Även om resan till tokholm känns rätt angelägen, kanske man skulle fokusera på en match som ligger lite närmre i tiden. Modo i KA, dags för lite revansch här kanske? Ett Modo som förstörde våran fina matchserie i början av serien...
Efter matchen mot BIF är jag trots förlusten positiv, mycket skott på mål så kommer det. Man kan väl inte missa öppet mål 4 gånger i samma period en gång till? Varken Modo eller HV befinner sig direkt i toppen på en formkurva, men jag hoppas att matchen mot Brynäs var början på vändningen för HV's del. Den som lever får se...
Både HV och Modo har väldigt mycket att bevisa. HV måste förbättra sitt spel på framförallt hemmaplan, och för Modo så har väl inte direkt bortasegrarna trillat in. Vågar du dig på att tippa något slutresultat?
Jag tror målskyttet lossnar för HV. 5 mål på 4 matcher, nu är det dags. 5 - 3 kanske?
Jag får väl säga detsamma, någon gång måste pucken studsa våran väg. Hoppet är att HV har lyckats inse att dom håller på att rasa i tabellen, och att fjärdeplatsen är VÄLDIGT viktigt, både ekonomiskt och sportsligt.
Föresten, vad tycker du som Modosupporter om tränarbytet? Det är det enda av de som varit hittills som jag inte förstått alls. Var målsättningen för modo verkligen högre än en slutspelsplats?
Tackar. Intressant läsning. Som du kanske gissade så följer jag inte Modos GB särskilt mycket. Hursomhelst så har väl Pirro och hans gäng ett bra tillfälle att bevisa att man kan vinna på bortaplan. HV ligger på tionde plats om man bara räknar poäng från hemmamatcher. Bara BIF och LHC är sämre...
Jag är trots detta optimist, nu bär det uppåt för HV. Ett trendbrott, där HV börjar spela bra, och vinna, mer än en match i taget inleds på tisdag.
Dysso: Jo jag förstår det. Man kan nog knappast följa alla gästböcker ständigt. Just nu på min favvolista i alla fall. HV71. Sen får vi se om det räcker över nästa match. Sov gott och god match på tisdag.
Satt och kollade på mer statistik, i brist på bättre sysselsättningar såhär på kvällskvisten. Det visade sig att det bara är två lag som skjuter mindre skott än HV. Ett av dom är inte helt förvånande jumbon, LHC. Det andra är Modo! Kanske är bud på en målsnål match. Modo ligger iallafall efter HV i effektiviteten på de skott man har...
Jag håller mig till den redan startade matchtråden. *pika lite* Modo fastnade visst i en snöstorm uppe i övik, så matchen är framflyttade 30 min. Sen om det påverkar hur matchen utspelas eller inte får någon annan avgöra... :)
Sitter och lyssnar på radio match's hockeytimme. De intervjuade Pirro för en stund sen och enligt honom lyckades Modo komma i tid ändå, så de hade inte behövt skjuta fram matchen...:-)
Dysso: Bara att beklaga förlusten. Vad har egentligen hänt med HV? Efter er grymma öppning av ES har ni ju fullständigtklappat ihop. Lycka till i framtiden.
Dysso: Bara synd att den där "färgburken" inte räckte till en seger. Tyvärr pytsade vi ju in en puck mer än er. Beklagar förlusten, själv är jag dock riktigt nöjd med de tre poängen!
Dysso: Inte direkt, var väl lite "går det så går det" över båda lagens spel. Förvånansvårt tamt försvarsspel från er sida, vi har ju direkt inte någon vidare defensiv så då är det förvånande att se ett på papperet mycket bättre lag prestera ett så andefattigt spel.
Tackar, tackar. Äsch, ni kommer att repa er från denna formsvacka och klarar er utan problem till slutspel.
Det sa jag också glatt, men nu har formsvackan varat i 24 omgångar, vilket är nästan halva serien. Förlust mot SSK imorgon så börjar jag se mörkret i slutet på tunneln, och det är nog väggarna som rasar...
Dysso: Äsch, lägg ner det där negativa tramset nu. Du börjar ju låta som Albert. ;) Se till att klå SSK imorgon istället, det skulle vi tjäna på båda två!
Du har inte sett mitt kartonger. Jag jobbar på Astra vettu, packar dom själv. ;)
Om vi vínner så blir det nog mest en enorm lättnadskänsla. Det kanske är det problemet laget har också, man vill helt enkelt inte förlora, mer än man vill vinna.
Dysso: Men skulle det bara komma kanske 4800 imorgon, då är vi GARANTERAT under fina 6000 i snitt.. Och vi som kunde haft ett på närmare 6200 om det hade gått bra... HV71 är inne i en riktigt, riktigt dålig trend, undrar om detta komemr ta slut innan det är för sent? Dysso, säg att det kommer 4800 imorgon, vad blir då vårat nya snitt?
Dysso: Jaha, där ser man, du hinner alltså jobba mellan passen med ismaskinsmaffian. :)
Hmm....ska se om jag kanske kan få Birgit att jobba dubbelt imorgon. Hon gjorde ett himla bra jobb inför gårdagens match. Tre poäng avverkade i vår niopoängsvecka, två lätta vinster mot VF och TIK kvar.
Efter matchen mot BIF är jag trots förlusten positiv, mycket skott på mål så kommer det. Man kan väl inte missa öppet mål 4 gånger i samma period en gång till? Varken Modo eller HV befinner sig direkt i toppen på en formkurva, men jag hoppas att matchen mot Brynäs var början på vändningen för HV's del. Den som lever får se...