HV71

SHL · 7178 inlägg · 782 ämnen

Rekordtidigt nyförvärv

Rekordtidigt nyförvärv
HV ser redan om sitt hus inför nästa säsong. Man har skrivit ett 3-års kontrakt med en av landets mest lovande juniorer, 19-årige Simon Skoog från Mörrum. Han kommer dock stanna i Mörrum säsongen ut trots att han anses vara bra nog för att spela i ES redan nu.

Skoog är 189 cm, väger 99kg och har sin styrk i defensiven. Trots sin storlek anses han dock vara en mycket god skridskoåkare och har en bra klubbteknik.

Dag Larsson säger att man har följt Skoog i flera år och att han valde HV före anbud från både MIF och FBK. Skoog är draftad av St Louis Blues.

Sv: Rekordtidigt nyförvärv
OskarB: Det verkar onekligen mycket intressant,och killen lär kunna bli grym...

Skall passa på att säga varför jag INTE skrivit här på ett tag.. Har inget fungerande INTERNET,(bredband),så förvänta Er inget svar på ett tag,kan komma in via andra datorer ibland,men har mkt i skolan osv också..

Ha en fortsatt bra dag..

Och nu tar vi VF på söndag i Scandinavium!!!

Patrik87: inte för att verka otrevlig, men nej det gör ni inte ;)

OskarB:Jag tycker att förvärvet av Skoog känns klockrent. Ytterligare ett tecken på att vi har en organisation som spetsat till verksamheten och ligger långt framme när det gäller Sverige. Varför vänta när man kan handla nu? När det gäller en 19-årig kille så uppskattar han säkert att bli uppvaktad av ES etta på ett så här tidigt stadium. Och skall vi locka de bästa talangerna hit i konkurrrens med storstadsklubbarna så behöver vi nog vara extravaganta i längden. Fram med giftasringen innan vi ens är förlovade :-)

Ljungkvist, Thorwalls och Lindmans kontrakt kommer att gå ut i vår. Jag hoppas naturligtvis på förlängningar, men gör inte Lindman en speciellt lyckad comeback så lägger han nog grillorna på hyllan. Likaså vill jag sätta frågetecken framför Pelle. Hans fraktur får ju Lindmans att framstå som rena barnleken, så när kan vi räkna med honom igen? Tycker redan att bredden ser lite tunn ut på backsidan i skadelägen, även om vi tar hem Josefsson.

Men framför allt ser jag på rollkaraktären. Hans profil överenstämmer inte med de vars kontrakt går ut i vår, inte heller med Josefsson. Däremot verkar både Skoog och Timmy rätt lika och ingen kan väl förneka de kvalitéer som Pettersson bidragit med. Att vi har sådana typer att tillgå i tre backpar kan knappast vara att förakta och borde vara ett optimalt strävande. Synd bara att han inte var högerskytt också.

Naturligtvis är detta "grisen i säcken" även om Dagge påtalar att han redan nu skulle hålla ES-kvalite. Sådant kan man aldrig säga om ett oprövat kort. Rent lönekollektivt är detta också bra för HV, budskapet är att ingen är oersättlig, speciellt adresserat till dem, vilkas kontrakt går ut i vår. Så ingen back lär begära fantasilöner i vår :-)

Et tu Brute:

Jag kan bara hålla med. Lite extra grädde på moset är ju dessutom att vi "snodde" honom framför näsan på FBK och MIF, som ju också var väldigt intresserade...:-)

OskarB: MIF var nog ingen större konkurrent i fallet med Skoog. Han försökte slå sig in i deras J20 för några år sedan, men bänkades, tröttnade och åkte hem till Blekinge igen. Däremot känns det ju väldans bra att han väljer oss före svenska mästarna :-)

Et tu Brute:

Jaså, MIF kom med mössan i hand efter att ha ratat honom tidigare... Då måste det varit extra skönt för Skoog att ge dem en knäpp på näsan, en riktig personlig revansch..:-D Och vi kan nog lita till att vi har en kille som kommer kämpa mot MIF i framtiden.

« · 134494