IF Björklöven

HockeyAllsvenskan · 3980 inlägg · 104 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
MrLöven: Vi är några som kan ha lite självdistans till de olika forumen. Man går in och skämtar och det blir kaos direkt. Låter dock konstigt att du skulle ha blivit avstängd. Ibland har jag fått bryt också, med tanke på hur MoDo spelat flera säsonger. Tycker det är kul att Björklöven dykt upp på Hockeysnack.

Costanza: Då ska vi se om du kan allt om löven ;) vad heter en av grundarna av Björklövens hockey klubb ? Han var min morfar o hade ofta en hjälm på skallen , inte en hockeyhjälm ;)

MrLöven: Håller med,jag hann ge mothugg och sakligt i tre inlägg,sen blev jag avstängd på Modoforumet.

Costanza: :)
Ja och nej. Det är rätt mycket kritiska kommentarer där också mot de interna delarna ibland.

Fredrik Mejhammar:

Grodan Boll gissar jag pa?

GatstenenRules1: fy fan inte underligt att löven lede allsvenskan med det flytet dom har 3 mål på 9 skott . 2 mål på 2 skott i andra ?! ..och en ruggigt bra målvakt som tar nästan allt .. helt sjukt

Jim80: det kallas för effektivitet 🤣...och ja, målvakten är en del av laget och det tänker vi inte be om ursäkt för!! Vi är nedtränade nu och det är mycket som kunde varit bättre men vi leder serien och det har vi gjort i typ 87 dagar och det tänker vi inte heller be om ursäkt för! En tabell ljuger aldrig...så sluta gnäll, acceptera att vi är bäst just nu!!!

MrLöven: Allt är lugnt. MoDo vann. Ni vann. Ni leder. Nu ska vi vara glada att vi får besök på detta nya forum från en klassisk SHL-klubb. Denna gång Brynäs. Jag har bott på Brynäs. De gillade inte MoDo där heller. Min nuvarande hyresvärd Foppa var dock populär bland damerna i baren på Brända Bocken. Ingen visste vem Ove Molin var....

Costanza: du verkar ju någorlunda vettig i alla fall 😎...trots att du håller på "fel" lag 😉😉!! Stark bortaseger av er...Timrå får nog vara nöjd om dom klarar 4:e platsen 🤔🤔!!

MrLöven: fast i ditt eget forum har du såklart en helt annan attityd ser jag...👎👎!! Hånfull och respektlös...tänk att det ska vara så svårt att visa respekt för sina motståndare, nä håna, klanka och förlöjliga är det som gäller!!

MrLöven: Jag tror att ni måste dra ut huvet ur Lövenröven, innan ni slutar i samma träsk som förvirrade fans från Skellefteå. Ni är kanske är för dumma för att ha ett forum här.

MrLöven: Grattis till vinsten mot Gurkan igår...säkert spel av Canata som säkrade vinsten.

M.Lemiux: Cannata var grymt bra...liksom Myrenberg i VIK's kasse!

Fagerwall ser ut att lämna Löven

hanzon: ....och 🤔! Han har väl varit med sen typ 2016, den här säsongen har varit fantastisk så här långt. Trots det så tror jag inte det är fel med nytt blod, övertygad om att Kenttä kommer att lösa det på ett bra sätt.

MrLöven: Helt rätt läge för Fagerwall att lämna, helt rätt.

hanzon: Löven behöver nytt blod i båset sen hejar vi på Löven mot TIK och hoppas dom gör sitt jobb och visar att dom är värdiga vinnare av AS och inte gör en läggmatch som Almtuna gjorde,,,,,,

{7804}: youtu.be/qhZULM69DIw

till min nyfunne vän goleafs. Viva Norrland

{8225}: Så vacker låt, men ber om ursäkt för reklamen. Lycka till mot SHL

{7804}: Var oss doktorn idag och han hette Marklund och pratade Norrländska så jag frågade om han var från Skellefteå och det var han men alla heter visst Marklund från Skellefteå verkar det som ,,,,,,Heja Norrlandshockeyn

udden:

Var han snygg, trevlig, intelligent, kunnig, valvaxt och social? Utover att han hette Markkund och pratade norrlandska? Stor chans att han var fran Dynastiernas kommun i sa fall!

{7804}: Ja han är en bra läkare finns inget att klaga på ,,,,,

udden:

Nar du gick ut fran hans rum, var det en lang ko av vackra damer som stod och vantade och flamtade?

MrLöven: Lövare ni borde ställa krav på erat lag ni har inte spelat några juniorer denna säsong men mot TIK ska ni ställa upp med 4 - 5 juniorer ?? kan det vara så att det blir en läggmatch och att ni är livrädda för Modo ,,,Troligen tar Svenska spel bort den matchen men jag hoppas verkligen att Löven gör som dom gjort denna säsong vinner över TIK så vi får se årtiondes final med fullsatta hallar och en jämn serie som egentligen inte spelar nån roll vem som vinner för bägge lagen har ingen chans mot SHL lagen ,,,,,,,Heja Löven

{7804}: Ja dom väntade på mig brudarna men vet inte om dom flämtade men väntade gjorde dom så glatt

udden: Pinsam Modoit minsann. sluta skriv, tack!!

{8225}:

Jag tycker det ar du som ar pinsam.

udden: heja läggmatcher, heja Timrå!!

{7804}: När en legendar som Du kallar mej pinsam, känner jag mej smickrad

udden: 4-5 juniorer, vad får du det ifrån...idiot 👏👏!! Ni har ALLT i egna händer, se till att sköta ert så fixar ni det väl..

