HV71

7183 inlägg · 782 ämnen

Semi

« · 860072 · » Till forumet


Semi
Nu när timrå åkt ur mot modo som jag anser har haft väldigt mycket tur men även skicklighet också. Då finns det bara ETT lag att håll på, och det är Hv71, nu får ni fan i mej ta och spöa dom där jävla pajasarna och vinna hela skiten!
Kommentera

Sv: Semi
dala16: Pajasarna? haha.. får man fråga vad timrå då är?
Kommentera

Sv: Semi
dala16: Bad looser??
Kommentera


Sv: Semi
T T: :-) Där ser man...
Kommentera

Sv: Semi
lycka till ikväll..må bästa lag vinna! välkommna till swedbank arena. =)
Kommentera

Sv: Semi
Blå blå fjantar i Kinnarps
Kommentera

Sv: Semi
arnio:

är du 4 år??
Kommentera

Sv: Semi
gud: 3 tror jag
Kommentera

Sv: Semi
Man skulle kunna få till en bra film med alla skåderspelare i modo =)
Kommentera

Sv: Semi
dala16: Vad händer igentligen ? Är dem nervösa för Semi-spel ? Skärpning Hv.
Kommentera

Sv: Semi
gud: "arnio:

är du 4 år??"

Äldre än så min vän. Är du 3 år?

Skärpning HV ni får bara inte låta Modo gå till final.
Kommentera

Sv: Semi
arnio: o varför inte, min vän? För att inte Ni gick till semi?
Det är ju liksom bara 1 match vunnen, först till 4
Kommentera

Sv: Semi
verkar finnas timeråiter här i eran bok som av allt att döma e småsura för att deras slutspelskägg är bortrakat...!
Kommentera

Sv: Semi
Fyfaan va enkelt det blev. Klacken sjön: Ni är sämre än Timrå...
4-0 till MoDo i matcher om HIV fortsätter såhär!!!
Kommentera

Sv: Semi
Spasm: Lägg ner fjantinläggen.
Kommentera

Sv: Semi
arnio:

Med tanke på ditt sura inlägg och den mindre smarta behandlingen av en HV skribent inne i Brynäs GB tidigare idag så är frågan 4 år berättigad..

Kan skvallra för dig att jag nog kan vara din farsa...Så gammal är jag

Berka..

Är det jag som är Timråiter som är härinne??

Om så är fallet behöver nog du fixa till synen på ditt öga..

När jag ändå håller på så hoppas jag att HV sopar hem hela skiten nu när "mitt" lag har åkt på golfsemester..
Kommentera

Sv: Semi
Poffa: Du har rätt!
Kommentera

Sv: Semi
gud: nope de va inte dig jag syftade på! nog om de i hv:s bok tackar ist. för en första semi match och ser fram emot nästa på fedag.. å än en gång må bästa lag vinna!
Kommentera

Sv: Semi
Jag funderade på att moderera i den här tråden men jag låter det stå, urartar det inte värre än så, så får det vara, det är trots allt slutspel. "Respekt" är dock ett ord som det aldrig är fel att ha i bakhuvudet när man postar. Nog om det.

Kollade på kvällens match, och inställningen från HV's sida var bedrövlig. Det är möjilgt att Modo spelade bra, jag vet ärligt talat inte, för det behövdes inte mycket. Jag hoppas på samma effekt som i sista mötet lagen imellan i ett slutspel. Nu lär väl inte Modo klappa ihop totalt som dom gjorde den gången, men får jag inte se ett HV som står upp och kämpar på fredag så blir jag (mer) deprimerad.

Dags för båda lagen att visa att det är den här matchserien som talar om vart SM-bucklan ska gå!
Kommentera

Sv: Semi
Kan det vara så att HV blev tagen av att det var så låg stämning i Swedbank och de därför fick för sig att det var en träningsmatch? Skönt iaf att Modo fick ledigt några dagar extra och en vinst på köpet.

