HV71

7183 inlägg · 782 ämnen

OTUR

« · 71625 Till forumet

OTUR
Otur hv men bra kämpat. Ni kommer igen . Ni är bäst trots allt.
Kommentera

Sv: OTUR
Otur?? Du var en duktig optimist, Sara. ;-)
Kommentera

Du är duktig du BJ som kan utläsa precis vad hon menade med otur. Du kanske kan upplysa mig? Otur i gårdagens match? I matchserien? Att man redan är utslagna och därmed att man inte vann första matchen? Att man tappade formen just nu? Att några enkla hela tiden trillade in i början av de senaste matcherna? Att man blev lottade mot FBK?
Kommentera

Inte för att jag är psykolog, eller ens människokännare, men finns det inte en liten uns av bitterhet och besvikelse?
Jag var besviken i globen i förra årets finaler... men då var det jämnare och laget föll på domslut och missflyt.... men att kalla en 1-15 förlust för otur... det är faktiskt pinsamt...
Kommer ihåg 1-13 matchen mellan SWE-USSR när Tretjak stod i sovjeternas mål... det var INTE otur... Det var ett lag uppbyggt kring Krutov, Larionov, Makarov, Kasatonov och Fetisov... och dom var helt underbara....
Kommentera

Du tycks inte ha förstått innebörden i mitt förra inlägg. Självklart är det inte otur som gjorde att HV förlorade matchserien. Det är ju absurt att påstå. Däremot finns det olika perspektiv att se saker och ting ur. Det var några sådana jag räknade upp.

50/50-lottningen mellan FBK och Modo. Med facit i hand, kan inte det kallas otur?

50/50 matchen i första omgången. Kan inte det kallas otur att inte HV lyckades vinna åtminstonde den?
Kommentera

Om man förlorar i sudden två matcher i rad - då kan jag förstå att HV fans talar om otur, men ni har ju blivit förnedrade, inte varit på banan. Ni räckte kort och gott inte till. Det är inget att skämmas för, men även er sprotchef har en del att arbeta på.
Liv måste ju ha tappat formen helt.
Kommentera

Vi HV-fans? Jag ser ett HV-fan som sagt så. Du verkar bra på att generalisera...
Kommentera

Njaa... jag vet inte...
Är det SM-guld som HV var ute efter så hade nog de varit tvungna att möte FBK förr eller senare... och tittar man på FBKs sudden statistik så är den ganska talande... så jag vet inte om det var otur... och dessutom skulle HV vunnit första så ser jag ingen anledning att FBK skulle förlorat både 4e och 5e matchen...
Hur som helst så är det som det är... och all heder åt HV, visa bara att ni är bra förlorare... semi är inte illa...
Kommentera

Du har fortfarande inte förstått vad jag menar. Olika perspektiv är nyckeln här. Skit i matchserien. Man kan ha andra mål än så. Och det är inte HV's synvinkel heller. Man kan ju tycka det är otur att inte få se HV i Kinnarps imorgon, eller? Oavsett vilka chanser man skulle haft i den matchen.

Kolla var diskussionen började. BJ kom med ett besserwisser inlägg om Sara's egna lilla reflektion över vad det nu var hon menade. Jag tyckte det var lite löjligt och försökte komma med ett mot-besserwisser-inlägg om att man kan se saker och ting ur olika perspektiv. Hela den här diskussionen är ju hur löjlig som helst.
Kommentera

« · 71625