Juniorhockey

3180 inlägg · 143 ämnen

Junior VM

« · 1105631 · » Till forumet

Sv: Junior VM
USA vs Janus och Janus vinner. Fan vilket fynd, lär draftas säkerligen.
Kommentera

Stigsson: kan du skicka länken till den där stausen det vore trevligt.
Kommentera

ante08: Ser man på statsen så har USA bränt en straff i första perioden också.
Kommentera

Poffa: Spurs gjorde just 3-1:-)
Kommentera

Blizzard: tror det men inte säker. bara att hoppas att Slovakien håller i det här nu.
Kommentera

ante08: näe, visst var den han som gick precis före Markström i Draften ?
Kommentera

Blizzard: noterbart från första perioden var att Usas målvakt släppte in 3 mål på 8 skott. Och det hör ju inte till vanligheterna om man säger så.
Kommentera

Blizzard: "Jo jag såg de, men sånt där har man lite erfarenhet av ;-)"

..Som vanligt snackar jag innan det är fixat...jag får ta till min bästa vän GOOGLE så ska det här nog lösa sig :)
Kommentera

Poffa: Japp verkligen...
Kommentera

Sannes: Tottenham gjorde alldeles nyss 2-0 i FA Cupen. Säger det lite om hur mycket jag kollar på hockeyn?
Kommentera

Blizzard: ni som ser matchen trycker Usa på eller hur ser det ut.
Kommentera

Poffa: Du får köra direktreferat här istället.
Kommentera

Poffa: Jo jag såg de, men sånt där har man lite erfarenhet av ;-)
Kommentera

Blizzard: Det är en liten hake till, ni måste spoofa att ni befinner er i Kanada. Men det tänker jag inte hjälpa er med då det inte är helt lagligt.
Kommentera

Poffa: Tackar :)
Kommentera

Sannes: Här kan ni se den. Men ni måste ha silverlight installerat.
Kommentera

Blizzard: tror ej det eller om den inte går på tsn eller nåt sånt.
Kommentera

Poffa: Dum fråga kanske men är det någon tvkanal som sänder den matchen.
Kommentera

ante08: kan man se matchen någonstans :) ?
Kommentera

ante08: Skulle detta stå sig är det en skräll som kommer skaka USA:s juniorhockey i sina grundvalar. Alla har snackat om Kanada, USA, Sverige och Ryssland. Att något annat lag skulle ta sig till semi hade nog väldigt få räknat med.

Men det är å andra sidan två perioder kvar.

Kommentera

ante08: och där gjorde Slovakien 3-1 spännade.
Kommentera

ante08: just nu är det väl Slovakien vi får möta. Dom leder ju nu över Usa med 2-1.
Kommentera

mattias - 74: Tackar tackar
Kommentera

jonmannen:

21.10 på SVT 2.
Kommentera

Någon som vet vilken tid Sverige spelar imorn?
Kommentera

MorganaLefaey: Jag såg matchen och det var i början av andra perioden där lagen började i 4 mot 4 och klockan för utvisningarna startade inte.

Kanadas utvisning hade skett 19.34 men spelaren släpptes ut 21.26. Gissningsvis så räknade man baklänges på något sätt i det manuella. Men jag tror inte man gjorde fel med vilje. Det låter märkligt.

Hur som helst så är det för dåligt för skött. Även av ryske huvuddomaren eftersom USAs coach påpekade detta direkt när det hände.
Kommentera

Dream Team: Nu har man inte sett matchen eller läst någon annat än det du skrev. Men är så fallet så är det ju tragiskt och personerna i båset borde inte få vara med mer under slutspelet. Visst kan alla göra fel, men av någon knepig anledning så känns det som att det var med vilje.

Minns en match i kempis för år och dar sedan när utvisningsbåsets dörr fastnade när en motspelare skulle ut. Minns dock inte riktigt hur de löste det hela.

Kommentera

För er som vill se Sverige-Ryssland i repris gå till länken nedan (Fler matcher finns även där, t.ex. Canada-USA).
Kommentera

ante08: Canada vann, 7-4. Men det är ju rätt märkligt att det fortfarande spelar roll vilken tröja man har på sig för hur reglerna för spelet hanteras. Saxat från ST.nu:

"Det blev en fantastisk match mellan de nordamerikanska arvfienderna med en hel del stök och ett märkligt och kontroversiellt mål.
    När Kanada gjorde 4-3 i början av den andra perioden släppte funktionärerna in hemmalagets Jamie Benn från utvisningsbåset ungefär sju sekunder för tidigt. Han följde med i anfallet och Kanada gjorde mål. Amerikanerna protesterade våldsamt, men målet räknades."
Kommentera

ante08: yes 4-3 Canada håll i det här nu.
Kommentera

65selander: Canada-Usa 3-3 efter första perioden kom igen nu Canada.
Kommentera

5-0 mot ryssarna och en helgjuten match från alla. Markan hade väl inte allt för mycket att göra. Vore kul om Kanada gjorde bort sig totalt mot USA. Matchstraff, avstängningar o s v
En sak är säker att Junior hockeyn är stor i Canada. Och nu var det strax över 9000 på läktaren Synd att deras Primetime är så sent.

