MrLoven: Nää, det är föga troligt. Och efter att Timrå får stryk av DIF (eller MIF...) i det negativa kvalet senare framåt vårkanten, och ska spela i HA i give or take 25 år framåt, tror jag inte att Kenttä är ett DUGG intresserad av det. Däremot tror jag att han fortfarande är mäkta besviken på, och grämer sig nåt enormt, så här i efterhand över att han begick det så fatala misstaget att lämna Oskarshamn till förmån för Björklöven.
Det måste vara Kenttäs absolut största karriärrelaterade misstag någonsin inom hockeyn. Visserligen hade Oskarshamn en enorm tur speciellt under säsongen 19-20 då hela serien annullerades och IKO fick åka räkmacka tillbaka till SHL då de sannolikt skulle blivit degraderade om serien fått fortsätta. Men icke för ty.
Realisten: Mycket möjligt. Han har kontrakt till 2027 och blir väl halvdyr att lösa men ja det är inte omöjligt han hamnar i SHL, dom har råd att lösa han. Luleå ligger närmast till hands då hans familj bor i Haparanda och han pendlar varje vecka emellan Umeå och Happis.
Så länge Skuggan & Luleå går bra är Löven safe. Skellefteå släpper nog inte Forsell och Nubben är väl stensäker i Timrå.
Iceman99: Allt är naturligtvis relativt. Kom ihåg att Löven efter att hämtat sig nere i ettan kämpade för att undvika åka ur. Därefter två HA-finaler i alla fall. Jag tycker Kenttä och laget/organisationen fått till en positiv förändring, sedan han kom in. Därmed inte sagt att allting går på räls. Men det har varit ett steg åt rätt håll.
Men nu måste det till något bra för att det skall kunna fortsätta åt rätt håll.
Greg P: Per Kenttä är en sällsynt skicklig hockeystrateg, men spelar inte Löven i SHL inom två år är jag tämligen säker på att han efter det är sportchef i ett annat lag, det törs jag nästan garantera
Greg P: Angående hat, ska det vara hatkampanjer från supportrar som tvingar tränare att sluta för sin och familjens mående. Om nu det var så viktigt för fortsättningen borde inte styrelsen och sportchefen agerat tidigare. Är det så att supportrarna har rätt tyder det på en svag styrelse och sportchef. Kanske dom borde avgå.
Mezdah: Ser att Löven har dryga tio importer på lönelistan. Givetvis är det så att unga talanger hellre väljer t.ex. hockeygym i Karlskoga istället för Umeå där chansen till spel i HA är betydligt större om dom nu inte platsar i nån SHL förening. Synd kan tyckas.
Greg P: Jag tror du har helt rätt i ditt svar till Iceman99. Som icke-SHL-lag är det svårt att dra till sig de talanger som utvecklas i rasande fart. De går i regel till andra hockeygymnasium och kan redan där få närmare till elitlagsverksamheten. Lag likt Löven kan få hem hemvändare eller ta upp någon late bloomer från sina egna, men då är det inte heller de spektakulära talangerna som det skrivs mycket om.
Jag håller med om att vi inte haft så mycket farligt i denna bok, men skrev som jag gjorde bara för att det var som att det började barka iväg lite.
Men jag är mest intresserad av hur klubben kan lösa tränarfrågan på bästa sätt nu. Det är superviktigt att det blir en bra kombo mellan spelare och tränare.
Iceman99: Wallson har inte fått ut i närheten av max under hans 2 år i Löven, prestationen i år är alldeles för ojämn. De är fakta. Han har sågats på många ställen men av Lövensupportrar och blivit utsatt från galghumor av Skellefteå & Modosupportrar, det är inte speciellt konstigt, Glader blev det i Modo med. De är del i jobbet när man är i en större klubb.
Har dock aldrig sett hårdare ord än "Avgå / Sparka Wallson". Tippar mer på att hans son som är tränare i Teg och hänger på hallen varje dag, är less på höra surret från folk efter varje förlust att han måste bytas ut.
