HV71

7183 inlägg · 782 ämnen

FBK - HV

« · 435421 Till forumet

FBK - HV
Grattis till tre friska fina poäng! =)
Kommentera

Sv: FBK - HV
Chief:

Dom satt inte fel nånstans. Förövrigt första matchen för säsongen som jag såg, tycker HV var det bättre laget även om det inte var någon stor dominans. Nu är det två vettiga matcher i rad, hoppas det håller i sig.
Kommentera

Dysso: Första matchen du såg? Hm, jag antar du känner pressen nu då? ;)

Men det vore ju roligt om laget kunde få ut den kapacitet som ändå finns där. Hur var matchen i övrigt?
Kommentera

Det går klart åt rätt håll. Lika bra försvarsspel som senast, men idag skapades en hel del framåt också. Nu ska det bara upprepas ett par gånger till också för att svackan säkert ska vara över.
Kommentera

Chief:

Matchen kan väl sammanfattas med "Många missade chanser". Gäller åt båda hållen, hade spelarna siktat en aning bättre så borde det väl varit ett par mål till åt varje håll. HV kämpade, checkade stundvis riktigt bra högt upp i banan och skapade en del chanser på det också.

Liv stabil om man bortser från FBK's första mål som jag tycker han borde tagit. Var dock lite svårt om herr Jönsson skymde precis i skottögonblicket eller inte så jag väljer att inte vara alltför kritisk. Skönt om han kommer igång nu, men det var nog klart lättare för backarna jobbade idag.

Ska man bedöma domaren så var han väl rätt ok, om man bortser från två grova missar.
Solklar utvisning innan FBK's 3-2 mål.
HV fick en helt felaktigt straff.
Vad gäller straffen så kan man fråga sig hur i hela friden man kunde välja att skicka fram Andreas Karlsson? Skakade på huvudet redan när han cirklade runt straffpunkten...
Kommentera

Dysso:

Eller så cirklade han runt mittpunkten, nåja... :)
Kommentera

Dysso: He he, i det här fallet är det ändå samma punkt...;-)
Kommentera

OskarB:

Fick en plötsligt vision av en straffpunkt ala fotboll, nånstans halvägs mellan blå och målet... ;)
Kommentera

Dysso: Tog tydligen en jäkla tid innan gud hörde bön...
Bara synd att han som leker burväktare räknat på att vara snabbare än blixten och glömt att räkna på att vara snabbare än pucken...
Kommentera

Dysso: Grattis till tre pinnar. Men på lördag hoppas jag verkligen att ni kammar noll. Men Hv borta brukar innebära noll poäng.Så tipset får bli 5-1 till er.
Kommentera

Portello:

5 - 1 till oss? Har du undersökt våran målskillnad på sistone? Lite resultat av den typen hade behövts, för att snygga till siffrorna lite. Jag är dock nöjd sålänge laget bara tar pinnarna... Målskillnad och sånt kan man fundera på när man har en något trevligare position i tabellen.
Kommentera

« · 435421