HV71

7183 inlägg · 782 ämnen

Nedsläpp

« · 111096 · » Till forumet

Sv: Nedsläpp
gud: Guldbosse går inte av för hackor nä ..
Apropå det, surfa till hv71.se, klicka på multimedia, och lyssna på mp3'an med just .. Bosse =)

Däremot så måste jag väl erkänna att Liv i sina bästa stunder är ett par klasser över Bosse
Kommentera

Patrik87:

Ingen större mening med att försöka försvara sig i andra klubbars gästböcker, brukar bara leda till massa skitsnack. Oseriösa inlägg brukar vara enklast att bara ignorera.

Tror knappast de flesta FBK fans delar Sputniks åsikter.
Kommentera

Power playet verkar suga rejält idag.
Kommentera

OskarB:

Hela första perioden verkar ha sugigt rejält.
Får hoppas HV gör som dom brukar och dominerar andra.

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '8007000e'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] System resource exceeded.

/live/live.asp, line 26

Det där tycker jag är ett väldigt dåligt tecken..
Kommentera

Dysso: Spelet verkar ändå hyfsat. HV verkar ha tryckt på, skapat ett par chanser och Brynäs tvingas till utvisningar som vi tyvärr inte klarar förvalta. Hoppas vi tröttar ut dem i alla fall...:-)

Där kraschade väl rapporteringen... Hoppas den kommer igång igen.
Kommentera

OskarB:

Tippar på att dom inte betalat tillräckligt mycket för databsen, och haft för mycket connections. Om det är så så lär vi inte få sen den igen :(
Kommentera

Dysso:

Hoppas du har fel...
Kommentera

Dysso och OskarB...
vilken sida har rapporteringen??
Kommentera

OskarB:

Håller med...
Var helt inställd på en kväll med iallafall lite texthockey för att stilla abstinensen. Att det skulle avslutas när det är två perioder kvar och HV ligger under med 2 - 0 vore ... grymt
Kommentera

gud:

Se länktips
Kommentera

gud: Länktips...
Kommentera

Dysso: 12 sekunder... Då är det väl kvitterat sen igår...:-D
Kommentera

OskarB:

*blåser på tangentbordet*

Vi kan göra karriär som HS duellanter, vi behöver bara hitta lagom menlösa inlägg att svara på =)
Kommentera

Dysso: Brynäs officiella är likadan...
Kommentera

Dysso:

Nu hände något i alla fall. Rapporteringen fortsätter här på HS. Antar att det är Brynäs GB som gäller.
Kommentera

På Brynäs gb kommer det att rapporteras så gott det går under tråden Fredde G's tråd...
Kommentera

He he, nu fick jag 2 sek med mig. :-D Skönt, nu ligger jag inte på minus idag i alla fall:-P
Kommentera

OskarB: Intressant att räkna ut plus/minus på det där..
Hur får man assistpoäng? Vilken kedja spelar jag i? ;)
Kommentera

Fel av mig. Tråden 'Brynäs - HV rapportering', ska det vara... Fast det känns som om det mesta trögar sig för tillfället...
Kommentera

passbie:

Tror det finns ett samband med 230 personer som kollar på hockeysnack. Livsfarligt att köra liverapportering från matcher här verkar det som. Undrar hur många av de 107 inloggade som sitter med Hockeysnack LIVE uppe.. =)
Kommentera

Dysso:

Du visade ju just att du var en straffskytt av rang!!

Det verkar som om de där Brynäs-rapportörerna tog med sig problemen hit...seeeegt....
Kommentera

passibe:

Warning: Too many connections in /www/docs/www.hockeyligan.se/html/community/live.phtml on line 73

Det ser inte ljust ut för Live prylen heller längre..
Kanske skulle flytta rapporteringen av matchen till en statisk websida som man får ladda om?
Kommentera

2 - 2, ooh, liverapportering på HS kanske inte är så dumt ändå.. =)
Kommentera

OskarB:

Gott, då var det kvitterat. Det gick snabbt. Blivande årets rookie kandidaten Per Arlbrandt och okänd frilägesskytt. Skulle inte förvåna om det var Arlbrandt igen förresten. Finns ingen i HV jag hellre skulle vilja ha i ett friläge än honom. Grabben har flytande kväve i ådrorna, så kall är han..:-)

Annars verkar det vara omvänt i andra perioden, om man nu kan dra några slutsatser på de här knappa rapporterna (bättre än inget dock, jag är tacksam för det lilla), Brynäs har mer puck och HV kontrar.

