FINAL

« · 1023964 Till forumet

Sv: FINAL
Tikinmyheart:

Hmm jag har ju iofs hört att ni är mer fåordiga norröver så det kanske helt enkelt är en kulturkrock norr - syd? :)

Sorry kunde inte låta bli.

Men att JD skulle vara mer hos domarna än exempelvis Jörgen Jönsson håller jag inte med om. Jag antar att han har något tänkvärt att diskutera med domaren... Vi har ju som du vet en del spelare som vissa domare har väldigt lätt att skicka ut från plan av den enkla anledningen att de bär 47, 50 och 97 på ryggen. Samt att det allt som oftast brukar vara fria slag på 50 och 97 framför kasen. Säger inte att det är så, för vad han säger kan han bara svara på själv, men det skulle kunna vara så.
Kommentera

Tikinmyheart:
Menar du att han slår JJ på fingrarna?
Kommentera

TobbeA: Grishockey för mig är spelare tjuvslår, crosscheckar i nacken osv. Filmningar är som du säger ngt annat.

När vi nu är rörande överens, kan du förklara för mig varför nallebjörn Davidsson nästan konstant ska diskutera med domarna.

Jag vet inte om jag känner till någon kapten som snackar så ofantligt mycket.
Kommentera

Tikinmyheart:

Vad bra! Då är vi faktiskt överrens. Bortsett från tolkningen av ordet "grishockey" där iaf inte jag inkluderar filmningar. :)

Filmningar tycker inte jag heller om. Oavsett vem som gör det och vilket lag de än spelar för.
Kommentera

TobbeA: Nej för fan jag är inte alls bitter. Tycker att Timrå har gjort en otroligt bra säsong, och de förlorar mot ett lag som har bättre backar.

Däremot blir jag VANSINNING på Thörnberg och Jämtin som ramlar likt höstlöv så fort någon andas på dem.

Grattis till finalplatsen.
Kommentera

Tikinmyheart:

Bitter? Angående grishockey:

Offensiv vinner matcher, defensiv vinner mästerskap som du säkert känner till.

Gråt ut nu och kom igen nästa säsong i stället....
Kommentera

Grattis till finalplatsen. Hoppas och tror ni förlorar mot ett lag som inte filmar och som inte kör med grishockey och som dessutom inte behöver vara framme och grina över varje domslut som går emot.

Linköping har spelat grrrym hockey. Absolut inget fel att få silvret heller.
Kommentera

Et tu Brute:

Stort grattis till finalplatsen, seriens 2 bästa lag som spelar final. Känns som detta kan bli en otroligt intressant och spännande serie. Lycka till.
Kommentera

Et tu Brute: Grattis! En nervpirrande match, halsont och huvudvärk.Tror dom får göra målen lite högre till nästa år. Hoppas ni slår ut Linköping i rask takt. Trevlig sommar.
Kommentera

Grattis HV! Ni var starkast!!
Kommentera

Et tu Brute: Grattis till finalplatsen och nu ser ni till och vinner det här .
Kommentera

kryptonit:

Dom marginalerna man hade på sin sida i denna match, var ju emot vid förra mötet i Timrå, då man föll efter målfoto. Men i en matchserie som avgörs i bäst av 7, jämnar oftast sådant ut sig i längden.
Kommentera

Et tu Brute: Grattis till finalplatsen, de gjorde ni bra... Hv71 vet precis hur "lagomt" fult man får spela för att klara sej. Dessutom är dom grymt effektiva. Iövrigt såg jag två mycket bra lag på isen idag å i mina ögon är de slumpen som avgör de hela då Timrå är riktigt nära med flertalet ribbskott. Men Hv är aningen vassare och vinner till slut.
Kommentera

Grattis till finalen!
Kommentera

distanserad:

Detta är faktiskt en milstolpe i svensk hockeyhistoria. För första gången skall två götalandslag göra upp i en SM-final. Öppna Götalandsmästerskapen :-)
Kommentera

OskarB: Hv had hade ju en plats redan eftersom dom vann serien. pch linköping är garanterad den andr anu med så det spelar ingen roll vilka som vinner :P
Kommentera

distanserad: Och grattis till champions league platsen.
Kommentera

FINAL
Väl mött på måndag!
Kommentera

« · 1023964