Men det är nog ingen MODOit som tror att Håve ska ge bort så många fler matcher.
Kommentera

Sv: Semi
Vilken skitmatch inget tempo ingen tackling träningsmatch typ HV åkte omkring med handväskor i händerna o det ska kallas slutspel nej KÄRRING HOCKEY VAR NAMNET!!!!!
Kommentera

Sv: Semi
gud: Jag är 32.
Kommentera

Sv: Semi
är det nå hv-supportrar som ska ner på söndag*?
Kommentera

Sv: Semi
nectis: lr ja, upp heter det väll:)
Kommentera

Sv: Semi
nectis: Vill du byta halsduk och hänga på? Välkommen upp till en FIN,STOR arena , mitt i centrum med fina parkeringar, nu på söndag!
Kommentera

Sv: Semi
zigge: men utan själ
Kommentera

Sv: Semi
Hassan: Ni är för roliga, ni TIKare. Så nu ska arenan ha en själ? Det trodde jag, i min enfald att klubben hade. Men det klart, har man nyligen kommit sig upp i högsta sociten så kanske själen mer sitter i hallen, än i klubben (utan framgångar).Jaja, lycka till med kusrus-killen, kanske mer högt spel o gambling me Tjalle!
Kommentera

Sv: Semi
zigge: Det är väl så att det enda i TIKs organisation som kommer från medelpad är möjligen deras träläktare, så därför försöker de väl intala sig att den har en själ.
Kommentera

Sv: Semi
spud: Inte vara orättvis nu, de har ju EN medelpadda! Säger inte vem...
Men ska TIK o MODO slåss i HV-boken? Tjaa, i brist på HVare så
De befinner ju sig alla i Fanatism-siten.

Ett klipp därifrån:
'Imorgon efterlyser jag att Hv sätter rejält med press på Modos backar, det må vara spelskickliga, men de är jävligt långsamma också! Timrås forwards checkade hårt och Modos spel kom helt av sig.'
Hört talas om Enström, HVpman ?
Kommentera

Sv: Semi
zigge: Hmm, ekar tomt här. Men nu har väl HVpman, Mården o de andr alärt sig namnet T Enström, Adam Andersson, Timmy o Susse!

Undrar om Honken vill ta tillbaka priset efter Äschbergs insats ikväll?
Kommentera

Sv: Semi
zigge: Sluta mobba förlorarna, lär dig lite ödmjukhet och klass pysen.
Kommentera

Sv: Semi
zigge: Igår var väl inte ersberg så dålig? Han var ju helt överspelad de 2 första målen, och timmys slagskott ser jag inte riktigt hur han släpper in, men ett slagskott från de trakterna brukar ju inte vara så lätta. Då var han mkt sämre i övik.
Kommentera

Sv: Semi
zigge:

Du menar att det är Ersbergs fel att HV glömt hur man spelar boxplay, och inte kan göra mål? Verkar vara en nyanserad tolkning.

Såhär skulle HV spelat i första matchen, när Modo kom från en kvart där det varit klart tuffare spel. Nu lät man sportsligt nog Modo vila ett par dagar extra vilket kan (kommer?) stå oss dyrt.
Kommentera

Sv: Semi
Dysso: Nej, självklart var det inte Ersbergs fel alltihopa, det var bara så lustigt att han tog emot pris inför matchen, sen är ju själv INTE nöjd efter 0-2, sällan man ser en målis kasta klubban i isen efter ett tapp.Han var ju som sagt heller inte direkt lysande, med 1-3 mellan benen.
Kul att läsa HVfanatikern, där är det svart eller vitt, himmel eller helvete.
Nån enstaka sansad, då jag inte har konto där, lägger jag svaret här:
Tråden HV-MODO semi 2 ang Henrik G

'Henriks inlägg berör nog kärnpunkten, att har man en främlingslegion är det lätt att misslyckas. Jättesvårt att få ett gäng högt betalda proffs utan någon som helst klubbkänsla dra åt samma håll.
MODO har ju sagt att spelarna ska ha ett brinnande hjärta för MODO, det är den stora skillnaden. HV's ungdomsverksamhet måste nog få närmare koppling till representationslaget om man ska få nån klubbkänsla.
Kommentera

Sv: Semi
zigge: Efter 0-2 kastar han nog inte klubban i besvikelse över sin egen prestation utan över hur ebarmligt dålig hjälp han får av sina backar. Vid 0-2 var det tredje gången Susse gled ner vid bortre stolpen och de tappade markeringen på honom.

