HV71

7183 inlägg · 782 ämnen

Truppen

« · 71702 Till forumet

Truppen
Truppen (färdiga kontrakt) ser således ut som följer i nuläget:

Målvakter: Liv och Ahl

Backar: Gustafsson, Loponen, Richard Pavlikovsky, Thorwalls och Ljungkvist

Forwards: Remstam, Davidsson, Sahlstedt, Skröder, Huusko, Hult, Ekelund, Melin

Ännu oklara: Esbjörs (VF?), Rastislav Pavlikovsky (NHL?), Brännström (ej förlängt?), Lindman (skriver nytt?), Ottosson (slutar?), Halvardsson (ej förlängt?), Josefsson (skriver nytt?), Arlbrandt (skriver nytt?), Jasecko (skriver nytt?)

Rykten in: Jani Hassinen, Tappara
Kommentera

Sv: Truppen
OskarB: Liv till Detroit då??
Kommentera

OskarB >>

Ottosson är på "g" till Forshaga i Värmland säger han till dagens NWT.
Kommentera

Tycho: Stefan Liv kommer med största sannolikhet spela med HV71 även nästa säsong. Det här är vad Detriots målvakts tränare sa i en intervju på www.hv71.se i december när han var här och tränade Stefan: "Detroit tycker inte det finns någon annledning att plocka över Stefan redan till nästa säsong (läs 2002-2003).

Om du inte blir övertygad av detta så kan du gå in på www.hv71.se och leta rätt på intervjun eller lyssna på intervjuerna med hv:s sportchef Dag Larsson och Harald Lückner idag (läs 27/3 2002) på www.hv71.se.

Jag har ändå större tilltro till dessa tre herrar en, en journalist på en av våra två stora kvällstidningar som bara vill skapa en säljande artikel.
Kommentera

Tycho>>

Det finns en liten chans att Liv går till Detroit, men det är ingen hög sannolikhet. Man vet aldrig dock, NHL-övergångar brukar vara nyckfulla, ingen går säker. Davidsson kan vara en annan som ligger i riskzonen, men eftersom jag inget hört ännu så...

När det gäller Liv så träffades en Detroit representant, HV71 och Stefan och kom överrens om att det bästa för Stefan vore att spela ytterligare minst en säsong med HV. Detroit vill inte plocka honom för tidigt och anser att han utan tvekan bör vara Sveriges bästa målvakt när han plockas över. Det enda som jag ser skulle kunna göra att han plockades i år är väl att han vore en starkt bidragande orsak till att Sverige vinner VM i år...
Kommentera

Skulle bar säga en liten,liten sak...
Tycker det är himla synd att ni inte klara av att slå färjestad...tyckte ni borde vinnna!
Längtar till nästa säsong ska bli roligt och spela motr er igen =O)
Kommentera

jag tycker liv ska stana i hv så han blir änu bätre han är sveriges bästa målvakt
Kommentera

simon91:

sveriges bästa målvakt är Martin Gerber i Färjestad om jag minns rätt...
Kommentera

miftjejen:Jasså?Är Martin Gerber svensk?Sveriges bästa målvakt är ju förstås Tommy Salo!
Kommentera

Nike89:

men han spelar i ett svenskt lag iallafall...=) annars är de ju klart Johan Hedberg sen mathias "pekka" lindmark om man ska ta svenska målvakter!
Kommentera

Dag och Harald Lückner och Liv själv har sagt att han ska stanna.....
Kommentera

om liv åker så döör jag!
Kommentera

Tycker synd om Liv, han har ju hela säsongen sagt i intervjuer att han verkligen vill åka över och pröva på nästa säsong...

