Innebandy

419 inlägg · 32 ämnen

Fjantsport eller inte??

« · 935749 Till forumet

Sv: Fjantsport eller inte??
Gidde:

Detta kan man ju iaf kalla fjantigt.

Lite väl löjligt med sådana straff anser jag eftersom turneringen inte har nån påverkan på serien What so ever.
Kommentera

mattias - 74: Regler är till för att följas. Det enda som är dåligt i den här soppan är att det tagit för lång tid att komma fram till beslutet. Och att Alexander Bergström blir avstängd, trots att han inte ens var med.

I övrigt så är det inget att orda om. Cupen är i Svenska Innebandyförbundets regi och då gäller deras regler kring övergångarna. Det ska klubbarna veta.

Tyvärr är det så att svenska toppklubbar, vilka mycket väl kan vara världens bästa klubbar, har så dålig organisation att man inte har koll på dessa saker. Att då skylla på att de "trodde" att det var okej, är bara ett bevis på att det är korpnivå på hur klubbarna sköts.
Kommentera

Poffa:

I Bergströms fall stod han ju uppskriven i matchrapporten, det vet jag som spelar innebandy att är du med där och inte spelar så är det ju fel.

Tycker förbundet är lite hårda i det här fallet. lite väl tuffa straff men men kanske en markering på nåt sätt vad vet jag !
Kommentera

mattias - 74: Fan du, det finns fler registrerade innebandy spelare än hockey spelare i sverige ;D
Kommentera

oscaaaar: Hockey som sport är större än innebadyn än då.
Kommentera

ajon: Båda sportena är endå kul;)
Kommentera

Jacksson 71: exakt, håller med dej
Kommentera

warberg i final nu då! Och vad magnus svensson är grym, 4 mål och 2 assist i ikväll av han.
Kommentera

Guldet till iksu och warberg då :)
Kommentera

oscaaaar: Guldet till Warberg:)
Såg finalen riktigt kul faktiskt.
Kommentera

Japp, finalen var riktigt kul! :) Jäkla spännande på slutet. Man får alltid tårar i ögonen när de spelar We are the champions i såna sammanhang. ;b

Btw, vad är det som säger att just innebandy är en fjantsport? Man hör det föör ofta.
Kommentera

Sandra: jaa, det säger med :) jaa,
Kommentera

Sandra: Ja det är det mista man kan säga! speciellt med den enorma blåa klacken :) jag satt bara några sektioner ifrån, och man kan ju säga att det var rätt så mäktigt..
Kommentera

MoDoFille: Skrytarn ;) nemen, det skulle ha varit grymt kul att vara där :D
Kommentera

oscaaaar: men va ska jag säga då? ;)
Kommentera

MoDoFille: hahaha, jag skojja :D
Kommentera

MoDoFille: Oh fan va nice ;)
Kommentera

Sandra: mycket ;)
Kommentera

Vad säger man om sånt här?

Patetiskt att anmäla tycker jag. Har råkat ut för samma sak på dansgolvet och inte har jag anmält nån.

Kommentera

Salle: nä tackling var inget fel på. Men kan avslöja att det är ett av Skelleftås spelande fulaste innebandy lag det där.
Kommentera

Salle: Åh haha men guud så löjligt :-)

Ska alla spela med unihoc klubbor och annan utrustning då oxå elle?
Kommentera

Berka: Varför skulle det vara löjligt att förbundet vill hålla ett ingånget avtal med en av sina sponsorer?
Kommentera

Varför säger man att innebandy är en fjant sport? Är någon sport en fjant sport så är det fotboll. Blir man tacklad över sargen i innebandy så reser man sig upp igen och spelar vidare. Det var vad jag gjorde varje gång jag blev tacklad över den knä höga sarjen
Kommentera

Sam Schader: har varit med om att spelare brutit ben, fraktur i nacken, stukade handleder och en massa annat i sporten.
Kommentera

Sam Schader: fjantsport
Kommentera

{Samuel

Sch?der}: Alla som saknar bollsinne tycker det är en fjantsport!
Förmodligen står dom på någon PUB och kastar pil med en bira i handen!
Kommentera

« · 935749