Clowns to the left of me, jokers to the right. Here we go.
Dags för bortamatch igen och dags att bevisa att man är Sveriges bästa bortalag och skaffa sig harmoni och slagläge inför de två kommande hemmamatcherna. Fast då måste man visa något helt annat än det som presterades senast man besökte Medelpad.
Fast nu börjar ju vi också närma oss halvtid i denna semiserie. Henrik Gustafsson på HV-fantasten reflekterarar över istiden på nyckelpersonerna.
"Riku Hahl 26:13 och Peter Regin 22:37. Johan Davidsson 21:57 och Jan Hrdina 20:00"
Jag tror att det är av mindre betydelse, fast det är klart drar detta ut över 7 matcher kan det kanske ha en avgörande betydelse.
Istället tror jag detta blir en målvaktsmatch. Statistiskt sett leder Stefan ganska ganska klart mot Backlund. Det har naturligtvis en viss förklaring i att HV fick en lättare avslutning mot SAIK. Dom gjorde väl ett mål de sista åtta perioderna.
Men skall vi vinna idag, så måste Liv vara tättare än Backlund. Känns som 1-1 eller 2-2 ligger i luften. Sedan en nervpirrande ot där Hrdina avgör efter en bökig situation framför mål. Vicken skön helg det blir då efter viss turbulens.
Et tu Brute: Kvällens fight känns oviss. Jag tror väl som 97% av svenska folket att HV ska ta detta tämligen enkelt. Men sedan matchen i onsdags och det faktum att HV trots stort spelövertag inte förmådde avgöra matchen gör att jag blir mer osäker. Ikväll är en öppen historia. Vinner HV i kväll blir boken kort.
Sedan matchen i onsdags är jag mer och mer övertygad om att Timrå inte kommer att vinna särskilt många matcher i Kinnarps. Trots en mer övertygande vinst för Timrå hemma i E.ON tycker jag att HV hade mer kontroll över händelserna än vad Timrå hade i E.ON. Nu slutade matchen i onsdags som bekant 2-1, men det hade kunnat vara större siffror. Mycket större.
Som vanligt blir målvakterna och spelet i BP och PP avgörande. Det gäller att spela disciplinerat, ta vara på spelet i PP och vara äckligt disciplinerad i BP. Båda lagen har ett bra PP, och där kan matchen avgöras. Liv som inte kan lastas för förlusten senast i E.ON såg betydligt stabilare ut senast i Kinnarps. Backlund har varit stabil alltsedan kvartsfinalen. Utöver det tror jag att Timrå måste få igång alla kedjor, få den frenesi man visat upp vid flertalet av sina slutspelsmatcher. Då kommer HV få åka hem med svansen mellan benen. Om HV däremot kan "döda" detta, ja då tror jag det blir en tung afton, sett ur Timråögon.
Kul hursomhelst med slutspel. Äntligen finns spänningen där, och adrenalinet. Jag tror som du, målsnålt och jämnt.
Grattis till ännu en välförtjänt seger. Vilken moral ni visar! Fast och andra sidan känns det som att HV bjuder på för mycket och blir jävligt bekväma med jämna mellanrum.
Man fick väl 2-0 för tidigt och alldeles för billigt för att man skulle ha kvar rätt fokus. Återigen visar det ju sig också att man inte vinner några matcher i snickeboa.
HV hade också en del tur och förlusten kunde blivit större. Nu är det bara att mobilisera nya krafter och visa att man inte ge bort något gratis i KA.
Et tu Brute: Känns som om hemmaplan har en avgörande faktor? Jag var på plats i Kinnarps i onsdags och då var HV överlägsna i 2 perioder. Jag tycker att det är märkligt att vi åter igen tar tag i taktpinnen och spelar en fröjdig hockey. Tyvärr för er del så tar många HV-spelar idiotiska utvisningar som kan komma att avgöra denna semi. Har i mina tidigare inlägg kritiserat er bortastå och deklarerat att jag aldrig kommer tillbaka till Kinnarp, men vi ses vid semi 4. Älska Timrå i med och motgång.
Med lite mer marginaler på eran sida så hade ni ju endå kunnat få till en sudden. Men det måste verkligen handlat om hundradelar. Men ska ni vinna detta så får ni nog sluta dra på er så mycket utvisningar dock så är ju Vimmelborg alltid en hemma domare. Men men ny match på söndag.