Ersberg var bra, men gör ändå inte de där tokräddningarna som måste till. Dock är det inte där som HV förlorar matchen, utan det är i försvarsspelet.

För ska sanningen fram så var inte Krizan världsfenomenaljättebäst i går heller, men han hade hjälp av sex stycken backar som offrade hörntänderna för att hjälpa honom.
Kommentera

Sv: Semi
zigge:

Att bli överspelade i boxplay kan är aldrig något man kan skylla målvakten för. Jag tycker inte Ersberg gjorde en dålig match, visst, han kunde kanske tagit ett av dom där tre målen, men inte mer.

HV förlorar matchen på att man inte kan göra mål. 33 skott, 1 mål är underkänt hur man än vänder på det, hur bra modo's backar än var.

Sen, svara på hvfantasten, det kostar inget att registrera där. Att svara på ett annat forum om du riktar dig dit är helt meningslöst. Jag tvivlar på att dom flesta där läser här. Sen är det väl ingen som sagt något annat än att det bara är hvfans där i stort sett - vinkeln blir därefter. Vad jag sett på t.ex. modohockey.se så tycker jag dom är ganska sansade i jämförelse. (nej, jag har inte läst där under dom här matcherna, de besök jag gjorde tidigare var alldeles tillräckligt - de "vettiga" fansen verkar finnas här, men vissa undantag då.)

Förövrigt, att hitta på "roliga" smeknamn på spelare/annat gör inte att dina inlägg blir bättre, ett litet tips. Jag har svårt att ta dig på allvar...
Kommentera

Sv: Semi
spud: Ersberg håller helt enkelt inte det är ett faktum. Med en kanonmålvakt så skulle inte Brynäs ha haft en suck i kvarten och Modo skulle näppeligen ha ledat med 2-0 i matcher.
Ersberg är ok men han är ännu inte en man som kan leda ett lag hela vägen i ett slutspel.

Se bara på Kriztan han var inte mogen i fjol men har nu fått rutin, det behöver Ersberg med....
Kommentera

Sv: Semi
arnio: hmm.. Kristan i Brynäs eller Krizan i MODO? Eller är det någon annan?

Ersberg tog de puckar han skulle ta igår, men hans backar är ju helt off, de lämnar ju spelare ensamma vid målområdet, är inte så lätt då.

Men visst, ersberg har många svagheter och är väl inte en målvakt för en topp4 klubb ännu. Men igår var han inte dålig.

HV ligger under med 2 matcher för att utespelarna spelat helt värdelöst. Fattar inte att brynäs kunde förlora mot detta spel som hv presterar.
Kommentera

Sv: Semi
spud: hi hi Krizan heter han visst.

Att Brynäs förlorade berodde på att de spelade ännu sämre på bortaplan än vad HV gjorde.

I jönköping kom de inte närmare än en sudden där HV 71 vann på ett regelvidrigt mål. I Gävle så hade Brynäs inga större problem att vinna tre matcher men visst skulle Brynäs ha vunnit men de saknade ett par skickliga backar för att slå ut HV, tyvärr.

Modo slår givetvis ut HV71 men sedan blir det tuffare mot LHC eller Färjestad som jag tror håller en helt annan klass än både Timrå och HV.
Kommentera

Sv: Semi
arnio: Ja jag håller med, jag tror det blir MODO som går vidare, jag var inte alls så trygg innan semifinalerna men nu känns det bra. HV håller inte ihop laget eller spelar för vaarndra på samma sätt som MODO gjort efter de fick stryk med 2 raka hemma mot tik.

