HV71

7183 inlägg · 782 ämnen

Pavlikovskys

« · 55627 Till forumet

Pavlikovskys
Det verkar som om framförallt Rastislav gjorde en riktigt bra match igår i Slovakiens förlustmatch mot Tyskland.

Förlusten gör det dock svårt för Slovakerna att ta sig vidare till huvudturneringen och OS kanske blir kortvarigt för dem. Det kanske är lika bra, sett ur HV synpunkt, att de får komma hem och träna med laget och höja kvaliteten på träningarna.
Kommentera

Sv: Pavlikovskys
Håller verkligen med dig.... Då blir det inte så jätte länge han blir borta från HV då juh....fast det hade juh säkert varit kul om det gick lite bättre för han i OS...
Kommentera

De flesta av svensk-bekantingarna överglänsde ju NHL-spelarna, Petrovicky och Pardavy t.ex. var ju grymma.
Kommentera

Japp, så var det. Efter mitt första inlägg har jag även sett matchen och det var kul att se ur svensk synpunkt. Själv hade jag av naturliga skäl mest ögonen på Pavlikovsky bröderna och Rastislav var precis som alltid. Tekniskt briljant med ett par snygga finter och en fenomenal framspelning som borde resulterat i mål. Dessutom fick han ju sin vana trogen en utvisning efter gruff framför mål...:) Precis som alltid alltså...
Kommentera

Resultatet i natt (Slovakien-Lettland 6-6) gjorde ju att Slovakien är utslaget ur OS. Sista matchen blir betydelselös. Bra för HV, trist för bröderna Pavlikovsky. Nu får HV möjlighet att träna med fullt lag och det kan nog behövas. Jag undrar om de hinner hem till helgens cup när vi möter Färjestad och Pelicans?? Hem och träna powerplay nu grabbar!!
Kommentera

OskarB: Jag tror de blir borta ett tag till. De ska spela placeringsmatcher. Om det är en eller flera vet jag dock ej.
Kommentera

Ja, de har en match kvar i gruppen och en placeringsmatch. Jag har ingen koll på matchdatum, dock. Det blir nog svårt att få dem i spelbart skick till på Fredag med tanke på tidsskillnad och allt. Möjligtvis att de kan vara med till Söndagsmatchen.
Kommentera

« · 55627