Undrar om den sista meningen är förståelig för någon annan än mig...he he
Kommentera

OskarB:

Kommer att tänka på straffläggningen under Scandic Cup, Arlbrandt vågade verkligen göra lite annorlunda grejer där.. =)

Tror också hårt på honom, hoppas han kan få hyfsat med istid när elitserien drar igång.
Kommentera

Dysso:

Ja, de stoppsladds-straffarna han slog var verkligen ögongodis. Han lär nog få spela lika mycket som övriga till en början, och jag har en känsla av att han kan göra 4e linen riktigt giftig.
Kommentera

BIF-HV 3-2
Kommentera

tom-2: 3-3, och så kom ett power play mål så småningom...:-)
Kommentera

OskarB: vem gjorde målet?
Kommentera

Kid A: Vet ej. Jag vet inte mer än vad som står i Brynäs GB. Det är någon som rapporterar live där.
Kommentera

OskarB:

Verkar vara några som siktar på en nivå kring knäskålarna där tyvärr... Eller så var det någon avancerad form av ironi som inte jag heller förstår.
Kommentera

Dysso: Ja, de måste dra konstiga slutsatser där uppe. Apropå ingenting, typ...
Kommentera

3-3 och sudden väntar. Går det till straffar kan jag sätta en slant på att Arlbrandt hänger en.
Kommentera

Synd, 3-4. Nu fick inte Arlbrandt chansen att briljera. Skall bli kul att gå på HV-LHC på torsdag.
Kommentera

OskarB:

Jo, det hade varit riktigt kul. Tyvärr jobbar jag (kanske är tur det), så jag kan inte få panik och åka upp för att se matchen.
HV har en viss revansch att ta där, kan man tycka...
Kommentera

Dysso:

Nja, den tar vi senare i serien. Det svider mer då...:-) Ett par mål räcker på torsdag.
Kommentera

OskarB:

Blir mörkrädd av alla galna fjortisar som dyker upp såfort HS blir omnämnt nånstans. Trots att man vet att det bara är barn, så svider det att se personer som säger sig hålla på HV bete sig som det ser ut i brynäs gästbok nu.

Man kanske borde införa att man inte kan posta med ett helt nytt konto, utan bara efter att man varit registrerad i en vecka?
Borde få bort rätt mycket av dessa plötsliga inhopp av folk som inte vet vad ett forum är. Vad tycker du?
Kommentera

Dysso:

Nja, får man inte posta på en vecka tröttnar man nog innan man börjat. Vi vill ju ändå ha en viss tillströmmning till HS.

Jag tror och hoppas att de flesta snart märker att HS håller en hög nivå på diskussionerna och antingen anpassar sig därefter eller vänder sig någon annanstans. En viss inkörningsperiod får man väl helt enkelt ha överseende med. Upprepas det, får man däremot vidta åtgärder för att stävja sabbet...:-) (Någon som kommer ihåg stoppa sabbet kampanjen?:-D)
Kommentera

OskarB:

Stoppa sabbet ja.. Jo, den kommer jag ihåg. Såg dock aldrig någon som helst verkan av den, men det kanske bara var jag som tittade på fel ställe? =)

Njo, det funkar nog hyfsat här på HS sålänge moderatorer tar bort inlägg med låg nivå, och andra ger konstruktiv kritik till de som postar konstiga saker. Som sagt, bara att det svider i mig av att se HV förknippas med folk som skriver med CAPS och postar allt 3 gånger.
Kommentera

Dysso: Ja, inte är det vackert.

Själv fick man ju sitta och rita stoppa sabbet affischer i skolan i någon sorts tävling. Riktigt menlöst... Man visste ju knappt vad det innebar :-)
Kommentera

OskarB:

Riktigt så illa var det inte för oss..
Eller det kanske det var, undrar om vi inte hade nån temadag eller annat tramsigt om det.. *fundera*
Kommentera

Stefan liv!!

Många har funderat på vilket motiv man skulle ha på sin hjälm om man va målvakt,,,,,,stefan liv valde sin mamma!!Vad skulle ni själva ha valt o varför!!?????
Kommentera

Dysso: Något sådant hade vi också. Kom bara att tänka på det när ordet dök upp i huvudet. Det är ju inte ett ord man använder varje dag direkt.
Kommentera

OskarB:

Rädda mig! Dom är här! *springer runt i cirklar och skriker*
Tror jag ska sova nu, hoppas allt är tillbaka till det normala imorgon.

Lycka till! :)
Kommentera

E det ingen som har någon kommentar om motivet skulle ni oxå valt att ha eran mamma som motiv!!
Kommentera

Dysso: Det var till och med 2 power play mål idag. 10 st på 9 matcher nu, helt ok facit.

Målskyttar: Arlbrandt, Määtänen och Ekelund.
Kommentera

OskarB: Idag las Hv71:s matcher ut på ticnet.se, dock kan man inte beställa från måndagen den 16:e.

Men prisentervallen står : 125-280

Alltså kanske man har sänkt de 370 kr/biljetten till 280.
Kommentera

Patrik87:

Det är snarare så att alla är sålda på säsong. Det finns således inga kvar att köpa på ticnet.
Kommentera

OskarB: Men varför står det?: prisentervall: 125-280?
Har dom höjt priserna?
Kostade inte stå 100 innan samt 250 på långsidan?
Kommentera

Patrik87: ticnets avgifter
Kommentera

« · 111096 · »