Juniorhockey

3180 inlägg · 143 ämnen

Junior VM

« · 1327623 · » Till forumet


Sv: Junior VM

Jag är livrädd för ryssarnas nummer 25, kuznetsov(stavning)

Han var mördande mot finnarna i kvarten, vände matchen på egen hand i stort sett.

Sverige är riktigt bra nu, bara för det smäller det väl på andra sidan... Hoppas inte det!

KOM IGEN NUUU!

Kommentera

Sv: Junior VM
Berka: Jag har så svårt för Härenstam.
Kommentera

Sv: Junior VM
MarcusElving: Just nu skulle det kännas ruggigt surt om det här avgörs åt fel håll på straffar. Ryssarna går ju på knäna och vill ingenting framåt.
Kommentera

Sv: Junior VM
Olle: Håller med! Sverige förtjänar att vinna, helt klart!
Kommentera

Sv: Junior VM
Olle: Ryssarna kör den brända jordens taktik.
Kommentera

Sv: Junior VM

Luktar straffar!

FAN FAN FAN!!!

I have a bad feeling about this.

Kommentera

Sv: Junior VM
NuMo: Vi får hoppas att svenskarna är lite smartare än föregångarna till der Dieter Hegen manschaft.
Kommentera

Sv: Junior VM
Ingen rysk roulette tack. Avgör nu. 17 svenska enkonor kvar.
Kommentera

Sv: Junior VM
NuMo: JVM- ENGAGERAR =)
Kommentera

Sv: Junior VM
Berka: Now we are fucked!!
Kommentera

Sv: Junior VM

Usch vad jobbigt det här känns..

Sverige totalt dominerar i sudden men ryssarna lyckas hålla undan till straffar.. Vi måste vinna nu, annars bryter jag ihop.

Kommentera

Sv: Junior VM
sylf:

Japp.
Låt dom spela sudden tills det avgörs.
Kommentera

Sv: Junior VM
MarcusElving: Det känns som att ryssarna som gick vidare från förra omgången mot finnarna snudd på osanolikt och lyckas kvittera i slutminuterna mot sverige och även hålla undan i förlängninge så känns det som att ryssarna tar hem detta.
Kommentera

Sv: Junior VM
Upp i nättaket!!!
Kommentera

Sv: Junior VM

aj aj aj, fördel ryssland nu...

känns jobbigt nu.

Kommentera

Sv: Junior VM
God Natt
Kommentera

Sv: Junior VM
Manderville: Ett hav mellan benen på Lener. Bäst att farsan hans börjar plåga honom igen.
Kommentera

Sv: Junior VM
Manderville: Gonatt!
Kommentera

Sv: Junior VM
Grattis ryssland.
Kommentera

Sv: Junior VM
Manderville: Sverige lika usel som vanligt när det gäller.
Kommentera

Sv: Junior VM
Manderville: Load of crap.
Kommentera

Sv: Junior VM

Tråkigt att Ryssarnas fegspel lönar sig..

Dynga!

Straffar suger...

Kommentera

Sv: Junior VM
MarcusElving: Ja, och mest av allt suger Sveriges straffar!
Kommentera

Sv: Junior VM
sylf: Synd om Lander..
Kommentera

Sv: Junior VM
Dream Team: Tyvärr är vi "nästan alltid" sämst när det gäller.
Kommentera

Sv: Junior VM
Vi förlorar ju matchen i första och andra perioden. Tyvärr går det inte att vinna något om man inte blir bättre och bättre i en turnering.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Junior VM
sylf: Man får tänka positivt. Nattsömnen mellan onsdag och torsdag är räddad.
Kommentera

Sv: Junior VM
sylf: Lama straffar...
Lander som sett tung ut hela matchen känns som helt fel spelare att lägga en när Cehlin, Järnkrok Fasth mfl sett rejält heta ut...

Fast vi förlorade matchen genom att spela 2 usla perioder.
Nu känns den där vinsten emot Knickedick-land inte så j-a fet längre.
Kommentera

Sv: Junior VM

Sverige kommer aldrig att vinna ett JVM känns det som, det liggeren förbannelse över sverige är det gäller JVM.

Alltid dessa jobbiga jävla förluster..

