HV71

7183 inlägg · 782 ämnen

Bygget

« · 405246 Till forumet

Bygget
He he, kan inte låta bli att skratta lite åt hur bortastå kommer se ut framöver i Kinnarps Arena...
Kommentera

Sv: Bygget
Snyggar till länken lite...
Kommentera

OskarB: Hmm, hade man inte lika gärna kunnat bygga bortastå utanför hallen, för från båda ställena torde man se i princip ingenting.
Fast alla lag som gör en sämre bortastå än Kempis tar vi givetvis emot med öppna armar ;)
Kommentera

OskarB: Allvar skall bortastå vara nere vid rinken så? Förstår inte hur man kan behandla bortasupportrarna på detta viset. Skandaldåligt. Får undersöka i första matchen o e det så kass så bojkottar jag den arenan sen. Blir ju den klart sämsta bortasektionen, löjligt med tanke på hur ny arenan är.
Kommentera

Paddan: Man borde ju inte se sämre än de som satt där tidigare, har själv suttit där och det funkar. Men lycka till med hejandet genom plexit, och flaggförbud råder också med hänsyn tagen till sittande bakom. Ur de aspekterna är det ingen kul placering av ståplats...
Kommentera

OskarB: Trodde först bilden var ett skämt, men så verkar inte fallet vara. Nu får jag dessutom höra att det är flaggförbud på ståplats? Fanns det någon anledning till att ens bygga ståplats där? Vad är nästa steg att förbjuda bortasupportrar att skrika?

Jag hade tänkt göra mitt första besök i Kinnarps i vinter men nu är jag tveksam.

-HF
Kommentera

MoK: Du låter nästan förvånad, jag vill minnas att vi pratat om det här redan i våras?

Anledningen är att bortasupportrarna är HVs sämsta kunder. Det finns inga andra skäl än ekonomiska till förflyttningen. Beläggningen i arenan snittade runt 98%, gissa var de tomma platserna fanns...

HVs bortasektion måste ju varit den bästa i ES tidigare. En ståplatsläktare för 500 pers, högst upp och i mitten av kortsidan. Mitt emot hemmaklacken och med perfekt vinkel till jumbotronen. Supportrarna hade tillgång till hela arenan och kiosker och ölförsäljning fanns bara ett par steg bort (den biten ändras för övrigt inte). Det kunde ju liksom bara gå åt ett håll när man nu gör om.

Och sämsta i hela ES? Nja i Malmö och Linköping (tills nu iaf) ser man ju inte ens hela planen från bortasektionerna. Det anser jag värre. Men visst, sämsta platserna i hallen är det ju. I likhet med var de flesta andra klubbar placerar bortafansen.
Kommentera

HF: Kortsidan det handlar om syns tydligt på bilden bifogad nedan.

Man bygger inte ståplats där, utan man gör sittplatser där det tidigare var ståplats och ståplats där det tidigare var sittplats. Dessutom tillkommer restaurang och ytterligare en sittplatssektion längst upp som syns på bilden. Man gör en rockad till förmån för den efterfrågan som finns på sittplatsbiljetter (även från bortasupportrar) och till nackdel för de stående bortafansen.

Skrika och vifta med halsdukar lär man nog få göra även fortsättningsvis, men tyvärr inte från någon idealisk plats i arenan.
Kommentera

OskarB: Jodå vi har haft disskusionen tidgare men då var jag lite mer positiv och inte införstådd med att dom skulle placera platserna riktigt så långt ner.

HVs borta sektion en av dom bästa i ES innan? Både ja och nej. Hade bortasupportrarna fått dom 500 platser du säger så hade det ju vart en sak. Men vakterna trilskades alltid med att spärra av med snören och blanda HV folk med resterande supportrar. Men jag undrar om inte tom Malmös bortasektion blir bättre än Hvs. Men skall inget säga förrän jag sett den på plats vilket kommer ske inom kort i en träningsmatch.

Borta står = sämsta platserna i arenan. Ja kanske är det så men isåfall har ju oftast hemmasupportrarna lika dåliga platser. I LL står man brevid varandra, Scandinavium på motsatta sidan i arenen samma i GLoben, MIF rakt brevid etc
Kommentera

MoK:

Hemmasupporters brukar också få rätt sunkiga platser. Minst pengar -> sämst platser brukar vara en ekvation som stämmer på dom flesta ställen.
Kommentera

Dysso: Jo det är mycket sant, man får vad man betalar för typ. Men om man ser till bilden på HVs bortastå vid sargen hoppas jag dom kostar 50 spänn då.
Kommentera

MoK: Jo, men bortasupportrarna fick alltid köpa alla biljetterna om man var ute och meddelade att man ville ha dem i god tid. Men hur ofta kom det 500 bortasupportrar? Tror de tillfällena kan räknas på ena handens fingrar. Och vilken bortasektion skulle du då rankat högre?

