Juniorhockey

3180 inlägg · 143 ämnen

Junior VM

« · 1221708 · » Till forumet

Sv: Junior VM
Linström_92: Roligt att de fick in en puck! Riktigt roligt!

Blir ett till PP nu, spännande...

Schweiz måste vara effektiva i PP för att ha någon chans..

Redigerad kommentar

Kommentera

MarcusElving: säg inte det!!
Kommentera

Bissett19: Känns som Schweiz sumpar matchen i sitt eget PP. Dels pga att man inte skapar något framåt, dels för att man släpper in mål.

Hade stolpskottet suttit till 1-1 hade det kanske varit match ett tag till, men nu är det nog kört..
Kommentera

Kanada imponerar inte direkt men ändå leder man med 3-0 och ser ut att få en lätt resa till final.

Tre timmar kvar...
Kommentera

MarcusElving: Precis. Vi har en nästan lika tuff semifinal framför oss inatt. Hoppas hoppas att vi kan fortsätta på den inslagna vägen och producera framåt. Om Markström dessutom kan göra en bra match ja då har vi en väldigt fin chans att spela final (mot Kanada).

I vilket fall har vi två fina matcher framför oss inatt.

Kommentera

Horace76c: Ja, allt måste verkligen stämma! Det får inte brista någonstans.. Men nu hoppas vi på vinst i natt först och främst :D Tuff match!

Sedan tror jag hela hockeyvärlden håller på Schweiz i den andra semin, utom kanadensarna då förstås.. Tänk OM Schweiz målvakt skulle spika igen totalt och Schweizarna lyckas trycka in nån puck.. Fan vad jag skulle må!

Redigerad kommentar

Kommentera

MarcusElving:
Ja, hoppas grabbarna är tok-inställda på att det blir jäkligt svårt att få med sig utvisningar, och hoppas Markan klarar av den behandling han kommer få bättre i år än i fjol.... För att spöa dom trots alla jäkla fördelar skulle vara grymt sweet.
Kommentera

Horace76c: Ja det är riktigt frustrerande! Men tänk vilken känsla att slå dem trots alla fördelar de får. Hela turneringen i sig går ju ut på att Kanada ska vinna i stort sett.

Men just den där känslan är värd att kämpa för, någon omöjlighet är det inte..
Kommentera

MarcusElving:
Hoppas på ett sätt det blir stryk redan i kväll, orkar inte med den särbehandling som används i canadamatcher...(i synnerhet finaler)
Kommentera

Bissett19: Det är otroligt hur mycket tid man lägger ner på ishockey! Men nog fan är det värt det. Något roligare finns ju inte! :D

Kanada bör väl kunna slå ut Schweiz relativt enkelt, allt annat vore en jätteskräll.

Sverige måste göra en ruskigt bra match för att slå ut USA, stå upp och inte bli ängsliga av deras (förmodar jag) fysiska spel. Markström måste vara lika bra som mot Finland och förstakedjan blir viktig.
Kommentera

Poffa: Jag är dessutom inne på en dygnsrytm där kl 2 är normal läggsdagstid. Att då knoppa in vid 8 på kvällen känns inte särskilt rimligt. Jag kommer att vara jäääääääkligt trött imorgon. Bara hoppas att småkronorna har 6-0 efter första perioden så att man kan somna med gott samvete.

Redigerad kommentar

Kommentera

MarcusElving:

Uppe kommer man garanterat att sitta,men jag har ruskigt dåliga vibbar inför matchen tror faktiskt Jänkarna kommer slå ut Sverige,men hoppas jag har fetfel..

Blir att kika på Växjö-Löven ngn period snart sen sova några timmar innan Kanada-Schweiz.
Kommentera

Wayne Gresky: Ja, det är en bra fråga. Vill man se livehockey på TV så har man alla chanser i eftermiddag, ikväll och inatt.

15.45 börjar sändningen från Allsvenskan, ESPN America visar två matcher från NHL och 23.00 börjar Kanada - Schweiz på SVT24.

Dämn it! I'm screwed...

Kommentera

Även fast det är typ 12 timmar kvar till nedsläpp eller något så är jag så jävla taggad. Matchen i natt lär bli en riktig rysare! Kom igen SVERIGE!
Kommentera

Wayne Gresky: sover nog efter matchen man är ju lix ledig imorgon. Tror det kan bli en riktig nattrysare det var ju som sagt länge sen vi slog USA. Så nu är det dags.
Kommentera

Poffa: Jag undrar hur det här ska funka. När ska man sova?
Kommentera

Ja, det blev alltså USA som Sverige möter i nattens semifinal. Detta efter att USA vunnit mot Finland med 6-2. Matchstart 03.00 svensk tid.
Kommentera

Salle: Känns som om Kanada får en bekvämare resa i semi på det här sättet. Negativt för våra guldchanser.
Kommentera

Bissett19: Håller med. Han var riktigt bra.
Kommentera

Häftig skräll! Tänk om de skulle ta Canada också :D
Kommentera

Poffa: Så bra att dom klarade ryssarna... :-)

kanske bara att man hörde hand namn emellanåt. :-)
Kommentera

Poffa:

Jörg har varit bäst tycker jag.

