HV71

7183 inlägg · 782 ämnen

Imorgon smäller det!

« · 135128 Till forumet

Imorgon smäller det!
Jag tror personligen på en oerhört tuff drabbning imorgon, matchen mellan Västra Frölunda-HV71. Eller Frölunda Indians som de numera heter... Jag tror att det kommer vara extra viktigt att imorgon kunna sätta chanserna, samt att spela för fullt i 60 minuter, ösa på och framför allt: HA KUL!

Det går inte att komma till Scandinavium med en massa RESPEKT!

Jag tror på seger!
Kommentera

Sv: Imorgon smäller det!
Jag tror på Frölunda Seger med 4-3.. Men vi får se!
Kommentera

Gizaro: Självklart blir det VF-seger. även om det kommer att bli tufft... VF vinner med 4-2
Kommentera

skalpjägaren: Jo.. för Frölunda brukar ha ganska lätt för HV. Sen blir det kul när jag far Till kinnarps Arena 1 december.. blir min andra borta match...
Kommentera

Gizaro: Ska själv försöka komma i väg på nån bortamatch i år. Närmast blir väl HV, men så gör man ju lumpen vilket inte underlättar det hela...
Kommentera

skalpjägaren:

VF vinst.. Tja, vi får se om det är något mer än stridsmålningar och rök från indianerna. Syns i Scandinavium! =)
Kommentera

Dysso: ni ska få erfara det som modo och djurgården har fått erfara i scandinavium, vänta bara tills imorrn!!! :)))
Kommentera

Dysso: Ja, ni lär ju märka att VF är hemmastarka. Blir det mycket folk från HV eller?
Kommentera

danoj:

Att slå modo och djyyrgååårn är väl ingen stor prestation? ;)
Blir en intressant match hursomhelst, HV's scandinaviumkomplex tar förhoppningsvis slut idag...
Kommentera

skalpjägaren:

Att VF är hemmastarka har vi redan upptäckt.. :)

Vet inte hur många det blir, det sista jag har sett var att det blir en buss från jönköping + oss som bor i stan.. Men det kan ha ändrat sig, uppgifterna är inte så aktuella tyvärr. Minst en buss iallafall.
Kommentera

Dysso:
vart träffas ni här i stan??..
kanske det är läge att se matchen..
Kommentera

gud:

Det är klart du ska. Jag tror det kommer bli riktig hockeyunderhållning.
Kommentera

gud:

Noll koll.. Jag träffar dom på Sektion M i scandinavium. =)
Vet inte ens om det finns någon organiserad "träff" innan matchen, har kollat runt på forum och inte sett något om nån sån. De enda jag eventuellt ska träffa före match är väl syrran och hennes ohängde pojkvän som har den dåliga smaken att hålla på Frölunda...

Är du sugen på hockey är det klart du ska gå! Lär bli en kanonmatch mellan två av seriens bästa lag. Kommer HV få poäng med sig från mardrömsarenan Scandinavium?
Kommentera

OskarB:
då förstår jag du kommer??
då ska jag bara få permis av frugan
så jag slipper att åka till svärmor o
käka...kan inte förstå att hockeyn lockar
mer...;0)

Dysso...
HoHo...

går du direkt?? eller samlas
ni HV Göteborgare någstans??
Kommentera

Dysso:
Ööö..vadå seriens två bästa lag..
i vilken match är du i..;0)

sektion M vet jag vart den finns..
men en bärs eller 2 innan match kan vara trevligt

det med att släppa på en blivande svåger som
håller på VF kan inte vara bra..vi kanska ska ta ett
snack med den saken..;0)
Kommentera

gud:

Tyvärr kunde jag inte komma loss idag. Tentaperioder suger. Jag får se det på PPVn istället, så spar jag 4-5 timmar...

Förresten, sa inte Dysso två AV seriens bästa lag?? :-D
Kommentera

gud:

Planen är väl att gå direkt tror jag, som jag sa vet jag inte om det är någon samling av HV Göteborgare, vet inte ens hur många såna det finns. Ska nog inte släpa på någon blivande svåger under match iaf, dom lär knappast sitta på sektion M. Möjligtvis träffa före match och pika lite, funkar alltid att fråga när dom senast tog SM guld... =)

Varför tränar du inte upp frugan lite, ta med henne på hockey vettja! Kultur när den är som bäst...

