Juniorhockey

Nationellt · 3278 inlägg · 143 ämnen

Ett sprillans nytt forum!

Sv: Ett sprillans nytt forum!
Dragan 2k:

Ja, han anses vara en stor talang både i spelet och kroppsligen, 188 cm och 90 kg.

Predator:

Jag kan tänka mig att Mats Trygg kan få värma lite bänk i vinter om Robin visar bra takter. :-)

poffa: Nej. Jag har inte hittat något än. Så fort jag får reda på det ska du få veta.

Danoj: Ja, Frölunda kommer nog med största sannolikhet fortsätta dominera. Kampen i J-18 kommer garanterat att stå i år igen emellan MODO och Frölunda. Båda har presenterat väldigt starka namn som börjar på hockeygymnasierna nu i höst.

MODO kommer att ha ett enormt ungt lag i J-20 kommande säsong, med nästan bara 86:or. Det kommer nog att ta en säsong, men sen nästa tror jag Frölunda får se upp.

BJ: hehe jo. förväntar mig nu att Frögren kommer få en mer framträdande roll efter hans utmärkta slutspel, så Jonsson och Trygg är väl 7:e och 8:e backar.

Hur mycket spelade Robin Jonsson under fjolårssäsongen? Jag har helt tappat kollen på honom.

poffa: 7 matcher med Bofors (2 assist) innan cancern upptäcktes.

Predator:

Det blev inte mer än så alltså? Nä, det är ju otroligt starkt av honom att komma tillbaka efter det att cancern i armen upptäcktes.

Han kan nog göra vad Tobias Enström gjorde i MODO senaste vintern. Skulle inte förvåna mig ett dugg om han tar en ordinarie plats i FBK:s A-lag kommande säsong.

Predator: Kom ihåg när nyheten släpptes. Snacka om chock man fick då. Om jag inte misminner mig så fanns informationen även på NHL:s webbplats. Men visst så ung när det inträffade. Oerhört skönt att det är ok med Jonsson och det ska bli väldigt kul att se vad han kan åstadkomma nästa säsong.

« · 291545