Hemmaplan är ju en tydlig trend både då det gäller Timrå som HV. Båda lagen har vunnit samtliga sina hemmamatcher i slutspelet så här långt.
Frågan är om jag orkar genomlida en sjunde och avgörande på hemmaplan en gång till? Även om trenden varit så, så känns det som en bortavinst inte är långt borta. Förhoppningsvis kommer den i match 6 ;-)
Nja, jag tycker att man lämnar över lite väl mycket initiativ till Timrå i andra och trillar tillbaka i gamla synder när det gäller backspelet. Återigen så är det bara Ward som är kapabel att förpassa pucken ut ur egen zon. Annars tycker jag att de spelade en föredömlig defensiv under de första tjugo minuterna.
Hela tredje perioden är ju Timrås och de kunde ju gjort åtminstone ett mål till.
Tappar man initiativet har man knappast marginalerna med sig i en sådan här match.
Det kan jag svara på ändå. En enskild förlust i en semifinalsserie spelar ingen som helst roll för en som blivit svensk mästare två gånger. Skulle han lägga fokus på sådana obetydligheter hade han aldrig fått lyfta Le Mat. Det är alltid nästa match som gäller vare sig man vinner eller förlorar.
Nä det har du rätt i, men tycker endå ni gör en bra bortamatch. Men som sagt det vart lite väl mycket onödiga utvisningar som kom av att ni började backa hem lite väl tidigt och spela på ledningen känndes det som. Men som sagt nu är det ny match på söndag och det blir nog lika intressant den.
Cyklob: ge dig nu din griniga modosupporter,du är ju så jävla sur för att timrå förnedrade er i kvarten du gör väl allt för att timrå ska förlora,vad är det för fel på er däruppe i foppaland? är vattnet,luften eller?
Hur känns det idag???? Timrå körde över er fullständigt igen... Sen klart att det inte var mål och det känns så otroligt bra att vinna som timrå gjorde igår. Från 0-2 till 3-2 MUUUHHHHAAAAAAAAA!!!
Et tu Brute: Spelar ingen roll om man vinner med ett,tre eller sju mål. I slutspelsmatcher är det bara vinster som räknas. Men om Timrå hade haft lite mer flyt i sitt PP så tror jag siffrorna på tavlan skulle kunnat vara i tennisklass. Dessutom så har HV fått lite väl billiga mål hitills i matchserien. Tycker att det känns som HV inte har så mycket mer att komma med än vad dom visat hitills. Så fördel Timrå..
Et tu Brute: fråga, visst är det totalt slutsålt på sittplatsbiljetter till både matchen på söndag och måndag? Har haft planer på att köra ner å se en match, men jag vägrar stå på bortaståläktarn. Sitter hellre hemma vid TV'n å skriker i så fall =)
Visst, det finns inget så oväsentigt som de enskilda slutresultaten i en slutspelsserie. Det är ju bara siffrorna i matchserien som räknas.
Du kan få en obehaglig överraskning om du inte tror att HV har mer att komma med. Så här långt räcker det ju fortfarande med att man enbart visar upp det på hemmaplan ;-)
Dags för bortamatch igen och dags att bevisa att man är Sveriges bästa bortalag och skaffa sig harmoni och slagläge inför de två kommande hemmamatcherna. Fast då måste man visa något helt annat än det som presterades senast man besökte Medelpad.
Fast nu börjar ju vi också närma oss halvtid i denna semiserie. Henrik Gustafsson på HV-fantasten reflekterarar över istiden på nyckelpersonerna.
"Riku Hahl 26:13 och Peter Regin 22:37. Johan Davidsson 21:57 och Jan Hrdina 20:00"
Jag tror att det är av mindre betydelse, fast det är klart drar detta ut över 7 matcher kan det kanske ha en avgörande betydelse.
Istället tror jag detta blir en målvaktsmatch. Statistiskt sett leder Stefan ganska ganska klart mot Backlund. Det har naturligtvis en viss förklaring i att HV fick en lättare avslutning mot SAIK. Dom gjorde väl ett mål de sista åtta perioderna.
Men skall vi vinna idag, så måste Liv vara tättare än Backlund. Känns som 1-1 eller 2-2 ligger i luften. Sedan en nervpirrande ot där Hrdina avgör efter en bökig situation framför mål. Vicken skön helg det blir då efter viss turbulens.