Juniorhockey

3278 inlägg · 143 ämnen

Joukov - svenne eller ryss?

« · 345916 Till forumet

Joukov - svenne eller ryss?
Någon som hört vad Joukov har för planer?
I april (eller var det maj) månad läste jag på HV71:s hemsida att han hade bestämt för att bli svensk medborgare och skulle ansöka efter medborgarskap.

Efter draften läste jag en intervju med Kevin Prendergast (Edmontons vice president of hockey operations, som det så fint heter) och i intervjun förklarade Predergast att Joukov ville bli spela för Ryssland:

[k]
Q: Joukov has some citizenship issues doesn’t he?

A: He’s got a little bit of a problem in that his dad was a coach in Sweden, though I don’t think he’s a coach there anymore. The problem is that (Joukov) wants to go back and play for the Russian National team and they’ve taken out citizenship papers in Sweden and I don’t know if it went through or not. He’s gone up to HV-71, which is one of the best teams in the SEL. He told us at the draft that he wanted the opportunity to play for a Russian National team because he’s never done that before. I think the way the Russian Federation is going right now they’re trying to stick to home-brewed type players.
[/k]

Jag undrar helt enkelt om någon här har hört något om hur det blir?
Kommentera

Sv: Joukov - svenne eller ryss?
Predatore:

Tror tyvärr att han är så jävlig att han helt enkelt avvaktar nästa säsong och ser om han tar plats i Rysslands JVM-lag. Gör han inte det blir han svensk och spelar för Sverige.
isåfall tycker jag gått att man ska bojkotta killen dock.
Kommentera

Robert P:

Joukov's största problem verkar vara hans attityd. Jag tror inte han hade varit utlånad till VIK just nu om han hade haft bättre inställning.
Kommentera

Dysso:

Stämmer nog ganska bra, men hans far har nog en heldel i det att göra också (attityden alltså) Jag vet att det var en av orsakerna till att det inte blev mer än tärningsspelande i FBK
Kommentera

Eltifoso:

Ska såklart stå träningsspeland inte tärningspelande (även om det var lite skoj skrivet)
Kommentera

Eltifoso:
Pappa Joukov och hans (som så många andra o-objektiva pappors) övertro på sin egen son var väl huvudorsaken till att de försvann från Mora till Arboga i tidernas begynnelse.
Kommentera

metal guru:

Övertro? Killen platsade ju i Arboga direkt, så vad var direkt fel i att flytta från ännu en säsongs juniorhockey till att lira ordinarie seniorhockey i samma serie som han i bästa fall hade fått göra nåt enstaka inhopp i?
Kommentera

Robert P:
Dåvarande Moratränare tyckte väl att Misha inte var klar i en A-lagstrupp, medan Pappa gjorde det.
Pappa (som så många andra pappor i samma situation) tog då sin son till ett annat lag.

Finns inget rätt eller fel i detta.
Moratränaren hade säkert rätt i vad han tyckte, och pappa Joukov hade inga problem med att diskutera grabbens kvaliteér med den nya tränaren. De var ju överens redan från början, så att säga - i och med att de var en och samma person.
Och Misha själv fick spela i en serie med bättre matcher.
Kommentera

« · 345916