Han är helt klart värd en chans, men vill han slippa farmarligan, så kanske han ska vänta tills Hasek har lagt av!?
Kommentera

Jag tror inte att det är möjligt att slippa farmarligan som målvakt.
Kommentera

vart ska Liv åka???
Kommentera

Finns det nån bra ersättare om han nu åker över till nästa säsong ? Eller blir det andre målvakten som ska ta över ?
Kommentera

vart ska Liv någonstans?? är ja efter eller??
Kommentera

Nej det är nog inte möjligt att slippa undan farmarligan helt som målvakt, men mer eller mindre.. kan tänka mej att Martin Gerber tex kommer att slippa farmarspel iaf mindre än ett tiotal-matcher, när han väl åker över...
Kommentera

Fuckup>>

Nej, åker Liv till Detroit lär det pungas upp för en ny målvakt. Bosse håller inte för en hel säsong då han har lite problem med knän och liknande. Han är helt perfekt som backup däremot och det har han ju visat under säsongen.

Jag har hört viskats lite om Norrena från TPS och Kuivalainen från Pelicans, men jag har ingen aning om trovärdigheten i dessa viskningar. Och dessutom så tror jag att Liv spelar i HV nästa säsong.

En annan rolig grej som står att läsa i GP i dag är att om Jonas Esbjörs skall gå från HV till VF så måste VF betala HV 600-700 000 i utbildningsbidrag. Ha ha ha, vem är det som har utbildat vem? Jag fick mig ett gott skratt åt dessa sjuka regler när jag läste om det... Hur gör Jonas nu? Åker utomlands ett eller ett par år innan han kan återvända för att komma runt reglerna? Skriver ett år till med HV och avtalar bort utbildningsbidraget (går det?)? Avslutar karriären i HV och nöjer sig med att bo 15 mil från Götet??

Med tanke på att han varit skadad så pass mycket under hans 3 år i HV anser jag att han är skyldig HV ett år till, och om det går att avtala bort utbildningsbidraget mot en något lägre lön anser jag att detta vore det bästa för alla parter.
Kommentera

Er back Daniel Josefsson är uppsatt på transferlistan.
Är det något att ha?
Kommentera

Om man då ska börja med att kommentera Stefans eventuella övergång till NHL. Detroit har, om jag inte missminner mig helt och hållet, ytterligare en målvakt i sin organisation som de värderar högre än Liv. Denna någon lirar i ett farmarlag någonstans USA.

Davidsson:

Min egen, högst personliga, tanke är att Johan Davidsson inte går till NHL med vilket kontrakt som helst i bakfickan. Jag misstänker att han vill ha ett envägskontrakt och inget annat.

Ra Pavlikovsky:

Gör allt som går för att ha kvar denna retsticka i klubben. Men det är klart, feta dollarbuntar är svårt för en elitserieklubb att matcha.

Annars får man väl hoppas att målsättningen med 3 högklassiga nyförvärv faller väl ut.
Kommentera

Jag vill gärna ha kvar Josefsson till nästa år. Han har tagit ett par kliv framåt den här säsongen och har fått mycket istid. En sommarträning kommer göra gott för honom och jag tror han kan spela som en medelgod elitserieback nästa år.
Kommentera

TobbeA:
Trodde det var klart att Liv inte skulle åka över till nästa säsong???

Johan Davidsson stannar helt säkert, han har ju prövat förr som sagt, och han lyckades ju inte alls sist...
Kommentera

Re: KentaK

Hur det är med Livs vara eller inte vara i HV nästa säsong har jag egentligen ingen aning om. Bara de försäkrande orden som HV-ledningen uttalat i JP och hv71.se bland annat. Men om NHL är inblandat så litar jag inte ett smack på sådana ord förrens man sett resultatet av dem. NHL tar vad de vill ha och skiter i allt annat. Men å andra sidan kan jag inte på något sätt klandra spelarna som tar chansen att spela "over there". Pengar + att spela med de bästa hade nog ingen tackat nej till. Bara att hoppas att Stefan, Rastislav och Johan blir kvar i HV nästa säsong.
Kommentera

« · 71702