Kan nog garantera att Wallsons optionsår inte förlängts nästa säsong ändå, nu kan han vinna lite sympatier hos folk istället, och samma supportrar som njöt & hånade han när de gick dåligt.
Vad gäller juniorsidan så har Löven inget lag i superelit och så länge man inte är i SHL och saknar ekonomiska resurser att driva en bra juniorsida är det bättre spelare lämnar för andra hockeygym och kommer hem till Löven sen som Wille Eriksson, Possler, Axel Ottosson lira J-20 Elit norra mot skräpgäng blir du ingen hockeyspelare av.
Mezdah: Skrev detta i en annan tråd, nyfiken på svar på min fråga.
Lite tragikomiskt är det, hatet vann, långsiktighet är borta. Återstår bara att värva ytterligare spelare vilket Löven måste vara "bäst" i Sverige på. Löven och deras supportrar borde hellre fundera på varför inga juniorer kommer upp från egna led eller ser Löven som ett alternativ för egenutveckling. Vad kan det möjligen bero på?
Plötsligt skapades en lång ganska destruktiv tråd med ett ganska provokativt namn. Jag skulle rekommendera att köra vidare, i sansad ton, i typ denna tråd. Minns att det är människor det handlar om och att detta forum heller inte skall bidra till sådant som gör att folk int mår bra.
Ja, tränaren har bestämt sig för att sluta.
Men låt detta forum vara lite bättre än att se ut som ett gäng hyenor som plötsligt hittat ett as att kalasa på och dyker upp från ingenstans.
Ishockey handlar forumet om. Hoppas det kan handla om det och att vi visar lite respekt.
JoseGonzales:Jag unnar Liss att få en dag som igår. Det behövs en Liss i form när det drar ihop sig på slutet. Men Hästen mjuknade nog lite i tredje perioden. Men såg inte laget ut att klicka lite bättre igen?
Viitakoski: Med största sannolikhet vägrade löven ta hela Berglunds lön då den säkert är över 100k/månad. Känns som det inte blev några vinnare. Berglund kommer garanterat spela i löven nästa säsong dessutom.
Walle2: Ingen med inside information gällande denna soppa? Löven önskade säkert Berglund men Alcén spelade för högt spel och ni väljer istället ett annat alternativ. Kvar sitter Alcén med Svarte Petter på hand. En oönskad back samt man får ta nödlösningarnas nödlösning i Wandell istället för Hutchings.
JoseGonzales: Efter en tung helg så lyckades vi på något märkligt sätta ta Västerås borta med fina 0-4. Jag är lite förvirrad måste jag säga. I min hjärna får man vara nöja om vi är på nuvarande plats till slutspel. Men vi kan så mycket bättre. Bara att bita ihop. Imorgon tar vi väl Hästen i alla fall?
JoseGonzales: Tycker mest det är trist att 4 folkfester inför fullsatta salonger inte ger mer spännande matcher. Lite avslaget när det avgörs ganska tidigt
JoseGonzales: Flyt med målskyttet 3 mål på nio skott i går. som bäddade för segern. I dag chanslösa! När MoDo bjuder upp till dans. 7-1 med mer smak! Var är Löven supportrarna!!! Har ni en fungerande Kedja???
JoseGonzales: Nja. Löven orkar inte idag. Idiotutvisning av Liss som gör så att MoDo vänder matchen. Sämst BP och PP och 5 bärande spelare borta på det. Tråkigt.
8225: det är kul med krig. Idag var det bra tycker jag och så rann det iväg ett par mål på slutet bara. Egentligen jämnare än så. Imorgon kan det vara andra bullar. Men hoppas så klart på gröngul vinst.
– Vi måste upp med tävlingsnivån. Alla får gå in i sig själv, bli lite irriterade och förbannade över det och sedan får vi komma ut till ett jävla krig imorgon.