Juniorhockey

3180 inlägg · 143 ämnen

Junior VM

« · 1104042 · » Till forumet

Sv: Junior VM
Redan sett mer tacklingar i den här matchen än vad som delats ut i Elitserien ;)..Elitserien är nog Hockeyns samhall "skyddad verkstad"
Kommentera

Poffa: hinner man inte ens gå på toa innan de blir mål =)
Kommentera

Skaplig start. Snyggt mål på en vääääldigt lång dragning.
Kommentera

Slovakien har ett anus i mål..få se hur tät han är...Näää slapp redan ett i baken där ...1-0 till sverige
Kommentera

ante08: Mark in the park får väl stå mot lettland =)
Kommentera

ante08: nu tar vi dom forza Sverige.
Kommentera

Poffa: åå fan glömde ett + i förra matchen , aja dagens backar ser inte så stabila ut, bara hoppas det blir bättre
Kommentera

Verkar som Slovakien är starkt framåt men svagt bakåt, precis som vanligt med andra ord. Det gör att Sverige vinner om man skärper till defensiven.
Kommentera

Poffa:

Ja där håller jag med dej,det backparet känns lite felkomponerat.Karlsson tyckte jag spelade otroligt nonchalant i egen zon mot finnarna.
Men Mårts har väl gjort avvägningar så vi får se hur dem ser ut inatt...
Kommentera

Projta: Ja du, den frågan kan nog bara Mr Mårts svara på. Btw, han har +34. :-)
Kommentera

dr-nix: hehe, kunde inte sagt det bättre själv ;-) MPS måste börja träna på avslut HÖGT upp på målet, han skjuter 90% av puckarna efter isen som bara träffar benskydden på målisarna...inte spec svårt att ta!

Hoppas Markström gör en bra amtch också! men de behöver man vell inte vara orolig över :)
Kommentera

Poffa: jag undrar Varför är inte Oliver Ekman Larsson med i JVM truppen? han har ju bäst + - i AS på 33+ ? eller är det efersom han är Lexing ? =)
Kommentera

Poffa: låt oss säga så här, hade hans effektivitet varit av normal SEL-klass hade Robert Nilssons poängrekord varit slagit vid detta laget. MSP har producerat mängder med chanser i Timrå-tröjan, men hans avslut är inte alls bra.
Kommentera

dr-nix: MPS hade några lägen i förra matchen men såg ut att inte ha självförtroendet att trycka dit den. Men om jag förstått det hela rätt är det något han lidit av även i Timrå.

Förhoppningsvis så släpper det för honom.

Kommentera

Låt oss hoppas att det är ett bättre Sverige vi ser inatt, det såg slarvigt ut sist. Mot länder som Finland och Slovakien så kan man komma undan med sånt men när det börjar bli allvar och länder som Ryssland och Canada står på andra sidan så får man inte pyssla med allt det där man pysslade med sist mot Finland.

Jag hoppas att Pääjärvi är lite bättre också, samtidigt så hoppas jag att Mårts inser att han är en bättre framspelare än målgörare i dagsläget.
Kommentera

Snart dags för Sveriges andra match i JVM. Slovakien står för motståndet. Såg förra matchen och det såg bra ut till en början. Har dock en punkt som jag anser man måste korrigera. Det känns nämligen inte rätt att ha Sveriges två mest offensiva juniorbackar i samma backpar.

Sära på Hedman och Karlsson och låt de få spela i var sitt backpar med en defensiv backkollega.

Kommentera

Snart dax att Slåvakien.
Kommentera

87bth01: själevklart bara hopas att Sverige gör en lika bra match ikväll. Och sen hoppas jag att Rundblad gör en ny kanon match.
Kommentera

Sverige-Slovakien inatt någon?
Kommentera

Bissett19:

Onödigt spännande! ;-)
Kommentera

Poffa:

Ser ju bra ut detta,finnarnas backar ruskigt stabbiga.Annars är det kul o se frejdiga junisar som proppar i varje situation,det ser man tyvärr alltför sällan på seniornivå...
Kommentera

Poffa:
Just nu är det lekstuga :)
Kommentera

Då kör vi. Dags att spöa våra östra grannar junior-style.
Kommentera

Bissett19: nån som ska Sverige-Finland inatt hand upp.
Kommentera

Så var det snart dags för J-VM igen,härligt!!

Inatt spelade Småkronorna en träningsmatch mot Kanada inför ett fullsatt Air Canada Centre.
Matchen slutade 4-2 till Kanada.I länken finns matchbilder,där ser man att Kanada går hårt åt Victor Hedman som får ett par riktiga proppar......
Kommentera

Metal Guru:
tråkigt att han skulle tabba sig även i J18 VM, även denna gång mot Kanada. Han är ju så ung, så inte ska han klandras för sina små misstag
Kommentera

bj: tror du kopierat nån farbrors profil.
Kommentera

Poffa:
Word.
Kommentera

Grabbarna har stått för något som kan beskrivas som en bragd. Man har jobbat som ett lag och visat vilja och jävlar anamma hela tiden. De ska hyllas som hjältar när de kommer hem, för vi förlorade inte ett guld vi vann ett silver.