Schweiz klara för semi!!
Kommentera

Grattis Schweiz! Skaplig skräll.
Kommentera

Salle: En av de bästa är väl att ta i. Han är i mina ögon inte ens top tre i Schweiz. Målvakten, forwarden Jörg och Neetermeyer (eller hur det nu stavas) är de tre bästa Schweizarna enligt mig.
Kommentera

Poffa: Kul att se Weber vara en av dom bästa på isen.
Kommentera

Bissett19: Under tiden vann Peter Parker mot Osborne.
Kommentera

Poffa:

Overtime it is.
Kommentera

Bissett19: 2-2 med mindre än en minut kvar. Are we going to overtime?
Kommentera

1-1 nu. Den Schweiziske målvakten har varit strålande. Men där kom även 2-1 för Ryssland.
Kommentera

Poffa:

Jävligt bra match där Ryssarna ligger på rätt hårt nu,men den Schweiziska målvakten har gjort några riktigt otroliga räddningar.

Och medans jag skrev inlägget gör ryssarna två snabba mål.

Redigerad kommentar

Kommentera

Och Schweiz tar ledningen mot Ryssland.
Kommentera

Bissett19: Ja, 20.00 på söndag lokal tid, enligt spelschemat. Det borde bli 03.00 svensk tid. Kul, man får gå och lägga sig tidigt, se matchen och sedan åka på jobbet.
Kommentera

Om jag förstått det hela rätt så möter Sverige segraren mellan Usa och Finland i sin semifinal kl.03.00 natten mot Måndag.

Eller???

Redigerad kommentar

Kommentera

Metal Guru: Nä de var lite just de jag syftade på, man får sverige att framstå som de lag som försökte spela fult, spela canadas spel.

Man nämner även att de var lite så förra säsongen oxå, då sverige spelade småfult, heller då inte ett ord om överkörningen på målvakten markström.
Kommentera

Metal Guru:

Det är mer störande att svenskarna inte förstår att de skall röra sig ur närkampssituationerna. De gör sig själva till måltavlor genom att vänta på smällarna.

Tre saker...

1. Sätt fart på pucken så att speltemport höjs. Nu är det slow motion i spelet. Det gör det också lättare för motståndarna (läs Kanada) att checka.

2. Accelerera ut ur närkampslägena så att det blir svårare att tacklas. Nu spelar vi en sen passning och blir stillastående vilket innebär att pajasarna ges lägen att checka mot kroppen.

3. Välj lägen att fullfölja tacklingar. Pajasarna fullföljer på allt, det är deras spel. Vi skall vinna på att vi spelar ett snabbare spel. Men när det finns lägen accelera in i situationen och krossa pajasarna mot sargen. Nu blir det mest ett petande i närkamperna. Allt eller inget...

Kommentera

Berka:
Inte ett ord om Rödins krossade näsa mot fransjackens förbirusande armbåge. Förmodligen har det aldrig ens hänt.
Kommentera

Metal Guru: Helt otrolig artikel!

Enögd/partisk fick just en nytt ansikte.
Kommentera

Sorry, mitt inlägg skulle förståss sett ut så här:

[WARNING: IRONY]

Det var väl det dom gjorde.
Om du läser den här artikeln så förstår du att det var Kronorna som var busarna i matchen.

http://www.tsn.ca/canadian_hockey/story/?id=303170

[END: IRONY]

Redigerad kommentar

Kommentera

Metal Guru: Nä det förstår jag inte, för att det är kanadensisk nyhetssida som bara intervjuar knickedickespelare. Och jag vet hur TSN skrev om hur rättvis och säker finalsegern var ifjol bla. Tom Timrås gb är mindre partisk ;-)

Jag läser att dom svenska spelarna stod upp för sig och laget samt visade "vart skåpet kommer att stå"...

Kommentera

mattias - 74: Och som direkt påföljd tvingas dras med öknamnet chicken swedes, innan turneringen ens har börjat? Det var en läropeg detta, och det inser säkert Mårts också.
Kommentera

Salle:

varför inte anmäla överfallet?

Kommentera

Berka:
Det var väl det dom gjorde.
Om du läser den här artikeln så förstår du att det var Kronorna som var busarna i matchen.

http://www.tsn.ca/canadian_hockey/story/?id=303170

Kommentera

Salle: Synd att man inte vore 11 år yngre och utagen i juniortruppen, då hade jag tveklöst stormat bort näsan på han så tänderna fallit som ett snöras i halsen på killen, jävla idiot.

Tyvärr är det typiskt canada , och jag hoppas verkligen sverige står upp mot dessa fega jävla canadicker.
Kommentera

AM: J-a Chickenickar...  Och så bra att det var deras kapten som visar var skåpet skall stå. :-(

Kommentera

ante08:Här är armbågen som Rödin fick ta emot..

www.youtube.com/watch?v=8hzeOhL8_9g
Kommentera

för er som missade nattens match så finns den att beskåda på länken.
Kommentera

jonmannen: jo man får hoppas de
Kommentera

bj: Dålig genrep bra när det gäller eller hur är det nu :)
Kommentera

Dags att väcka upp denna GB igen.Definitivt nej från Erik Karlsson nu,Frölundas Peter Andersson ersätter.

Ska bli sjukt kul med JVM.
Kommentera

« · 1221708 · »