HV71

7183 inlägg · 782 ämnen

HV71 - Frölunda

« · 159497 Till forumet

HV71 - Frölunda
Eftersom vi inte har nöjet av någon match idag så kan man väl tjuvstarta lite med prat om den på torsdag.

Jag tycker att det är HV's viktigaste match hittills denna säsongen. Om man skulle förlora mot Frölunda så smiter dom förbi i toppstriden, får t.om. ett litet gap om dom skulle slå FBK idag. Kan man däremot ta och vinna mot Frölunda, göra en lika bra match som sist i scandinavium så ser det mycket bra ut. Tar man VF i den här matchen är serieledningen inte långt borta!

Ett HV med förnyat självförtroende efter matchen mot Leksand, men fortfarande med mycket att bevisa efter den dåliga trenden innan den matchen borde komma in taggade till tusen. Jag tippar iallafall 4 - 2 och hoppas att det blir efter en match där HV spelar offensivt och har bud på fler mål...
Kommentera

Sv: HV71 - Frölunda
Dysso: inte för att på nått sätt nedvärdera din analys, men jag vet redan hur det kommer att gå både idag och på torsdag, frölunda vinner idag mot fbk med 4-1 , och HV får nöja sig med 2-2 på torsdag, straffläggningen vinner vi :-)
Kommentera

danoj:

Jag tvivlar på att det blir några 4 - 1 i scandinavium, kanske skulle dra till med 2 - 2 där istället. :P

Tror nog att HV ska kunna ta hem matchen i KA på torsdag, men
om det skulle gå till straffar så har du nog rätt i att HV får det tungt. Lotteriet har inte varit våran grej om man säger så. =)
Kommentera

Dysso: nu satte du väll ändå frukostgröten i halsgropen?
7-4 !!!
11 mål i en jättehärlig hockeymatch, se upp där nere i jönköping imorgon, indianerna är på krigsstigen!!
Kommentera

danoj:

Till skillnad mot både Frölunda och Färjestad senast tror jag faktiskt att HV har tänkt spela BÅDE framåt och bakåt på torsdag. :-) Återstår att se om Frölunda kommer plocka fram försvarsspelet också, vilket man brukar i Jönköping.

7-4 är inget konstigt resultat när inget lag spelar försvarsspel. 44-42 i skott säger väl en del också...:-)
Kommentera

OskarB och Dysso mfl: Imorgon känns det trots hemmaplan att vi slår lite ur underläge, VF som studtals spelade propagandahockey senast (igår), mot FBK måste väl gälla som favoriter, trots att matchen går av stapeln i Hockeyns meka Jönköping och i Kinnarps Arena.

Jag har exakt samma känsla inför morgondagens match som jag hade inför första svenska OS-matchen, Salt Lake City tidigare i år, februari. Då mötte Tre Kronor Kanada, och fullkomligt Mosade ju dem!

Men det var innan matchen (den känslan), jag syftar på. Enorm nervositet, nästan lite hopplöshet, faktiskt. VF ser ruggigt starka ut, med två landslagsmässiga målisar, samt backar som Mange Johansson, Sundin, Alavaara, Kakko, Ackeström, samt forwards, ala Niklas, Mikael Andersson, Carnbäck, Kahnberg, centerforwards ala Johnson, Lundqvist, iofs så räknade jag in Micke Andersson som vanlig forward, han spelar ju center.

Och sedan med ett stort flyt, de har ju några segrar bakom sig nu VF!

Nervositet känner jag, stor respekt för VF, liksom säkert HV har, vilket de bör och ska ha. Harald luckner var förresten i Scandinavium igår.

Vad känner ni andra?
Kommentera

Patrik87:
Propagandahockey?! Framåt var det absolut fin hockey men det fanns ju inget som helst försvarsspel. Och just försvarspel tror jag nog VF kan behöva plocka fram imorgon. Just kontringslägen har ju varit HV´s fina melodi i början på säsongen. Det är klart att spelets greundläggande idé är at göra fler ål än motståndaren och så länge man gör det är allt frid och fröjd. Personligen är jag mest orolig för vad Carnbäck tänker hitta på för illdåd imorgon...
Kommentera

TobbeA: då kan jag tala om för dig att dom illdåd carnbäck kommer att ställa till med imorrn är mål, 2 st faktiskt, så nu vet du det.
Kommentera

danoj:
Ja det skulle ju för all del var nog så illa. Nöjer han sig "enbart" med liknande fanstyg så må det vara hänt :) Iom två mål så när han ändå inte upp till Huuskos tre hehe
Kommentera

TobbeA: hehe, nu sa jag bara carnbäcks mål imorrn, dom andra 2 gör niklas andersosn och joel lundkvist serru :-)
Kommentera

danoj:

Stod på jobbet och lyssnade på radiosporten och undrade vad fan som pågick... Känns som om man borde ha varit i scandinavium och sett det hela. Matcher där båda lagen skiter i försvaret och kör 100% framåt är riktigt kul att se, speciellt om man inte behöver lida varje gång man får ett baklängesmål. Siffrorna i matchen känns lite som vissa matcher i allsvenskan...

Tror knappast det blir siffror ens i närheten av den matchen idag, frölunda lär ställa in ett par backar på isen också, inte lira med 5 forwards (för det gjorde man väl, eller? ;))

Jag får stå fast vid mitt första tips, 4 - 2 till HV
Kommentera

Dysso: Lycka till ikväll mot VF. Borde bli en rätt bra match mellan två bra lag.
Ska du kolla in matchen på C+?
Kommentera

Portello:

Har inte C+, och ska igentligen jobba. Hade dock feber igår (men jobbade givetvis ändå, korkad som jag är) så jag vet inte om det blir att stanna hemma och lyssna på hockeylive.