Men nu slipper ni ju det problemet då ståplatssektionen är tvådelad, alltid något...;-)

Och om du rankar Malmös bortasektion högre än HVs blivande så skulle jag vilja veta på vilka preferenser. HVs bortasektion hamnar ju på en liknande position som de tre lägsta raderna på Malmös hemmasektion. Men ok, Malmös sektion är upphöjd en halvmeter eller så, det är lite bättre. Bortasektionen i Malmö är ju dock längst ut i ett fyrkantigt hörn, det är mycket sämre då du tappar sikten över halva närmsta zonen och längs hela den långsidesargen.

Och det finns ju likadana platser på kortsidan mittemot i Jönköping. Dock sittplatser, men de brukar alltid vara sålda så riktigt så dåliga kan ju platserna inte vara.
Kommentera

OskarB: Dom officiella supporterklubbarna får köpa biljetterna och jag kan säga att det är inga 500 som tilldelas utan snarare 250. 500 kanske var mycket i vilket fall inte måpnga klubbar som behöver det. Hade man fått utnyttja sektionen bättre utan gringa vakter, avspärrningar och HV folk inne bland en så var den klart godkännd trots att dne är så brant. Kan inte bedömma den nya ståplatsen då jag inte vart där ännu. I Scandinavium säljs oxå platser där det tom står "skymd sikt" på, är det fullt köper folk vad som finns även skitplatser. Ett nöje att bara vara där.
Kommentera

MoK:

Tycker du att det är NEGATIVT att det är brant? Jag tycker det är väldigt positivt, det gör att man slipper att dom som står på raden bakom gnäller på att dom inte ser om dom lite kortare.

Vad gäller platser precis vid sargen så tycker jag att det är rätt tufft att stå precis där när dom smäller på. Inga platser man vill ha säsongskort på, kanske, men kul någon match då och då.
Kommentera

Dysso: Många tycker faktiskt det är negativt med dom branta stegen som var. Tycker personligen det var rätt bra då man alltid såg över personen som stog nedanför. en kan jag visserligen hålla med dej att nångång kan det vara klul att stå vid sargen och komma nära. Men bygger man nytt så borde man kunnat ta en liten del och bygga ståplats på. Typ som i LL för den tycker jag är mycket bra.,
Kommentera

MoK: Om supporterklubben var ute i god tid, dvs innan de övriga 250 såldes till allmänheten, fick klubben köpa alla biljetter. Leksandsfans har gjort det någon gång (även om de skapade ett jäkla kaos för sig själva då).

I Kinnarps Arena finns inga platser med skymd sikt, och kommer inte finnas heller vad jag förstått. Man ser hela isen från den nya sektionen, så länge du inte lägger dig ner raklång.
Kommentera

OskarB:

Där har vi något man borde satsa på, liggplats! Tänk att ligga och glassa och titta på hockey... :)
Kommentera

OskarB: Jo det är väl kanske sant men då får man vara ute i mycket god tid antar jag. Men det e ju en planeringssak helt klart. Men nu när Leksand e borta behövs la knappast 500 platser. Annars e dte ju bara att invadera globen för där finns gott om plats :)

Skall undvika att lägga mej ner raklång när jag besöker arenan :)
Kommentera

MoK: Ja, några invasionsresor blir svårt att göra till Jönköping framöver. 300 blir väl max, vad jag förstått.

Dysso: Allting är väl möjligt till rätt pris. Köp du en loge så gör de säkert om den enligt dina önskemål...;-)
Kommentera

OskarB: 300 det är rätt mycket för dom flesta supporterklubbar. Våra "kära" Goa Gubbar skrapar ju knappt ihop 50 pers... o då e det bara 16mil.
Kommentera

MoK: Då får ni nog hålla till godo med den ena sektionen, som i logikens namn då borde ta 150 pers. Och då tror jag ni slipper sällskap även om ni bara kommer 50 pers.
Kommentera

« · 405246