Så sluta gnälla och jaga syndabockar, hylla dem istället för deras fantastiska prestation.
Kommentera

Salle: jo men vissa spelare gjorde mindre bra i från sej än vad andra gjorde.
Kommentera

Fy fan va tråkigt. Här tar Sverige sin första medalj i J20-VM på tolv år och de flesta bara jagar syndabockar.

Snacka om att 08-press och kvällstidningsjornalistik har tagit över folks medvetande...
Kommentera

bj: Jag fattar inte hur man kan ha orken att sitta och hacka ner på våra juniorspelare.. visst, de kanske gjorde ett och annat misstag idag, men hur gamla är de? mellan 16-19 år och många har aldrig varit med om matcher i denna kalibern. Givetvis förstår jag att det finns besvikelse men vi ska komma ihåg denna turnering som något stort, att Sverige är på frammarsch .. nu tror jag inte det tar länge förrän vi står högst upp på pallen.

Hedman har enligt mig gjort så förtjänt av platsern i All Star Team, har sett i princip alla matcherna. Att han spelar så moget (visst kom misstag ibland) vid en ålder av nyss fyllda 17 år är imponerande, inget annat kan man säga....
Kommentera

ajon: men sluta tjata... Det var ett lag som förlorade.
Kommentera

Kramer: fattar inte vaför alla tidningar skyller förlusten på Enroth. Det var ju Hedmans tabbe som gjorde så att canada vann matchen.
Kommentera

NuMo: Måste vara nån av kidsen somm lånat pappas nick.
Kommentera

ajon: Om han hade fått det, så hade han säkert varit förtjänt av det.
Kommentera

Hawerchuk: han var då inte förtjänt av det heller om hade fått det.
Kommentera

Hawerchuk: Äsch. Glöm.
Kommentera

bj: Hedman fick inte MVP.
Kommentera

bj: Fan är du vuxen? Vem hade kunnat gissa det?
Kommentera

Salle: men allvaligt hedman var en bidragande orsak till att Enroth släppte in sista pucken.
Kommentera

Salle: klart de är fel att ge honom MVP, Alzner, Stamkos eller Turris skulle vara ett bättre val
Kommentera

bj: Vi har nyss mött "Karelin" i hockey. Spelarna tvingas spela på sin yttersta spets av sin förmåga. Det var inte ett tv-spel du såg, där dina fantastiska världsfenomenalbästa fingraer kan styra verkligeheten i tv-rutan. Det var skarpt läge. Hedman är ung och en del i laget. De flesta gjorde misstag bot Karelin. Det första, det andra och det tredje målet var av samma karaktär.

Sverige ställde upp med de bästa de hade, men det räckte inte. Försmädligt, men jag lovar att spelarna lider mer än du, trots att de gjort en mer betydande insats än du någonsin har gjort i de här smanhangen.

Se i stället till att komma så nära 2.0 i högskoleprovet och bli något så inte dina föräldrar tvingas säga att du är värdelös som förtjänar att buas ut så fort någon ser dig.
Kommentera

Hawerchuk: vet de, men så enastående är han inte
Kommentera

bj: Var Mason (Kanadas målis) värdig MVP efter sina taffligheter i dagens match dårå om man ser lika trångsynt som du?

Håna en 17-åring som tagit silver i VM? Riktigt moget uttalande av en hockeypappa som dessutom funkar som tränare mm. Borde du inte tänka om lite.
Kommentera

NuMo: tror du publiken hyllar honom
Kommentera

NuMo: Jag ser det nog inte som någon större risk att Hedman eller någon annan av de svenska spelarna kommer att bli hånad, snarare tvärtom.

Precis som du skriver för övrigt.
Kommentera

bj: Ja, en del ser ju livet från undersidan. Själv tror jag tvärtom.
Kommentera

bj: Allstar-laget tas ut innan finalen.
Kommentera

Visst skall vi sträcka på oss och njuta av verkligheten. Visst torskar vi men hur osannolikt var det? Översatt i fotbollspråk har det här laget gjort samma insats som om Bangladesh förlorat mot Argentina i finalen i VM. Dessutom på övertid...fy fan vilket gry det var på våra grabbar.

Dessutom...hur många är inte med nästa år och sätter ribban för vad som behövs. Vi slog ur underläge och lär vara ännu vassare nästa år. Var så goda och hylla laget...
Kommentera

« · 1104042 · »