{8225}:

Jag kanske inte ar helt ratt person att anklaga andra for att vara pinsamma ;-)

Summa summarum: drick ej kiss i konstens namn, undvik Uma-aktiviteter

Spännande dag

Charlie2: MoDo förstörde festen...😖😖

Hej, här är en gammal gubbe med ett nytt konto. Som ser fram emot en ny säsong i hockeyn. Någon som sett försäsongsmatcherna och har någon gissning på hur detta kommer att gå i år? Jag såg lite grann av matchen mot Timrå och tycker det såg ut lite grann som... försäsong. Men, det kommer nog att ta sig med tiden.

mattias - 74: Ja usch. Jag tror alla lag behöver vara extremt noga, vilket jag också tror att de är. Ändå kan nog det poppa upp i lagen både här och där. It ain't over, brukar man säga...

Som gröngul Löven-supporter känns det som att man får glädjas åt poängen i första omgången. Men, vad jag förstår var det lite si och så under delar av matchen. Jag tror att laget kommer att lira bättre och bättre med tiden. Det roliga var kanske att det verkar som att Poulin var bättre än under träningsmatcherna. Vi skall komma ihåg att det är på slutet allt avgörs. Vi är alldeles precis i början. Massor massor av hårt jobb och noggrannhet återstår.
Men, tre poäng är alltid bättre än noll.
Imorgon är det ny match igen. Fortsätt jobba och ta små steg framåt.
Nån annan som har andra reflektioner?

Mezdah: såg inte matchen, följde en liverapport bara. Håller med det du skriver, Timrå hade mer puck och pressade på en hel del. Vi försvarade oss bra, Poulin visade klass, uppspelen hackade en hel del...men ändå 3 pooäng och en målmässigt klar seger! På ett vis skönt att NHL- linan inte fanns med i målprotokollet, visar att vi inte lever enbart på den...som vissa belackare vill göra gällande 😎😎!! Känns som det finns en hel del att jobba på men en bra start trots allt...

MrLöven: samma idag tror jag. Nu syns första perioden ha varit seg men sedan bättre fart. Jag undrar om inte ändå AIK blir bra i år. När de får till det. Alla lag kommer att bli bättre så det är bara att jobba på. Återigen, tre poäng är alltid bättre än noll. Men viktigast just nu är att laget blir bra som låg tillsammans med Wallson. För mig har det läskigaste varit att man bytt tränare.

Mezdah: seg första period igen...känns inte riktigt bra, så får det inte fortsätta. Bara turen och bra spel av Poulin att vi hamnade i underläge där! AIK kommer att bli bättre heltvklart, vi med hoppas jag 🙏...finns en hel del att slipa på och det vet spelarna om...som tur är!! Det och konkurrensen på träningarna som många gånger är tuffare än det man möter i vissa matcher gör att man inte kan slappna av...då hamnar du på läktaren! Wallson känns som en supervärvning...känner ingen oro där!

MrLöven: *att vi inte hamnade i underläge där.

MrLöven: Härligt att höra att du är trygg med Wallson. Han har ju bra CV och bör vara en skicklig tränare. Det gäller att han och laget kommer in i rätt relation och det är klart att ett par inledande vinster (om än tveksamma här och där) ger dem bra förutsättningar för arbetet med lag, spelsystem och förmågor.
Jag hoppas av den anledningen att man lyckas få några fler vunna matcher även om det stundtals hackar. Jag gissar att Wallson därför vill utgå från säkra kort. Bra inlärda mönster mm. Först säkerhet, sedan spets och kreativitet.

Vita hästen ikväll. Jobbigt, jag tror att även hästen blir bra i år. Många nya spelare sedan ifjol, som skall bli ett lag. Enligt VK är nyckeln, kan Löven hitta spelet och farten från andra perioden mot AIK?
Jag håller med, det är det spelet som behövs och det finns i laget om man bara får till det.

Mezdah:
Jag tror ni slår dem ”relativt enkelt”. De har visserligen Sörensen men i övrigt tunt, de testades inte särskilt mkt i lördags.

Tarasov: Jag är inte speciellt orolig, ska nog behöva att vi gör en bottenmatch för att inte vinna över 60 minuter. Lagmaskinen tuggar igång och då ska vi inte ha problem mot hästen även om de har Sörensen. Tycker schemat är jävligt konstigt dock, varför är det så få lag som spelar?

JoseGonzales: Ja, det är konstigt att schemat haltar så mycket. Visst, det är en konstig säsong på alla sätt.
Men, kul att Löven har så stor trupp att bra spelare får kriga för att få speltid. Det gynnar oss mot på pappret beskedliga lag. Sen, Hästen kan enligt min erfarenhet alltid bitas.

Mezdah: Himpan är alltid en obehaglig bortamatch, även om vi tog 6/6p ifjol där tror jag.

Jag tror det blir tufft ikväll. Vi ska såklart vinna men om vi startar lika tafatt som mot Timrå och AIK så kan Hästen med sin NHL-spets straffa oss hårt. Det som känns skönt är att försvarsspelet (framförallt Rahimi och Plant) och Poulin i mål verkligen imponerat hitills.

JoseGonzales:
Jag tror man pusslat och försökt tillgodose önskemål så att lagen får sina publikmatcher så långt fram i serien det vara går.

Tarasov: Då borde ju rimligtvis inte vi mött Timrå borta i första och AIK hemma i andra.. två publikmatcher som kastats bort. Borde mött typ Kristianstad och Väsby

« · 2014953 · »