Såg att Tre Kronor skulle spela en match mot Finland på Torsdag. Kommer de spelare som lirar i den matchen att vara med direkt i Scandic Cup?
Kommer åka upp till Jönköping och gå på minst en av dagarna.. troligtvis fredag. Vore lite trist att missa Davidsson, Gustavsson, Melin och Liv. Speciellt Liv är jag nyfiken på att få se "in action", för att se om han är på G eller inte.
Beror de många insläppta målen på bristande form eller slappt försvarsspel på försäsongen? Är det kanske så som tidigare sagts i tråden om Tampere cup att Liv är lite lat när matcherna inte gäller något och är "oviktiga" ? Många frågetecken att räta ut när det gäller målvakts/försvarsspel.
Apropå vad tidigare sagts om PP spelet, så håller jag med. Det MÅSTE förbättras jämfört med föregående säsonger. Det kändes i semifinalspelet mot FBK som om det var där vi tappade första matchen, och därmed hela matchserien. Jag hoppas och tror att med Hassinen i spetsen ska det gå få igång PP spelandet.
Den matchen ingår väl inte i Cupen? Enligt swehockey.se så pågår Cupen som Tre Kronor ska spela i under 5-8 september, vilket är efter Scandic Cup är slutspelad.
Matchen mot Finland är nu på torsdag, d.v.s. den 29'e, och är väl därmed en träningsmatch inför Ceska Pojistovna Cup?
Tja, den som lever får väl se vilka lag som ställer upp i Kinnarps Arena på fredag.. :)
Som jag har fattat det så ingår den i Ceska Pojistovna Cup. Den är en så kallad utplacerad match för att höja intresset i de övriga länderna. Således tjuvstartas turneringen med den matchen.
Utan att ha tittat på almanackan ock kontrollerat vilka dagar det gäller så misstänker jag att spelarna släpps tillbaka till klubbarna under de lediga dagarna. Jag har lite svårt att tänka mig att ES-klubbarna accepterar att ha spelarna borta under uppbyggnadsfasen som de nu är mitt uppe i. Harald Lückner kommenterade endast Skröders uttagning i JP häromdagen med att det är bättre att ta en fight med norrmännen senare nrä det är dags för serispel. Skröders uttagning totalkolliderar ju med Scandic Cup. Iofs kom uttalandet innan Hardys trupp var uttagen men de nu aktuella HV-spelarna var ju i "farozonen" för att hamna i landslaget och borde ju isf renderat en kommentar från Lückner. Ceska P kolliderar ju inte med Scandic Cup direkt. De har ju ett par dagar på sig att spela samman Tre Kronor ändå.
Det känns som om det här blev lite osammanhängande men ni får göra det bästa av det och försöka tyda det iaf :) Jaag har för bråttom för at åtgärda.
Kommer de spelare som lirar i den matchen att vara med direkt i Scandic Cup?
Kommer åka upp till Jönköping och gå på minst en av dagarna.. troligtvis fredag.
Vore lite trist att missa Davidsson, Gustavsson, Melin och Liv.
Speciellt Liv är jag nyfiken på att få se "in action", för att se om han är på G eller inte.
Beror de många insläppta målen på bristande form eller slappt försvarsspel på försäsongen? Är det kanske så som tidigare sagts i tråden om Tampere cup att Liv är lite lat när matcherna inte gäller något och är "oviktiga" ? Många frågetecken att räta ut när det gäller målvakts/försvarsspel.
Apropå vad tidigare sagts om PP spelet, så håller jag med. Det MÅSTE förbättras jämfört med föregående säsonger. Det kändes i semifinalspelet mot FBK som om det var där vi tappade första matchen, och därmed hela matchserien.
Jag hoppas och tror att med Hassinen i spetsen ska det gå få igång PP spelandet.