Kommentera

Vilken förstaperiod. 4-0 mot ryssarna är grymt bra. :D
Kommentera

Det var attans vilken bra period smågrabbarna gör.
Kommentera

4-0 mot Ryssarna och ca 1,20 kvar :-)
Kommentera

MorganaLefaey:

Apropå Wikegårds sågning av Dick Axelsson,så gör han en liten pudel i sin videoblogg o ångrar sina ordval.
Kommentera

Bra första period igår av Idol-pajasen :) 100% av skotten gick i mål
Kommentera

Ja Wikegård klagar mycket, men när han hyllar då jävlar hyllar han också han är tydlig i båda hållen...gör dom bara sitt jobb då får dom höra den ena hyllningen efter den andra, är dom dåliga ja då ska dom ha kritik :)
Kommentera

Enligt min mening höjer Wikegård och Härenstam JVM-sändningarna flera snäpp. Hade inte alls varit lika kul att ha t.ex. Staffan Lindeborg och Lillis Lundh där och det tror jag att de flesta håller med om.
Kommentera

Bissett19: Visst finns det saker som inte hör hemma i tv när han snackar. Men han kan både hylla och hacka samt har en inlevelse som ingen annan.
Kommentera

MorganaLefaey:

Jag vet inte om jag tycker om det är speciellt roligt att lyssna på honom,attacken inatt på Dick Axelsson tycker jag var väldigt onödig:

"- Han är för korkad, han kommer aldrig att bli något. "

Kommentera

Men hur dålig is kan man ha i hockeyns förlovade land? Spelar de på en curling is eller? Varenda pass blir ju försenat för isens motstånd är så kraftigt så allt hamnar ju på skridskorna eller studsar över klubban, sjukt dåligt. För att inte tala om rundorna i hörnen som verkar vara kantiga...
Kommentera

Det absolut bästa med matchen var när dom filmade publiken och en person hade Hammarby Hockey tröja! Det var bättre än att Sverige vann!

Nu ska jag börja följa matcherna bättre haha
Kommentera

Bissett19: Jag tycker faktiskt det är ganska roligt att lyssna på honom. Han säger det som faller honom in och även om man inte alltid överensstämmer med hur man själv ser på saken så är det bättre än en som mesar på och som hyllar svenska spelet hela tiden.

Nattens match spelade svenskarna väl egentligen bara bra i en period. Nu räckte det och blev över, men nog behövs det bra mycket bättre spel när man skall möta de större nationerna. Var i alla fall roligt att se det fysiska spelet i första perioden och 4e formationens fräjdiga spel över hela matchen.

Kommentera

Projta: Oliver platsar inte. Han har inte visat framfötter i landslagsturneringen i november där han hade stora problem. Jag har sett honom en hel del under säsongen och jag tycker nog att han är för ojämn. Jämnårige Tim Erixon har ett mycket jämnare spel i sig. Bättre rörlighet också.

Oliver är inte bättre offensivt än de offensiva backar som finns med och han är inte bättre defensivt än de defensiva heller.

Olivers plusminus-statistik i HA är i mångt och mycket en avspegling på att han spelar i seriens bästa lag. Oliver lär dock garanterat spela i nästa års turerning om han får vara skadefri. Betänk att en kille som Erik Karlsson inte var med förra året heller.

Hur som helst så har Sverige ett jäkligt bra lag. Vi vinner ganska klart mot både Finland och Slovakien utan att förta oss. Här finns mycket att få ut.
Kommentera

Bissett19: Fast han har rätt i sin sak, det är trist att se att den spelare som ska stå framför mål och skymma istället glider ut i hörnet.
Kommentera

Poffa: o ändå sitter Wikegård kritiserar vid målet,man börjar tröttna på karln.
Kommentera

Bissett19: Bra spel kring det målet. Pucken får göra jobbet från hörnet, upp till blå och så snabbt kantbyte och bra skott.
Kommentera

Poffa:

Då var det klart då.Erik Karlsson snärtar in 3-0.
Kommentera

Projta: Jag citerar Magnus Uggla och hans "2:a på bollen":

Ja, vill man snabbt följa med i varje fläkt,
lever man i ständig jäkt,
för om man bara blinkar,
går ut och pinkar,
är man på läktarn direkt.

Kommentera

« · 1105631 · »