HV71

7183 inlägg · 782 ämnen

Hv-LHF

« · 119785 Till forumet

Hv-LHF
Man får väl ta och önska lycka till, men inte för mycket :)
Kommentera

Sv: Hv-LHF
Portello:

Inte för att verka dryg eller överlägsen, men jag tror faktiskt ni behöver turen mer den här gången... :)
Kommentera

Dysso: Hehe, håller er som favoriter men naturligtvis så hoppas jag på tre poäng för Luleå.
Kommentera

Portello:

Jag hoppas givetvis först och främst på en HV seger, men det skulle glädja mig mycket om vi fick en bra, tät match, där båda lagen visar upp ett bra spel..

Sen om HV fick göra lite powerplaymål och liv några heta räddningar så gjorde det inte saken sämre. :)
Kommentera

Dysso: Jag vill att Luleå ska vinna, tror att Hv vinner och hoppas att vi får poäng.
Kommentera

dysso: ska du till scandinavium på torsdag å se frölunda slå knäckebrödsraggarna från knätofsland? Lär bli ett sjuhelsikes tryck, vi börjar lite lagom med att piska mif imorrn.
Kommentera

danoj:

Jobbar kväll, så det blir dåligt med hockey i veckan. Blir sportradion på jobbet...
Siktar in mig på HV - FBK och HV - TIK istället. :)
Kommentera

Jag tror Hv vinner med 3-2 och att Anders Huusko blir premiärskytt!!!

Liga på dreamteam "Hvpower" anmäll er nu!!!!!

Kom igen håååveee
Kommentera

Dysso: Äh, vad ska vid med turen till när vi har skickligheten ; ) Liv fladdrar in 4 puckar ikväll, Hento spikar igen totalt.
Kommentera

Ledsen gott folk som håller på Luleå.... HV kommer vinna stort ikväll. Jag har haft det på känn en längre tid. Hassinen sätter första pucken i första bytet.... sen rullar det på. Efter 60 spleade minuter står det 7-2 till HV. Så passa på att rusa ner till ert lokala oddset-ombud.
Kommentera

TobbeA:

Bara HV och VF vinner så går mitt spelande in. :)

Jag tippar 5 - 2 till HV, några 7 - 2 tror jag inte riktigt på.. men det är säkert hyfsade odds på det, så det kanske är värt en chansning. Får se om du blir rik ikväll, Tobbe...
Kommentera

Dysso: Du kan redan nu riva ditt odds, Hv vinner inte :)
Kommentera

Portello:

Kul att du är optimist, hoppas du fortfarande kan hålla upp den goda minen efter kvällens förlust. :)
Kommentera

Dysso: Om Hv vinner är jag den förste att gratulera.
Kommentera

Portello:

Får väl säga detsamma om LHF skulle vinna, även om det skulle svida rätt mycket att förlora hemmapremiären...
Kommentera

Dysso: Man får gratta.
Kommentera

Dysso:

Hmmm hade visst lite imma på kristallkulan i eftermiddags. Tur man var pank så man slapp att ödsla slantar på sådant tips :) Men, men, Hv-vinst är alltid lika skönt och även om matchen var lite skum i sin helhet så bjöd den ju på riktigt snygga mål. Bli inte förvånade om ett antal av dem kommer på Hockeykväll på torsdag. Fast det är klart, det blir väl bara DIF och stockholmshockey från de lägre divisionerna..... :)
Kommentera

TobbeA:

Mik kristallkula var totalt trasig, tror jag råkade kolla i en vanlig av misstag.. Skräp VF som inte lyckas vinna så jag får pengar... Nä, får bli att spela singlar på HV istället. :)
Kommentera

Portello:

Tackar! Positivt att båda lagen visade att de kan göra mål.. Mindre positivt att det måste ha varit sunkiga försvar, men hellre mycket mål än igenspikat försvar. :)

Tror att båda HV och LHF har mycket mer att ge än de visade i den här matchen.
Kommentera

Dysso: Har du rätt i , nu får man hoppas att LHF vinner mot MIF på torsdag. Jag har tippat 5-3 till oss .
Kommentera

Portello:

Hm, jag tippade den matchen tidigare, kommer inte ihåg vad jag hade för resultat (på LHF's officiella alltså) .. Går det kolla på något sätt?

Sen tror jag att HV kommer spöa Modo på bortaplan. :)
Kommentera

Dysso:Inte vad jag vet , man brukar ju få ett mail , men dom har tydligen något problem av något slag.
Mycket möjligt att ni vinner borta mot Modo.

Det var då tur att man inte spelade på oddset igår, matcherna gick ju inte direkt som man hade trott.
Nää nu är det bäst att jag börjar röra på mig, jobbet väntar.
Och när man slutar blir det nog att gå och Kolla in PHC-Kiruna som uppvärmning inför imorgon.
Ha en trevlig dag!
Kommentera

Dysso: Säger inte emot dig där, att vi kommer att få stryk imorgon alltså. Med tanke på hur svårt vi hade mot er ifjol så torde det ju inte gå bättre i år heller, kan väl bara försöka hoppas på att Shakin´ Stefan har en dålig torsdag kväll.
Kommentera

Riktigt kul smeknamn som Hult gav Remstam igår...Remieux...:-D Med det målet han gjorde förtjänar han faktiskt det namnet.

Riktigt kul var det också att se tredjekedjan under matchen. Det ser ut som för ett par säsonger sedan, då HVs förstakedja bestod av Remstam - Ekelund - Esbjörs, det säger väl en del om HVs bredd i laget...
Kommentera

OskarB:

Remieux .. Kanske vore något för klacken att bygga en ramsa runt?

Jo, det säger en hel del om bredden, men det säger också en del om HV's klass för ett par säsonger sen. :)
Kommentera

Dysso:

Visst gör det det, men det räckte i alla fall till slutspel då...
Kommentera

OskarB: Hoppas att HV klarar av att fortsätta spela väldigt bra även ifall nu Skröder skulle bli borta ett par veckor... Tror du att Dag kommer värva då eller? Eller kommer han att "kalla in", Ottosson?

Eller så kanske man ger Meijer chansen att få spela i andrekedjan, inte vet jag....
Kommentera

OskarB:

Jodå, visst gjorde det, och det var man väl rätt nöjd med då.
Med dagens lag är siktet rätt mycket högre...
Kommentera

« · 119785