Som Oskar sa, två AV seriens bästa lag.
Kommentera

Sitter och väntar på TV pucken, har missat den sista åren. Alltid kul att se lite hockey med knattarna, öppet spel och mindre taktik kan vara rätt skönt ibland. Får se hur mycket man hinner se innan det blir dags att åka mot Scandinavium...
Kommentera

Dysso:
frugan på hockey..hehe..tror inte det..
fotboll kan man lura med henne på
självklart Bajens matcher då..;0)

tyvärr är det kört för mig för dagens
match..det får bli ppv för mig idag..
Kommentera

gud:

Trist.. Jaja, du får iallafall se matchen, alltid något. Själv lär jag drabbas av värsta chocken, byta från tv-puck till elitseriehockey är en viss tempoökning. :)
Kommentera

Vilken match HV gör!! Man spelar i det närmaste ut Frölunda i Scandinavium. Försvarsspelet är helt prickfritt matchen igenom och Frölunda kom ingenstans. Avslut i fel lägen hela tiden och det man skapade tog Liv hand om. Man fick verkligen VF att se dåliga ut periodvis. En av de bästa insatserna jag sett HV göra någonsin, det här var verkligen en lagseger!! Bara synd med de två plumparna i protokollet i slutet av matchen, 4-1 speglade matchen betydligt bättre än 4-3.
Kommentera

Det var ju f-n att man inte kunde vinna idag. Tyvärr så förtjänade vi inte att vinna direkt, HV spelade mycket bra större delen av matchen.
Det bär emot, men grattis i alla fall... vi vet ju ändå att SM-guldet hamnar i Göteborg :)
Kommentera

OskarB: Men alla mål räknas ju som vi alla vet... Det var nära sudden där ett tag...
Kommentera

skalpjägaren:

Vi får väl se hur det ser ut framåt våren. Dock kan man väl konstatera att HV71 just nu är Sveriges bästa lag. :-D Jag blev mycket imponerad av grabbarna idag.
Kommentera

skalpjägaren:

Nja, efter 4-3 målet fick ni ingen mer ordentlig chans. Något skott från blå, men riktigt nära var det väl aldrig. Onödigt att det skulle bli så dock.
Kommentera

OskarB: HV spelade mycket bra idag, men tyvärr så spelade VF riktigt uselt ibland. Jaja, ni kanske är bäst nu, men vänta ni bara...

Jo, erkänn nu. Lite skakis blev ni allt...
Kommentera

Grattis till segern...
Kommentera

skalpjägaren:

Jag tycker inte VF var speciellt dåliga. Skillnaden var att HV var bra rakt igenom och plockade bort nästan allt VF försökte med. Allting fungerade för HV idag. Försvaret var närmast prickfritt, perfekt boxplay, hyggligt power play och vassa spelvändningar. Har svårt att se något lag slå HV när de spelar så.

Jag hann faktiskt inte bli speciellt skakis, mest förbannad eftersom det kändes så otroligt onödigt. Först en katastrofal passmiss på blå som gav friläge i HVs power play, och sedan en felstuds när HV-back täckte skott som ställde Lundqvist med öppet mål. Det var ju trots allt inte VF som skapade målen, utan HV hade otur i två sekvenser som VF utnyttjade på bästa sätt. Första målet från VF var snyggt däremot. Inget att göra där.
Kommentera

OskarB: ok ni vann första bataljen,men vi ska la mötas total5 ggr, eller hur är det?
Och nästa gång ni kommer till scandinavium kommer jag vara där, och spelar frölunda lika dåligt då kommer jag gå ner till dom i pausen med stridsyxan i högsta hugg, och då är det tamigfan otroligt om dom inte vinner, när danoj höjer rösten står motståndarlagen stilla, gammalt djungelordspråk :)
Kommentera

OskarB: Ja, lite får jag allt hålla med dig. Ibland åkte HV-spelarna bara rakt igenom, tror ni fick 2-3 frilägen, och det var inte sällan VF var 2:a på pucken...
Men jag tycker fortfarande att VF spelade långt under sin kapacitet...

HV-klackens "ska ni gå hem nu?" tystnade ganska omgående när folk började gå, och målen trillade in. Känns lite bra trots förlusten.
Kommentera

danoj:

Totalt 6 ggr ska vi mötas, 5 möten kvar. I övrigt tycker jag det var en riktigt bra hockeymatch.
Kommentera

skalpjägaren:

Hajar inte varför folk går hem när det är 4 minuter kvar. Spelar väl ingen roll om laget ligger under med ett antal mål. Tycker man ska visa sitt stöd för laget, STANNA KVAR! Sen blev det lite lite nerv faktiskt, får man väl erkänna... :)

Det där med att inte gå hem gäller förövrigt när man leder stort också, så jävla dåligt att folk går. Har sett det på alla arenor jag varit på. Om folk inte vill se hela matchen kan dom f*n stanna hemma istället...
Kommentera

« · 135128