Jag har fått en känsla av att MODO kanske kan vinna iår, FBK är bra, men de viker ner sig när det börjar brinna i knutarna.
Kommentera

Sv: Semi
spud: Man inser det raffinerade i hur slutspelsmatchena är uppbyggda. Anta att Modo vinner hemma igen, vilket ger "ointagliga" 3-0 till Modo. Därefter har HV två hemmamatcher. Jag är inte alls säker på att någon av dem går i Modos favvär. Det ger 3-2 och hemmatch till Modo. Någon gång borde ju rimligen HV vinna borta mot Modo, framförallt med tanke på att de har gjort det förr. Har de inte gjort det innan i matchserien förefaller det alltså rimligt att de gör det nu. Plötsligt så står det 3-3 i matcher och matchboll båda lagen, men HV är hemma. Jag vågar inte vara kaxig helt enkelt.
Kommentera

Sv: Semi
NuMo: Nej kaxig ska man inte vara, jag förspråkar ödmjukhet till det är klart.
Men jag tycker inte HV höjjer sig ett par snäpp när de måste det. De känns inte så heta helt enkelt. Och känslan säger att Modo kan ha en chans att rubba även fbk om vi fortsätter att hålla ihop laget och spela för varandra, som vi gjort ett tag.
Kommentera

Sv: Semi
spud: Hysch,hysch, säg inte så!! Minns när MODO tog fram en bildekal med 'Going for G...' Det sprack ORDENTLIGT! Man ska ALDRIG ta saker o ting för givna, särskilt inte i ens favör.
Kommentera

Sv: Semi
Dysso: Hej, ursäkta om jag var lite väl låg häromdan, jag sjönk ned till HVfanatsernas nivå+ lite drycker inblandade, men att munhuggas här lär jag nog fortsätta med, dock ej på Glocalnet-nivå. Få se ikväll vem som är lycklig?
Det allra farligaste är ju om MODO börjar bara ana att nåt e klart, vilket det INTE är! Luckners jobb detta. Hårt jobb hela tiden, ödmjukhet är enda vägen.
Apropå, såg nån som gav cred till Harald att HV tog guldet bla pga hans hårda fysträning, som sen visade sig året efter. Håller Du med, dysso?
Kommentera

Sv: Semi
zigge:

Att munhuggas är helt okej, bara man håller det på "våran" nivå och inte andras forum. Själv har jag dock en monsterbakfylla, kom hem klockan 7 idag så min egen nivå just nu är nog mest "kortfattad och inte särskilt avancerad".

Lûckner gjorde mycket bra för HV, tycker han hade en del oflyt när han var här. Sen vet jag inte om träningsupplägget kanske var lite väl, vi var väldigt skadedrabbade då vill jag minnas.

Folk brukar snacka måstematcher, kvällens match går väl inte gärna beskriva på något annat sätt, även om jag gillar sättet NuMo tänker på. Jag tror dock det är (ur HV-ögon då) lite väl optimistiskt.

Hursomhelst, ni har fortfarande bara sett en match spelas i den här semin, så döm inte ut HV än - laget kan bättre. Jag önskar dock att Mårts kunde sluta säga det hela j*kla tiden och göra något istället.
Kommentera

Sv: Semi
Dysso: "Hursomhelst, ni har fortfarande bara sett en match spelas i den här semin"

Jag har sett två..
Kommentera

Sv: Semi
Dysso: Då var det dags för er att vinna en match i den här semifinalserien, och som matcherna utvecklats så är jag rädd för att det efter torsdagen kommer att stå 3-2 i matcher till HV. Märkligt, förresten, hur tyst en arena med 7.600 åskådare kan vara. Jag skyller på sommartiden...
Kommentera

Sv: Semi
Ja igår blev det en nitlott.
Inte mycket att säga om då MODO inte alls var med eller kämpade som vi sett i 4 raka matcher innan. Synd att vi inte kunde ta tillvara på det fina läget vi hade gett oss efter att ha vunnit den matchen i Jkpg..
Kommentera

Sv: Semi
"– Till nästa match ska jag byta namn. Jag ändrar Lance till ”Lars” och lägger till ”sson” i mitt efternamn. Då kanske domarna behandlar mig som alla andra, säger Ward."

Larssson.. Typiskt svenskt trippel s
Kommentera

« · 860072 · »