Om du ser på matchen på C+ får du gärna ge nån form av rapport efteråt. Du får väl betraktas som lite neutral, trots dina "Jag tycker om VF" uttalande på sistone. Rapporten (hemläxan? ;)) lämnas med fördel här eller över mail. :)
Kommentera

Portello: Han ska säkert lyssna på "Kristina Lugn" istället, måste ju hålla på vanorna ;)
Låter som en högintressant match med trevligt och ganska skridskointensivt spel.
Hur är det med magsjukan i laget?
Kommentera

Paddan:

Magsjukan ska enligt uppgift vara helt borta.
Den värsta skadan man har nu är Kalle Sahlstedt (och Pelle G då, men han har ju varit borta länge)
Kommentera

Dysso: Tyvärr så kommer jag vara borta från 18 till okänd tid så jag kommer då minst missa 1-2 perioder om inte hela matchen.
Kommentera

Dysso: OK, hinner Sahlstedt göra comeback innan juluppehållet?

Nu får se till att knipa tre poäng ikväll.
Kommentera

Paddan:

Citerar Harald för att svara på den frågan.
"Mika Niskanen och Kalle Sahlstedt har börjat träna för fullt igen. Niskanen hoppas vi kunna använda oss av igen inom en snar framtid."

Antar att det betyder att båda dessa herrar kommer tillbaka före juluppehållet.

Klart det ska bli 3 poäng ikväll, serieledningen är inom räckhåll...
Kommentera

Patrik87: Jo tack, jag känner samma känsla, fast omvänt. HV 71 är ett av de bästa lagen i ES och det blir en riktigt tuff match för Frölunda. Det gäller att kriga i 60 minuter om man skall ha en chans att ta 3 poäng borta mot HV. I kväll så får vi se hur det går, men oavsett hur det går, så kommer vi alla att bjudas på bra hockey.

Tror på: HV 71 - VF 3-5
Kommentera

Jag håller tummarna för att ni krossar VF ikväll. I Götet har de fått Hybris, storhetsvansinne etc. De har redan spikat finalen och tycker egentligen att de sista 30 omg och slutspelet är onödigt.
Visa vad en riktig publik gör för ett lag stötta i vårt och torrt.
TIPS 7-1
Kommentera

svanru: haha, tänk så ledsen man kan vara efter en förlust, istället för att koncentrera dig på ditt egna lag så går du in och försöker medvetet hetsa fram ytterligare en meningslös konversation, för du kan väll inte tro att vi frölundaiter inte läser motståndarens forum samma dag som match?
Nej, du är ett stort skämt svanru, lev med det.
Kommentera

svanru: Mycket av hetsen är nog "framtvingat" av svensk massmedia. Visst har vi fått lite smått solsting av framgångarna, men är det att undra på? Leder ES för första gången sedan jag vet inte när. Sedan är det som jag tidigare skrev, en ruskigt tuff match ikväll, som förmodligen kommer att bli ruskigt jämn. Ser fram emot denna, och hoppas på ännu en bra och publikvänlig match.
Kommentera

danoj: Som 50% Smålänning har jag rätt att hålla på mitt andra favoritlag. Dina småaktiga påhopp är inte mycket att bry sig om. Tack Klinth för att du är förnuftig.
Kommentera

svanru: påhopp?
Svar på tal kallas det, Du bor alltså i göteborg, du är 50% smålänning, och du håller på färjestad?
Ja som sagt, inget förvånar mig längre.
Kommentera

svanru: Har vi fått hybris? Vi har spikat finalerna.. säkert! Det är 30 matcher kvar och även om man går till slutspel kan allt sedan hända. Conny och laget vet detta och agerar där efter. 7-1 vaknade du sedan?
Kommentera

Dysso...
jag trodde du satt i Jönköping nu...
ska du med o se Frölunda få spö
på Tisdag??..;0)
Kommentera

gud:

Jag skulle egentligen vara på jobbet, men är hemma p.g.a. feber å annat elände. Tror inte jag orkar gå på hockey nästa vecka, börjar jobba natt då så jag misstänker att jag kommer gå runt och vara trött större delen av tiden. Får väl återkomma om det på tisdag, jag kanske kommer vara jättepigg, vem vet. :)
Kommentera

HV har den lätt bästa målisen i elitserien!!!! Liv är grym i målet och verkar vara rolig som fffffannnnn!!!!!!!!!!
Kommentera

Tifoälskare:

Av vad jag hör på webradion så lämnar han väl mycket returer idag...
Kommentera

Tack för tillställningen, idag var frölunda det bättre laget, så vi fick vår revanch för senast när ni tog poäng i scandinavium, och det gör man inte ostraffat!!
Patrick87, vad var det jag sa, carnbäck gjorde mål, om än inte 2 så räckte det med 1 :-)
Kommentera

danoj:

Är väl bara att bita i det sura äpplet och säga Grattis!
Frölunda är utan tvekan seriens formstarkaste lag just nu, HV spelar väldigt långt från toppen av sin kapacitet...

Nu tar vi nya tag inför nästa match, bara att bryta ihop och komma igen.
Kommentera

Dysso: Enda höjdaren var Brännströms slagskott i krysset..
Kommentera

« · 159497