det i en olyckshändelse blir några droppar blod så gör det inte att det är värt matchstraff.. Däremot om någon klipper till en annan i huvudet med klubban så. :)
Kommentera

Dysso: Jamen, folk syr sina ögonbryn och slår ut framtänderna och gud vet vad i varenda match. Dom som lirar i Elitserien är inga veklingar direkt. Ett stygn hit eller dit tar dom nog utan att gnälla..
Kommentera

fd skuggan:

Det handlar inte om att dom kan ta ett stygn utan att gnälla, för det är klart att dom kan. Däremot ska inte en spelare dra till med klubban rakt mot ansiktet på det sättet. Fult spel ska beivras, och om DET är fult så är inget det...
Kommentera

Dysso: Jo, men det beivrades också. Fast jag vidhåller att 5 matcher är för mycket.
Kommentera

fd skuggan:

Tror helt enkelt vi får komma överens om att inte komma överens. Vi lär aldrig ändra åsikt om det här, dock är det ju trevligt att vi båda tycker att själva avstängningen är korrekt.

Snart dags att åka mot Jönköping...
Kommentera

Dysso: Avstängningen är inget att snacka om nu, utan genomförd och korrekt, även om längden på den kan diskuteras...

Nu är det match ikväll igen och tar nya tag, det har ju inte varit en ful matchserie än så länge iallafall. :)
Kommentera

Arthur Dent:

Nä, det har bara varit den där incidenten, och lite smågruff. Ska bli kul att se matchen ikväll! Fortfarande helt öppet vilket lag som tar sig vidare...
Kommentera

För det första... Man ska naturligtvis inte titta på skadan i ett sådant här fall, utan på handlingen. Oavsett om Pelle hade blivit blind eller bara fått en liten skråma så borde straffet bli detsamma.

Jag köper Eklunds förklaring, han menar inte att slå Pelle i ansiktet med klubban. Men han försöker slå på Pelle eller Pelles klubba och klubban far upp i ansiktet. Detta gör agerandet vårdslöst. Dessutom anser jag att det är grovt vårdslöst då Eklund bör inse att ett slag av den typen ger en skada om det träffar något annat än just klubban.

Jag tycker förseelsen är grövre än slagsmål utan handskar, men mildare än det Sjögren gjorde. Alltså anser jag att straffet bör bli hårdare än de 1-3 matcher som slagsmål har visat sig ge, men mildare än de 9 matcher Sjögren fick.

5 matcher känns relativt väl avvägt sett till övriga straff som delats ut i vinter av samma disciplinnämnd.

Nu återstår bara att se ifall Wikegård kravlat ur sandlådan, eller om han tänker fortsätta svinga med spaden...:-)
Kommentera

« · 231151