HV71

SHL · 7178 inlägg · 782 ämnen

Leksand - HV

Leksand - HV
Nu är det dags för HV att lyfta sig i håret och KROSSA leksand. Jag förväntar mig mer av stora delar av laget, och med Hassinen tillbaka kan det inte gå åt annat håll än FRAMÅT!

Den enda molnet på himlen jag känner såhär före matchstart är faktiskt skador. Då inte bara de vi redan har, även om de inte muntrar upp, utan snarare de vi kommer få av Leksand. Om domaren låter detta huggargäng göra vad de vill, så kan det bli en riktig dyster historia för HV, oavsett vad det står på resultattavlan när hesa fredrik tjuter i slutet av tredje...

Jag tippar slutresultat 3 - 5, även om jag som sagt hoppas på siffror i stil med 1 - 6.

Sv: Leksand - HV
3-0 målet i dagens match är bland det läckraste jag någonsin sett. Määtänen och Hassinen i ett två mot ett läge.

Leksands Lodin väljer att markera Hassinen och lämnar Määtänen med Fransson. När Lodin tror att det bara är skott som återstår för Määtänen vänder han om för att störa honom istället. I samma ögonblick passar Määtänen snett inåt bakåt mot Hassinen som har ändrat åkriktning och kommer rakt mot pucken. Detta uppmärksammar varken Lodin eller Fransson utan de tittar båda åt fel håll och Hassinen har halva målet att lägga in sin backhand i medan Lodin och Fransson bildar kö till korvmojen.

Har aldrig sett någon bli så grundlurad på en hockeyplan, och att två stycken skulle bli det trodde jag inte var möjligt. Båda två stod och tittade efter både pucken och Hassinen och det såg inte ut som att de fattade vad som hade hänt förrän långt efter att pucken passerat mållinjen.

« · 158076