Pinaceae: Tror du ramlat in i fel forum efter lite för mycket att dricka. Du ser ut att hålla på Sveriges näst största inavelslag efter Skellefteå, så jag rekommenderar att du lär dig läsa och återgår till er bok!
Det är för övrigt snart 36 år sedan vi vann SM-guld. När vann ni ert senast?
JoseGonzales: SM-gulden nollas när laget hamnar i Hockeyettan. Vilket såklart är tråkigt även för Södertälje som både vunnit fler SM-guld och spelat i högsta serien efter att digital-TV blev en grej.
Helt korrekt, dessutom en Sm Final mot Djurgården 1989 och en Semifinal mot FBK 1997. Efter det har det varit skralt med framgångar. Man undrar hur länge man skall få vänta på nästa final ;)
JoseGonzales: Svenska Hockeyligan (SHL) är en professionell ishockeyliga och den högsta nivån i ishockeyns seriespel för herrar i Sverige. Ligan har spelats sedan säsongen 1975/1976, men då under namnet Elitserien.
Det är anledningen. Du hade förmodligen vetat förutsatt att Americanos, likt Skellefteå, MoDo och Timrå, var med och grundade serien.
Pinaceae: Eller förutsatt att jag är gammal och brydde mig och hockey 20 år före jag var född.
När tar ni första SM-guldet? Ni är ju en av få klubbar som aldrig lyckats och en av grundarna? Hahaha Fyfan vad pinsamt.. Måste vara riktigt pinsamt att inte lyckats på över 20 säsonger i högstaligan..
JoseGonzales: Jag förstår att det är frustrerande att inte ha minnesbilder av att vara på plats när ens favoritlag spelar i högsta serien.
Men det betyder samtidigt inte att det är förbjudet att läsa på om historia. Jag vet exempelvis att Gustav Vasa utsågs till svensk kung 6 juni 1523 utan att vara nästan 500 år gammal.
Pinaceae: Nu var jag ju dock på plats på i princip alla matcher den senaste säsongen vi var uppe. För till skillnad från dig och de flesta i detta forum har jag faktiskt råd och möjlighet att ha årskort på matcherna och därför se nästan allt.
Icing-Ove: Ölen är för dyr överallt! Hade gärna druckit öl idag men ligger hemma i influensan och deppar över hur katastrofala löven var ikväll. Såg att er svit vart bruten så gissar på att det är två taggade lag imorgon!
Icing-Ove: Känns som MoDo behöver en bättre keeper. Nygren känns som för svag för att vara andrakeeper. D’Orio känns så sjukt fladdrig, gillar inte honom, han släppte någon konstig idag också.
JoseGonzales: Tung förlust men gnälla på domarna hjälper inte. Tyvärr så är det lövens oförmåga att göra mål som ställer till det. Sen kanske matchen i morron spökar lite i huvudet på spelarna
JoseGonzales: Anade att matchen mot Mora blev bara en i mängden, tror tankarna var mot fredag kväll. Viktigt att visa Modo att vi kan. Modo losade ju mot Östersund, kanske samma tanke inför Fre kväll.
Walle2: Tycker vi behöver en bra offensiv back dock, där har Modo stor fördel mot oss. In med Brickley där. Sedan behöver vi få in forwards om Olofsson fortsätter vara borta och Weigel är 3 månader bort
Det är för övrigt snart 36 år sedan vi vann SM-guld. När vann ni ert senast?