Kommentera

Sv: Junior VM
bisterfinnen: Skott i ribbkrysset. Små marginaler.
Kommentera

Sv: Junior VM
Salle: Lander var den enda som gjorde något av sin straff kryssribba är bara sjukt, Dom andra två straffarna av sverige sög apa
Kommentera

Sv: Junior VM
Dream Team: Det som inte dödar härdar!
Kommentera

Sv: Junior VM
MarcusElving: Sverige får skylla sig själva, ryssland är ett dåligt lag i jämförelse med sverige, hade svenskarna bara jobbat som man skulle så hade dom vunnit enkelt, men idag så var dom nöjda.

Överlag är matchen en pinsam historia från sveriges sida, minst hälften underpresterar tyvärr.
Kommentera

Sv: Junior VM
Manderville: ja . men är inte de lite svenska idrottsmän överlag . sämst då de gäller alltså .
Kommentera

Sv: Junior VM
Usch! Det enda som är värre än att förlora mot ett fulspelande Kanada som har domarna med sig är att förlora mot ett filmande lip-gäng som har mage att håna motståndarna efter en vinst.
Kommentera

Sv: Junior VM
MarcusElving: Kanske skillnaden är att vi inte ger fingret åt motståndarna när vi råkat vinna en match oförtjänt.
Kommentera

Sv: Junior VM

Sedan att ryssarna beter sig som idioter efter matchen gör att man unnar dem vinsten ännu mindre..

Kommentera

Sv: Junior VM
Salle: Mycket märkligt val av skyttar. Wännström som inte träffar en ladugårdsvägg från 2 meter, åsså Lander som varit usel hela matchen och inte är ett dugg oförutsägbar. Cehlin, Klingberg och Järnkrok och vi hade vunnit.

AVGÅ RÖNNSTRÖM!
Kommentera

Sv: Junior VM
också fundersam över valet av straffskyttar, lander som inte alls var bra denna match, mycket bättre att sätta in fasth där eller kanske järnkrok
Kommentera

Sv: Junior VM
lu93rowa: Varför klaga på lander, när vi med facit i hand var han som gjorde bäst straff, Dom andra skit lama straffarna då!!

Sedan så spelar straffar inte så stor roll om han varit seg i matchen se Hirsovitsh emot brynäs, straffar är helt annan sak har man målsinne kan man sätta den fast man inte dominerat matchen, SUG KUK RYSSLAND
Kommentera

Sv: Junior VM

Man ska aldrig gå obesegrad genom första gruppspelet helt enkelt, det kommer alltid en dippmatch.. Bättre att den kommer i gruppen än i slutspelet.

Beviset har vi nyss bevittnat

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Junior VM
sylf:

Deppigt.
Men Sundlöv står med sin privatjet utanför arenan och flyger över Brynäslirarna till Linköping imorrn kväll.
Kommentera

Sv: Junior VM
Blizzard: Bäst straff? Har jag missat nåt, gick den i mål?
Kommentera

Sv: Junior VM
sylf och Salle: Jag måste rycka in och försvara Lander nu. Visst var han trög under matchen men han är väl ungefär en centimeter ifrån att kvittera. Jag vet inte om så många andra spelare hade lagt den straffen så mycket bättre i det läget som uppstod. Jag tror faktiskt de flesta i det svenska laget hade haft gummiarmar där. Nu handlade det om ren och skär jävla otur.

Hockey är en skitsport!11!!! 1
Kommentera

Sv: Junior VM
Bissett19: Känner jag Sundlöv så står han där med en trimmad flakmoppe!!
Kommentera

Sv: Junior VM
Det gör ont.....allt känns skit!
Kommentera

Sv: Junior VM
Blizzard: se bara på dimitrakos, han sög lång sno__ i spelet, men när det vankades straffar då var han överlägsen.
Kommentera

Sv: Junior VM
Blizzard: nä, jag tycker alla la lika dåliga, helst andra straffen säger bara att de va lite dumt att ta in en spelare som inte nått upp till sin normala kapacitet denna match
Kommentera

Sv: Junior VM
sylf: 2 första räddar rysslands målis, 3:2 räddar kryssribban, det är såklart lika dåligt, men inte fan sätter han den i kryssribban bara för att han var dålig imatchen, Dom gjorde rätt som gav Lander chansen, han ahr varit iskall i straffar förut som är avgörande!
Kommentera

Sv: Junior VM
sylf: Nej, men den gick väl i alla lägen inte rakt på målvakten. Det känns väl rätt värdelöst att sitta och motivera straffskyttar EFTER matchen slut...
Kommentera

« · 1327623 · »