Jag hoppas givetvis först och främst på en HV seger, men det skulle glädja mig mycket om vi fick en bra, tät match, där båda lagen visar upp ett bra spel..
Sen om HV fick göra lite powerplaymål och liv några heta räddningar så gjorde det inte saken sämre. :)
dysso: ska du till scandinavium på torsdag å se frölunda slå knäckebrödsraggarna från knätofsland? Lär bli ett sjuhelsikes tryck, vi börjar lite lagom med att piska mif imorrn.
Ledsen gott folk som håller på Luleå.... HV kommer vinna stort ikväll. Jag har haft det på känn en längre tid. Hassinen sätter första pucken i första bytet.... sen rullar det på. Efter 60 spleade minuter står det 7-2 till HV. Så passa på att rusa ner till ert lokala oddset-ombud.
Jag tippar 5 - 2 till HV, några 7 - 2 tror jag inte riktigt på.. men det är säkert hyfsade odds på det, så det kanske är värt en chansning. Får se om du blir rik ikväll, Tobbe...
Hmmm hade visst lite imma på kristallkulan i eftermiddags. Tur man var pank så man slapp att ödsla slantar på sådant tips :) Men, men, Hv-vinst är alltid lika skönt och även om matchen var lite skum i sin helhet så bjöd den ju på riktigt snygga mål. Bli inte förvånade om ett antal av dem kommer på Hockeykväll på torsdag. Fast det är klart, det blir väl bara DIF och stockholmshockey från de lägre divisionerna..... :)
Mik kristallkula var totalt trasig, tror jag råkade kolla i en vanlig av misstag.. Skräp VF som inte lyckas vinna så jag får pengar... Nä, får bli att spela singlar på HV istället. :)
Tackar! Positivt att båda lagen visade att de kan göra mål.. Mindre positivt att det måste ha varit sunkiga försvar, men hellre mycket mål än igenspikat försvar. :)
Tror att båda HV och LHF har mycket mer att ge än de visade i den här matchen.
Dysso:Inte vad jag vet , man brukar ju få ett mail , men dom har tydligen något problem av något slag. Mycket möjligt att ni vinner borta mot Modo.
Det var då tur att man inte spelade på oddset igår, matcherna gick ju inte direkt som man hade trott. Nää nu är det bäst att jag börjar röra på mig, jobbet väntar. Och när man slutar blir det nog att gå och Kolla in PHC-Kiruna som uppvärmning inför imorgon. Ha en trevlig dag!
Dysso: Säger inte emot dig där, att vi kommer att få stryk imorgon alltså. Med tanke på hur svårt vi hade mot er ifjol så torde det ju inte gå bättre i år heller, kan väl bara försöka hoppas på att Shakin´ Stefan har en dålig torsdag kväll.
Riktigt kul smeknamn som Hult gav Remstam igår...Remieux...:-D Med det målet han gjorde förtjänar han faktiskt det namnet.
Riktigt kul var det också att se tredjekedjan under matchen. Det ser ut som för ett par säsonger sedan, då HVs förstakedja bestod av Remstam - Ekelund - Esbjörs, det säger väl en del om HVs bredd i laget...
OskarB: Hoppas att HV klarar av att fortsätta spela väldigt bra även ifall nu Skröder skulle bli borta ett par veckor... Tror du att Dag kommer värva då eller? Eller kommer han att "kalla in", Ottosson?
Eller så kanske man ger Meijer chansen att få spela i andrekedjan, inte vet jag....