NuMo: de är bara å konstatera...finland har ännu en stormålvakt på g....Tuukka Rask (från Ilves) räddade 53 skott....
Dom har ju en del framtid.....
eller va sägs om Kari Lehtonen i Atlanta Hannu Toivonen i Boston (Providence) Teemu Lassila i Djurgården Tuuka Rask i Ilves Kari Rämö i HPK Miika Wiikman i HPK (Som sverige slarvade bort) Niko Hovinen i Jokerit Ville Hosstikka i Saipa Tuomas Nissinen i Ässet
+ dom något äldre Antero Nyytimäki i Flyers Mika Noronen i Buffalo Ari Ahonen i New Jersey Jani Hurme Chicago Wolves Miika Kiprusoff i Calgary Mika Lehto i Tappara Fredrik Norrena i Linköping
Många av dom på övre halvan är tämligen okända på grund av att dom än så länge är väldigt unga :)
jo men sedan tränar finska målvakter annorlunda mycket tack vare att man har många målvaktstränare som är bra utbildare och inte enbart gamla avdankade målvakter..
Karoliina: Snart dags för finalen mellan Kanada och Ryssland. Hade matchen spelats någon annastans än i Kanada hade jag vågat hoppats på ryssvinst, men nu blir det väl som vanligt när de spelar inför fulla läktare. Lite synd att pengarna styr så mycket, men samtidigt skoj såklart att det är fulla hus när juniorerna spelar. Det får man inte i så många andra länder.
Ska vi dra till med 5-1 till kanada som slutresultat?
eltifoso: njaa...*velar o ha sig*...ryssarna kan överraska. Så satans bra var int canada, vad jag fattat. Alltså, jag tippar vinst för Russkijs. Måste man ange det numeriska också?
Karoliina: Jag hoppas iaf på Ryssland och tippar i regel efter hjärtat. Fast jag tror faktiskt att Ryssland vinner även om jag tippar med bortseende från vad hjärtat säger.
Karoliina: Kanada vann med 8-1 i träningsmatchen inför JVM, det blir liksom en helt annan sak när man är på hemmais och har 19000pers som skriker o hejar och sätter press på domarn. Sen är ju Kanada världens bästa lag oavsett ålder på att lira som lag och dersa coacher är de mest taktiskt drivna.
Matchen slutade 5-0 så jag var rätt nära med mitt tips. Tror inte Malkin kommer göra bort sig i NHL oavsett om han inte fick något guld.